افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

کلاهبرداری 370 میلیارد ریالی با وعده سرمایه گذاری سودآور و حلال در قم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 115463
کلاهبرداری 370 میلیارد ریالی با وعده سرمایه گذاری سودآور و حلال در قم – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن قریب از صدور کیفرخواست برای چند شاکی با وعده پرداخت سود ماهانه ۵ تا ۲۰ درصد در قالب مضاربه شرعی خبر داد و اظهار داشت: متهمان این پرونده. به نظر می رسد موجه و ارائه اسناد و مدارک جعلی از فعالیت اقتصادی و سابقه موفق تجارت خارجی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن قریب از صدور کیفرخواست برای چند شاکی با وعده پرداخت سود ماهانه ۵ تا ۲۰ درصد در قالب مضاربه شرعی خبر داد و اظهار داشت: متهمان این پرونده. به نظر می رسد موجه و ارائه اسناد و مدارک جعلی از فعالیت اقتصادی و سابقه موفق تجارت خارجی و با وعده فعالیت فرامرزی و صادرات و واردات با کشورهای خلیج فارس، سرمایه گذاری در ساخت و ساز در سوریه، ساخت نیروگاه است. ، فروش نفت، همکاری با نهادهای نظامی، کارخانه های دام و لبنیات، مالکیت مجتمع های گردشگری و تفریحی و سرمایه. سرمایه گذاری های گسترده، سودآور و حلال به ارزش 370 میلیارد ریال از 120 نفر کلاهبرداری و کلاهبرداری شده است.

قریب با بیان اینکه سرمایه گذاران پس از گذشت زمان و وعده های بدون رجوع و عدم پرداخت سود و سرمایه شکایت کردند، تصریح کرد: با دستور قضایی بازپرس شعبه ویژه پرونده های اقتصادی 6 فقره اصلی. عوامل شرکت استا مورد استناد قرار گرفتند و 3 نفر روانه زندان شدند.

دادستان قم همچنین پرداخت سود سالانه در ازای رهن سند ملکی را از دیگر وعده های این شرکت اعلام کرد و خاطرنشان کرد: متهمان این اسناد ملکی را به عنوان وثیقه سرمایه نقدی به سرمایه گذاران دیگری سپرده بودند که پس از آن شرکت به تعهدات خود عمل نکرد، املاک شکاتی که اسناد آن اجاره شده بود توسط سرمایه گذاران به صورت نقد فروخته شد.

این مقام قضایی سبدگردانی در بازار سرمایه را یکی از تبلیغات فعالیت خود عنوان کرد و تصریح کرد: برخی از مالباختگان سرمایه خود را برای سبدگردانی در بازار سرمایه داخلی و خارجی به متهمان سپرده اند که در نهایت یا به دلیل کمبود تجربه کافی متهم منجر به تخریب می شود. تمام سرمایه شما به بازار فارکس رفته است.

غریب با بیان اینکه اکثر مالباختگان اجازه فعالیت در بورس یا بازار ارز را به شرکت ندادند، افزود: بیشتر سرمایه شکات بدون اطلاع وی در بورس داخلی و بازار ارز سرمایه گذاری شد و از بین رفت.

دادستان قم با ترسیم جداول مربوط به قراردادهای سرمایه گذاری ریالی و ارزی و سپرده طلا در قالب طرح هایی با سود 10 تا 100 درصد، تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با توجیه و مشروعیت بخشی به فعالیت آنها، بروشور فعالیت این شرکت را تهیه و ارائه کرد. حاضر ضمانت‌ها و ضمانت‌نامه‌ها اعم از چک، سفته و اسناد ملکی سایر سرمایه‌گذاران، رفع فقدان ریسک با وثیقه گذاشتن اموال و وجوهی غیر از شرکت، اغراق در اعمال و فعالیت‌های شرکت، تعهد پرداخت سود تضمینی و غرامت بابت آن. ضرر و زیان . در قرارداد، پرداخت سود منظم و به موقع در مراحل اولیه برای اعتمادسازی، امیدهای واهی به رشد سهام و تهیه دفتر مجلل از جمله مانورهای متقلبانه این متهمان برای جلب اعتماد عمومی است.

دادستان قم روش متهمان در جذب سرمایه مالباختگان را کلاهبرداری پونزی خواند و به شهروندان هشدار داد: با تکیه بر وعده های دروغین و ظاهر فریبنده متهمان، آسیبی به سرمایه و روانی آن وارد نکنند. فشار بر خود و خانواده هایشان

لازم به ذکر است که در روش تقلب در طرح پونزی; تبلیغات گمراه‌کننده به بازنده‌ها این نوید را می‌دهد که از طریق فعالیت‌های اقتصادی سودهای جذاب و تضمینی را با سرمایه مردم پرداخت خواهند کرد، اما حقیقت این است که سود سرمایه‌گذاران قدیمی با پول سرمایه‌گذاران جدید پرداخت می‌شود.

در ابتدا برای جذب سرمایه گذاران بیشتر به سیستم سود به طور منظم پرداخت می شود و این سودها اغلب به پیشنهاد متهمان به چرخه سرمایه گذاری بازگردانده می شود و در واقع مبلغی فرضی به سرمایه اصلی اضافه می شود، اما در نهایت زمانی که یک سرمایه جدید قربانی اگر سرمایه گذاری نباشد، این طرح اشباع و فرو می ریزد و هر چه باقی می ماند، بازنده های زیادی خواهد بود.

به عبارت دیگر، چرخه اصلی روش پونزی شامل جذب سرمایه با تبلیغات گمراه کننده، جلب اعتماد با پرداخت منظم سود با پول اعضای جدید، ورود سرمایه های کلان به سیستم پس از اعتمادسازی و از بین بردن بازندگان است. سرمایه به دلیل نداشتن سرمایه جدید یا فرار با سرمایه باقی مانده.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.