افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

اگر جنگ گسترش یابد، چیزی از اسرائیل باقی نخواهد ماند

  • کد خبر : 115769
اگر جنگ گسترش یابد، چیزی از اسرائیل باقی نخواهد ماند

وی گفت: مقاومت در قالب نظام حاکمیتی خود را نشان می دهد. حماسه ای که حماس در سال های گذشته که غزه در محاصره وحشیانه صهیونیست ها قرار گرفت توانست منطقه را به خوبی مدیریت کند. در واقع جلوه ای از هوشمندی و آینده نگری مقاومت بود. عملیات 15 مهر دقیقا همین نکته را برجسته […]

وی گفت: مقاومت در قالب نظام حاکمیتی خود را نشان می دهد. حماسه ای که حماس در سال های گذشته که غزه در محاصره وحشیانه صهیونیست ها قرار گرفت توانست منطقه را به خوبی مدیریت کند. در واقع جلوه ای از هوشمندی و آینده نگری مقاومت بود. عملیات 15 مهر دقیقا همین نکته را برجسته کرد.

پاسخ آشکار آمریکا به درخواست های جهانی برای آتش بس در غزه

باقری تصریح کرد: نکته ای که می خواهم بر آن تاکید کنم این است که حادثه 15 مهر و عملیات “طوفان الاقصی” زلزله جبران ناپذیری در سیستم امنیتی نظامی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. اما نکته مهم دیگر این است که این زلزله بر نظام فکری راهبردی جهان غرب به رهبری آمریکا و یکجانبه گرایی آمریکا تأثیر گذاشته است. آنها طبق نقشه ها و طرح های خود، مسئله فلسطین را یک مسئله امنیتی نمی دانستند.

وی ادامه داد: پروژه عادی سازی محصول ایده کنار گذاشتن پروژه امنیتی در فلسطین بود و وارد فاز سیاسی شدیم و اکنون زمان برداشت ثمره آن فرا رسیده است. در پروژه عادی سازی روابط رژیم نامشروع صهیونیستی با کشورهای اسلامی منطقه ادامه دادند. این نکته مهمی بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص دیدار با ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در مسکو، تصریح کرد: وی از آخرین وضعیت جبهه های جنگ، مدیریت حماس برای تامین نیازهای اولیه مردم گزارش داد. غزه، پیش بینی جنبش مقاومت برای طولانی شدن جنگ و ارتباطات بین المللی بیانگر استفاده از حمایت سیاسی بین المللی برای پیشبرد پروژه مقاومت بود. مقاومت اکنون به عنوان یک سیستم موفق همکاری عمل می کند. حماس در بسیاری از کشورها نمایندگانی دارد و در کشورهایی که نماینده ندارند ارتباط دارد.

باقری درباره پیام آمریکا به ایران گفت: در واقع بحثی که می‌کنند این است که از گسترش دامنه درگیری‌ها جلوگیری کنند، در حالی که خودشان با کمک‌ها و حمایت‌ها مسئول اصلی تداوم و گسترش درگیری‌ها هستند. صهیونیست ها بله، هستند.

وی گفت: بنابراین آمریکایی ها مسئول جنایت صهیونیست ها علیه خودشان هستند. آنها بارها اعلام کردند که بدون هیچ محدودیتی در کنار اسرائیل ایستاده اند.

معاون وزیر امور خارجه در خصوص آینده این جنگ و اقدامات ایران تصریح کرد: آمریکایی ها به خوبی می دانند که جبهه مقاومت از توانمندی های بسیار جدی برای دفاع از کل منطقه برخوردار است. صهیونیست ها لبنان و حزب الله را در جنگ 33 روزه آزمایش کردند. صهیونیست ها چندین بار این کار را در فلسطین امتحان کردند.

باقری گفت: اکنون نیز مشاهده می شود که آمریکایی ها علاوه بر کمک مشورتی به صهیونیست ها برای تجدید روحیه و بازآفرینی نظام فکری خود، خطوط هوایی مستقیم بین آمریکا و اسرائیل برای ارسال تجهیزات و کمک ایجاد کرده اند. ”

وی ادامه داد: این جریان مقاومت توانسته به خوبی با این ظلم ها مقابله کند. گسترش جنگ در منطقه توسط آمریکایی ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست، اما اگر جنبش مقاومت تصمیم بگیرد از هویت خود دفاع کند، این در اختیار جنبش مقاومت است و در فرصت مناسب تصمیم می گیرند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: مهم این است که آمریکایی ها در ابهام راهبردی قرار بگیرند و نتوانند بازی جریان مقاومت را بخوانند و بر اساس آن تصمیم بگیرند. اگر جنگ گسترش پیدا کند، نمی‌توان گفت اسرائیل بازنده است، اما چیزی از اسرائیل نمی‌ماند که بگوید بازنده یا برنده است.

وی در خصوص روابط ایران با سایر کشورها در خصوص موضوع فلسطین افزود: اکنون از روابط ایران با کشورهای منطقه حتی با کشورهایی که مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند برای حفظ دستاوردهای مقاومت استفاده می شود. در قطعنامه های ارائه شده در شورای امنیت برخی از کشورهایی که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند رای منفی دادند. تعامل دولت و وزارت امور خارجه با مقامات این کشورها و مذاکرات ادامه داشت و فردا امیر عبداللهیان به قطر سفر می کند.

باقری گفت: وزارت امور خارجه برای جلوگیری از جنایات صهیونیست ها در غزه یک سری تورهای به هم پیوسته طراحی کرده است. او پس از قطر احتمالا چهارشنبه به ترکیه سفر خواهد کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: سفرها به کشورهای مختلف با هدف به نمایش گذاشتن حمایت های لازم برای دفاع از مردم غزه در عرصه بین المللی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.