افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » محرومیت از منتقدان داوری حامی داوری; برو ترکستان!

  • کد خبر : 114299
اسمارتک نیوز » محرومیت از منتقدان داوری حامی داوری;  برو ترکستان!

به گزارش اسمارتک نیوز، فدراسیون فوتبال ضمن حمایت از داوران و سلب حق رأی از منتقدان، قضاوت های جنجالی را انجام داده است. راه حمایت از داوری و کاهش خطاها تامین زیرساخت ها و امکانات اولیه مانند هدست و استفاده از کمک داور ویدیویی و دانشگاهیان است. “چی بگم تا اطلاع ثانوی از دوستانم محروم […]

به گزارش اسمارتک نیوز، فدراسیون فوتبال ضمن حمایت از داوران و سلب حق رأی از منتقدان، قضاوت های جنجالی را انجام داده است. راه حمایت از داوری و کاهش خطاها تامین زیرساخت ها و امکانات اولیه مانند هدست و استفاده از کمک داور ویدیویی و دانشگاهیان است.

“چی بگم تا اطلاع ثانوی از دوستانم محروم نخواهم شد! اگر چیزی نگوییم این اتفاق نمی افتد.” 24 ساعت پس از بیان این مطلب جواد نکونام در نشست خبری پس از دیدار جمعه شب با آلومینیوم اراک، کمیته انضباطی اواخر دیروز نامه محرومیت وی را به دفتر باشگاه استقلال در خیابان علامه جنوبی تهران ارسال کرد.

البته این اولین بار نیست که فدراسیون فوتبال بازیکنان و مربیان را بعد از بازی و قبل از رسیدگی به پرونده ها محروم می کند. از ابتدای فصل جدید برخوردهای فدراسیون فوتبال با مربیان و بازیکنان معترض به داوری تشدید شده است به طوری که احکام تحریمی در شب بازی صادر و در اولین فرصت در رسانه ها منتشر می شود تا فصل جاری شاهد رویکرد جدید و تهاجمی فدراسیون فوتبال در برخورد با انتقادات خواهیم بود.

تابستان امسال و تنها چند هفته مانده به شروع فصل جدید، مهدی تاج از رویکرد جدید فدراسیون برای رسیدگی به انتقادات به احکام جنجالی خبر داد تا اعتراضات مربیان و بازیکنان را کنترل کند. داوران گفت: در صورت اعتراض داوران، در همان روز یا حداکثر فردا با معترض برخورد قانونی خواهد شد. در AFC اعتراض به داور 60 یا 70 هزار دلار جریمه می شود. ما از داوران حمایت می کنیم.»به گفته رئیس فدراسیون فوتبال، مشخص شد که با توجه به حجم زیاد اشتباهات داوری در فصل گذشته که در برخی مسابقات روی نتیجه مسابقه تاثیر گذاشته است، به جای حل این مشکل، تلاش می کند. برای ریشه‌یابی این خطاها، پاک کردن صورت مسئله، یعنی خاموش کردن صدای منتقدان است.

زمانی که پس از پایان بازی های هفته اول، سید مهدی رحمتی مربی نساجی و سید مجتبی حسینی مربی آلومینیوم اراک به همراه دو بازیکن دیگر در حالی که ورزشگاه را ترک نکرده بودند، تحریم شد. بعد از پایان مسابقه به دلیل مصاحبه درباره داوری منتشر شد. فدراسیون فوتبال این بار هم قرار نیست کوتاه بیاید و به دنبال این است که از اتاق های مطبوعات و فضاهای اختلاط استادیوم ها هیچ حرف و اطلاعاتی درباره داوران شنیده نشود!

در عین حال 8 هفته از فصل جدید می گذرد و در تمام این هفته ها سعی بر این بوده که هر چه سریعتر حکم کسانی که در مصاحبه های خود از داور انتقاد کرده اند و در جمله آخر همانطور که گفته شد صادر شود. . ، سرمربی استقلال ظهر امروز برای اظهاراتش. در نشست خبری بعد از بازی جمعه شب مقابل آلومینیوم اراک در خصوص داوری، وی از همراهی استقلال محروم شد.

کمیته انضباطی در شرایطی فعالتر شده و در شرایطی که در فصل جدید خبری از کاهش اشتباهات داوری نیست و در نزدیک به 30 بازی انجام شده مانند فصل گذشته، به بررسی پرونده ها و تحریم ها و جریمه منتقدان داوری لیگ بیست و سوم می پردازد. سوت های بحث برانگیز داور بود. ما اشتباهاتی داشته ایم که حتی نتیجه یک بازی را تغییر داده است.

با توجه به تداوم سوت های نادرست داوران، مشخص است که ریشه این اتفاقات، مربیان و بازیکنان نیستند که با محرومیت و جریمه آنها، داوران برخورد عادلانه تری را در پیش خواهند گرفت.

در این شرایط فدراسیون فوتبال به نحوه «حمایت از داوری» در برخورد با انتقاد می پردازد، آنچه باید گفت حمایت از داوران است، شاید آخرین راه حل مقابله با انتقاد باشد. فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه مانند هدست و وسایل ارتباطی برای داوران، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته همراه با حمایت مالی کافی و فراهم کردن زمینه استفاده از کمک داور ویدیویی، اساسی‌ترین و بدیهی‌ترین وظایفی است که فدراسیون فوتبال برای حمایت از داوران”. .

اما به نظر می رسد عدم اراده جدی فدراسیون فوتبال و کم کاری برای فراهم کردن شرایط اولیه داوری باعث شده تا آنها در مسیر برخورد با انتقادات و رصد آنلاین گفتگوهای داوران قرار بگیرند. در میکس زون هنوز عرق می کنند، بازیکن و مربی خشک نشده اند تا تحریم خود را دیکته کنند.

البته بدیهی است که انتقاد از داوری و اعتراض به اتفاقات رخ داده در زمین مسابقه با تهمت و افترا قابل توجّه نیست و برخورد با هر تهمتی که جامعه داوری را متهم کند، با چوب به آن تهمت زده و انجام دهد مضر است. . اجازه اعتراض ندهید. به خصوص اگر این تقابل ها و محرومیت ها تاثیر خود را در احکام نشان می داد، امروز وضعیت داوران در لیگ برتر باید نسبت به فصل گذشته مسیر بهتری می گرفت.

در چنین شرایطی لازم است فدراسیون فوتبال نگاه خود را به «حمایت از داوران» تغییر دهد و به جای جریمه نقدی و پول درآوردن از جریمه ها، به صورت واقع بینانه و اصولی از داوران حمایت کند. فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات اولیه برای داور و انتصاب کارشناسان و افراد با دانش در مدیریت و آموزش داوری قطعا تاثیر بیشتری نسبت به جریمه و محرومیت مربی و بازیکن در کاهش خطاهای داوری خواهد داشت.

با کاهش سوت های نامناسب قطعا نه در نشست خبری و نه در منطقه میکس صدای اعتراض به داوری شنیده می شود و دیگر نیازی به درخواست فدراسیون از مسئولان کمیته انضباطی برای لاپوشانی نیست. خطای حمایت عملی و واقعی از داوران پس از پایان مسابقات سعی کنید دهان منتقدان را ببندید و آنها را محروم کنید!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.