افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

فعالیت 140 واحد تولید کاشی و سرامیک در کشور

  • کد خبر : 115140
فعالیت 140 واحد تولید کاشی و سرامیک در کشور

مرتضی صفدری زاده رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران در بازار گذرش با اشاره به توانایی تولید انواع کاشی و سرامیک در ایران افزود: امروزه انواع کاشی و سرامیک در اندازه ها و طرح های مختلف به فروش می رسد. به همت صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی در کشور تولید می شود و خوشبختانه […]

مرتضی صفدری زاده رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران در بازار گذرش با اشاره به توانایی تولید انواع کاشی و سرامیک در ایران افزود: امروزه انواع کاشی و سرامیک در اندازه ها و طرح های مختلف به فروش می رسد. به همت صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی در کشور تولید می شود و خوشبختانه تکنولوژی تولید صنعت کاشی و سرامیک در ایران قرار دارد در حالی که تا چند سال پیش کلیه تجهیزات سرامیک و کاشی از ایتالیا وارد می شد. ، اسپانیا. و چین.

وی به سرمایه گذاری بیش از 5 میلیارد دلاری در واحدهای تولیدی و در زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تلاش بخش خصوصی برای حضور جدی در این صنعت باعث شده تا محصولات صنعت کاشی و سرامیک تولید شود. و توسط تولیدکنندگان ملی به فروش می رسد و در حال حاضر 120000 نفر به طور مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند.

صفدری زاده نیروی کار ماهر و تحصیلکرده را مزیت نسبی صنعت کاشی و سرامیک ایران دانست و افزود: علاوه بر ارزان بودن انرژی، وجود معادن غنی و توسعه صنایع مرتبط در زنجیره تامین از دیگر مزایای این صنعت است. ، که توانسته قیمت مناسب خود را کاهش دهد.

وی ادامه داد: استفاده از طعم و رنگ برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی در تولید سرامیک و کاشی های معماری توانسته توجه مصرف کنندگان ملی و منطقه ای را به این صنعت جلب کند.
رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران افزود: ایران در حال حاضر رتبه پنجم تولیدکنندگان کاشی و سرامیک جهان را دارد و بیش از 46 درصد از کل ظرفیت تولید آن صادر می شود.

وی به کشورهای هدف صادراتی اشاره کرد و ادامه داد: محصولات کاشی و سرامیک ایران در 52 کشور مورد تقاضا است که در سال های اخیر به 28 کشور به طور دائم صادرات داشته ایم و کیفیت و تنوع محصولات ایرانی نیز مورد توجه کشورها قرار گرفته است. خارج از منطقه

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر واردات کاشی و سرامیک گفت: خوشبختانه در این صنعت واردات نداریم و در جایگاه صادرکنندگان موثری هستیم. صنعت به لطف توسعه کمی و کیفی و گسترش ذائقه مشتریان ملی است.” هستند.
صفدری زاده در خصوص ممنوعیت واردات کاشی و سرامیک افزود: اکنون این ممنوعیت وجود دارد اما اگر ممنوعیتی وجود نداشته باشد حتی اگر کالای ایرانی از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت باشد، کالای وارداتی به نفع داخلی نخواهد بود. مصرف كننده.”

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رقبای کاشی و سرامیک ایران گفت: تولید عمده کاشی و سرامیک در دست ایتالیا و اسپانیا به عنوان خاستگاه صنعت کاشی و سرامیک مدرن است، سپس چین از نظر فناوری هر دو جایگاه را به خود اختصاص داده است. و مقدار تولید اما در منطقه، ایران و ترکیه در تولید کاشی و سرامیک سرآمد هستند و اخیراً هندوستان علاقه مند به افزایش تولید کاشی و سرامیک است و می تواند یکی از رقبا باشد، اما ایران مزایایی مانند حمل و نقل دارد. و حرکت محصولات تولیدی، سرعت در عرضه و انتقال کالا به مشتریان منطقه نسبت به سایر رقبا بیشتر است.

طراحی و ساخت 8 خط تولید کاشی و سرامیک در کشور.
رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران به ماشین آلات صنعت کاشی و سرامیک اشاره کرد و افزود: امروزه صنعت ماشین سازی و صاحبان فناوری با حضور اساتید دانشگاه و کارگران مجرب در کنار این صنعت قرار دارند. صنعت و خطوط تولید کاشی و سرامیک ایرانی اختصاص دارد که توسط کارشناسان کشوری تهیه و در کارخانه ها نصب می شود.
وی با بیان اینکه بیش از 8 خط کامل تولید سرامیک و کاشی در ایران با تلاش ماشین سازان طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: تنها 2 دستگاه پرس و چاپ در صنعت کاشی و سرامیک وارد کشور می شود که ساخت آنها صرفه اقتصادی ندارد. . مابقی ماشین آلات و مراحل تولید در ایران انجام می شود و تولید سرامیک و کاشی ایرانی نسبت به تولید جهانی محدودیتی ندارد.

صفدری زاده از صادرات ماشین آلات ساخت داخل برای صنعت سرامیک و کاشی خبر داد و گفت: در سال های اخیر چندین شرکت دانش بنیان در زمینه ماشین سازی توانسته اند محصولات خود را در بازار داخلی عرضه کرده و رضایت مشتریان داخلی را جلب کنند. و اکنون در حال مذاکره هستند ما ماشین آلات را به عمان و آذربایجان صادر می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.