افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

میزان حقوق کارمندان در سال 1403

  • کد خبر : 115068
میزان حقوق کارمندان در سال 1403

کد خبر: ۲۱۷۸۸۵ بر اساس گزارش های جدید، حقوق کارکنان دولت احتمالا در سال آینده 20 درصد افزایش خواهد یافت. گزارش کردن صبحگاهیکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه دولت، احتمالاً در سال آینده حقوق کارکنان دولت 20 درصد افزایش می یابد و این افزایش حقوق کارکنان دولت […]











کد خبر:
۲۱۷۸۸۵


بر اساس گزارش های جدید، حقوق کارکنان دولت احتمالا در سال آینده 20 درصد افزایش خواهد یافت.


گزارش کردن صبحگاهیکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه دولت، احتمالاً در سال آینده حقوق کارکنان دولت 20 درصد افزایش می یابد و این افزایش حقوق کارکنان دولت با افزایش حقوق کارکنان دولت متفاوت است. بازنشستگان

رمضانعلی سنگدوینی درباره توافقات شورای اسلامی و دولت مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در زمان اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است. جلسه ای با دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شد که هنوز به نتیجه نرسیده است، رئیس شورای اسلامی نیز با دولت جلسه داشت.

او ادامه داد: جلسه دیگری نیز با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش ها و نماینده دولت برگزار شد که اکثر شرایط در این جلسه تشریح شد. توجیه این بود که اگر حقوق کارمندان دولت 20 درصد افزایش پیدا کند، این 20 درصد شامل اضافه کار، اضافه کاری و مأموریت می شود، به طوری که افزایش حقوق می تواند به 50 تا 70 درصد هم برسد.

اما این شامل بازنشستگان نمی شود. به عنوان مثال اگر بازنشسته ای 10 میلیون تومان حقوق دریافت کند با 20 درصد افزایش حقوق، حقوق او 12 میلیون تومان می شود.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق افزود: دولت گفته است ممکن است افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده 20 درصد باشد که شامل بازنشستگان می شود اما با توجه به موضوع ماموریت و حقوق فوق العاده و اضافه کار، حقوق کارمندان بیش از 20 درصد است.

بنابراین باید این شرایط را در نظر گرفت تا بتوان به حقوق بازنشستگان پرداخت کرد چرا که آنها هیچگونه مزیتی دریافت نمی کنند و شرایط زندگی آنها را به جایی رسانده است که مجبور به داشتن شغل دیگری و حتی راننده تاکسی و اسنپ شوند. در حالی که 35 تا 40 سال به کشور خدمت کرده اند. آنها کار کرده اند و حالا باید در کنار خانواده استراحت کنند.

سنگدوینی گفت: در حال حاضر برخی از بازنشستگان زیر خط فقر به سر می برند و توان ادامه تحصیل با این شرایط را ندارند، بنابراین باید حقوق آنها به گونه ای افزایش یابد که از همان سال اول برنامه اعمال شود. نمایندگان شورای اسلامی با احیای حقوق بازنشستگان موافقت کردند تا بتوانند زندگی خود را به بهترین شکل بگذرانند.

این نماینده شورای اسلامی در پایان گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان با وجود اینکه نظر شورای اسلامی و دولت در برنامه هفتم افزایش حقوق بازنشستگان است همچنان در دست بررسی است اما هنوز در مورد سازوکار آن به جمع بندی نرسیده اند.

منبع: ایسنا




بعد از بند چهارم


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.