افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

بیانیه مشترک انجمن کارگردانان سینمای ایران و شورای عالی تهیه کنندگان؛ از سخنان اصغرپور + متن بیانیه کاملا حمایت می کنیم.

  • کد خبر : 115495
بیانیه مشترک انجمن کارگردانان سینمای ایران و شورای عالی تهیه کنندگان؛  از سخنان اصغرپور + متن بیانیه کاملا حمایت می کنیم.

آفتاب نیوز: انجمن صنفی کارگردانان سینمای ایران و شورای عالی تهیه کنندگان فیلم با صدور بیانیه ای مشترک در خصوص ممنوعیت حضور بازیگران زن نوشتند: از سخنان رئیس هیئت مدیره خانه سینما حمایت می کنیم. در متن بیانیه این دو اتحادیه آمده است: فاجعه قتل داریوش مهرجویی و وحیدا محمدی فر که وزارت ارشاد از […]

آفتاب نیوز:

انجمن صنفی کارگردانان سینمای ایران و شورای عالی تهیه کنندگان فیلم با صدور بیانیه ای مشترک در خصوص ممنوعیت حضور بازیگران زن نوشتند: از سخنان رئیس هیئت مدیره خانه سینما حمایت می کنیم.

در متن بیانیه این دو اتحادیه آمده است:

فاجعه قتل داریوش مهرجویی و وحیدا محمدی فر که وزارت ارشاد از ممنوع الخروج شدن چند بازیگر زن خبر داد، همچنان غمگین هستیم.

اگرچه چند تن از این بازیگران دوست داشتنی اعلام کردند که تمایلی به ادامه فعالیت سینمایی خود ندارند، اما اعلام این خبر از سوی مسئولان وزارت ارشاد مصداق بارز بحران سینما و فراتر از آن، نقض استقلال قوا است. و نقض قانون اساسی و قوانین تابعه آن از جمله ماده 570 قانون مجازات اسلامی (مجازات) مقامات عمومی و غیرقضایی را نسبت به ممنوعیت اشتغال افراد برحذر داشته و آن را عمل مجرمانه و مستوجب حبس و انفصال از خدمت می داند. دو تا پنج سال!

ضمن حمایت کامل از سخنان آقای عسگرپور، رئیس هیئت مدیره خانه سینما که محرومیت مسئولان بحران ساز را به جای مدیران فیلمبرداری منصفانه تر می داند، اعلام می کنیم انجمن کارگردانان سینمای ایران و شورای عالی سازندگان فیلم همچون گذشته همراه با همه بازیگران زن سینمای ایران به پا خاستند و با احترام به انتخاب خود، حق طرح و مطالبه پیگرد قانونی و حق برخورد قانونی با مسئولان اجرایی متخلف را برای خود محفوظ می دارند. صرف نظر از رتبه و مقام آنها.

انجمن کارگردانان سینمای ایران

شورای عالی تهیه کنندگان فیلم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.