افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

بزرگراه حرم – حرم 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر : 115624
بزرگراه حرم – حرم 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش بازار، جلسه بررسی و پیگیری مصوبه سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس در ایام شهادت امام رضا (ع) و تشکیل کارگروه زیارت به ریاست محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس سازمان عتبات عالیات برگزار شد. نهاد ریاست جمهوری خواستار تکمیل هرچه سریعتر بزرگراه حرم – حرم و افتتاح قطار سریع السیر […]

به گزارش بازار، جلسه بررسی و پیگیری مصوبه سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس در ایام شهادت امام رضا (ع) و تشکیل کارگروه زیارت به ریاست محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس سازمان عتبات عالیات برگزار شد. نهاد ریاست جمهوری خواستار تکمیل هرچه سریعتر بزرگراه حرم – حرم و افتتاح قطار سریع السیر تهران – مشهد شد.

بر اساس این گزارش، محسن منصوری در این دیدار، تکمیل پروژه بزرگراه حرم تا حرم را یکی از اولویت های مهم دولت دانست و گفت: رئیس جمهور تاکید زیادی بر تکمیل پروژه مذکور دارد. لذا برگزاری ماهانه این جلسات برای حصول نتیجه و اعطای اعتبار ضروری است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر حضور بخش خصوصی در پروژه بزرگراه حرم به حرم، افزود: متولیان باید مسیر کوتاه تری را ترسیم کنند یا با برنامه ریزی های کارشناسی، ظرف مدت یک ماه گزینه احداث این بزرگراه را اصلاح کنند.

منصوری در ادامه افزود: علاوه بر این با توجه به اهمیت پروژه، تشکیل صندوق مشارکت مردمی ضروری است. البته در صورت نیاز درخواست مجوز ویژه برای تامین منابع خواهیم داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: لازم است سازمان برنامه و بودجه سهم خود را به طور کامل برای پرداخت هر چه سریعتر پروژه بزرگراه حرم به حرم و فروش اوراق مشارکت دولتی برای تامین مالی آن اختصاص دهد. پروژه تحقیقات لازم را انجام دهید.

منصوری ادامه داد: همچنین استانداری خراسان برای تامین منابع بزرگراهی باید زمین مناسب را برای اخذ تاییدیه تولید شناسایی و تبلیغ کند.

رئیس نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه پروژه بزرگراه حرم-حرام یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در تاریخ کشور است، افزود: برای تکمیل این پروژه 80 هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

وی در خصوص پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد نیز اظهار داشت: حمل و نقل برای تسهیل در تردد زیارت در اولویت است. بنابراین کارگروهی پنج نفره متشکل از معاونت اجرایی رئیس جمهور، شرکت راه آهن، وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و استانداری خراسان باید به طور مستمر موضوع را رصد کرده و در جلساتی وظایف محوله را تا حصول نتیجه پیگیری کنند. به دست آورد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان به توسعه پروژه های عمرانی در اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: برای احداث پارکینگ، مجوز لازم برای فروش اوراق مشارکت پارچه های فرسوده از وزارت کشور اخذ می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.