افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

بوتاکس مو چیست؟ + روش های بوتاکس مو

  • کد خبر : 113388
بوتاکس مو چیست؟  + روش های بوتاکس مو

شنیدن کلمه بوتاکس ما را به یاد می آورد تزریق بوتاکس صورت برای رفع چین و چروک استفاده می شود. اما باید بدانیم که علاوه بر بوتاکس صورت، روش دیگری به نام بوتاکس مو نیز داریم. حال ببینیم بوتاکس مو چیست و چه عوارضی دارد. فرآیند بوتاکس مو یک فرآیند شیمیایی نیست، بلکه یک نرم […]

شنیدن کلمه بوتاکس ما را به یاد می آورد تزریق بوتاکس صورت برای رفع چین و چروک استفاده می شود. اما باید بدانیم که علاوه بر بوتاکس صورت، روش دیگری به نام بوتاکس مو نیز داریم. حال ببینیم بوتاکس مو چیست و چه عوارضی دارد. فرآیند بوتاکس مو یک فرآیند شیمیایی نیست، بلکه یک نرم کننده عمیق است که باعث ترمیم و بازسازی موهای شما می شود. در واقع، بوتاکس مو از موادی مانند کلاژن، مرطوب کننده ها، مواد مغذی، ویتامین های B و E و روغن خاویار تشکیل شده است که شکاف های تارهای مو را پر می کند و موهای ابریشمی بودن.

علاوه بر این، در این مقاله با مزایای این روش آشنا خواهیم شد. این روش معمولا برای از بین بردن ریزش مو استفاده می شود. به علاوه، اگر مواد شما کیفیت خوبی داشته باشد، موهای شما را تقویت کرده و آن را نرم و حجیم می کند. در واقع این فرآیند شامل نرم کردن عمیق مو می شود که با استفاده از یک محصول ارگانیک انجام می شود. همانطور که بوتاکس پوست چین و چروک ها را پر می کند، بوتاکس مو نیز موها را حجیم و نرم می کند.

بوتاکس مو چیست؟

این روشی است که در آن موها از حالت وز خارج شده و صاف می شوند. علاوه بر این، این روش در واقع یک نرم کننده مناسب برای سلامت مو است. این روش یک روش درمانی است و ریزش مو را از بین می برد.

از نظر کارایی این روش شبیه بوتاکس صورت است و مانند بوتاکس صورت که چین و چروک ها را پر می کند، این روش نیز شکاف ساقه مو را پر می کند. این ماده قسمت شکافته شده نوک مو را ترمیم می کند، ریزش مو را کاهش می دهد و درخشندگی خاصی به مو می بخشد. همچنین ریشه مو را تقویت می کند و ظاهری سالم و نرم به مو می بخشد.

بوتاکس مو چیست؟
بوتاکس مو چیست؟

این روش دارای پروتئین ها و ویتامین های ضروری برای مو بوده و در ضخیم شدن مو موثر است. همچنین عوارض جانبی کمتری نسبت به کراتین دارد. به طور معمول افرادی که موهای خود را زیاد رنگ می کنند یا از سشوار و ابزارهای حرارتی زیاد استفاده می کنند مراقبت از مو بوتاکس می زنند.

روش های بوتاکس مو

  1. باید موهای خود را خوب بشویید و سپس خشک کنید.
  2. در مرحله بعد مواد بوتاکس را هم زده و با استفاده از جزوه با مقدار مناسب آب مخلوط کنید.
  3. مواد آماده شده را روی موهای خشک قرار دهید و آن ها را به عنوان دسته بندی کنید رنگ مو روی تمام موها بمالید.
  4. پس از اتمام کار، یک کلاه حرارتی مخصوص روی سر خود بگذارید و سشوار را به مدت 20 دقیقه در فاصله مناسب نگه دارید تا موهایتان گرم شود.
  5. پس از خشک شدن موهای خود را به خوبی بشویید. مراقب باشید از مواد شوینده دیگری برای موهای خود استفاده نکنید. سپس موهای خود را خشک کنید و از سلامت موهای خود لذت ببرید.

فواید بوتاکس مو

این روش موهای شما را شاداب می کند و فواید زیادی برای موهای شما دارد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

1. افزایش حجم مو

درست است که بوتاکس مستقیماً رشد مو را تحریک نمی کند، اما استفاده از آن می تواند حجم مو را افزایش دهد و از ریزش مو جلوگیری کند. هنگامی که سعی می کنید موهای خود را حفظ کنید، بوتاکس می تواند به ضخیم تر شدن آن کمک کند.

2. ایمن باشید

استفاده از این روش واقعا بی خطر است زیرا روش های دیگر می توانند باعث سرطان شوند. بوتاکس مو بی خطر است و حاوی مواد شیمیایی نیست که باعث ایجاد مشکل یا عوارض جانبی شود.

3. حفظ کیفیت مو

به دلیل عدم وجود مواد شیمیایی در داخل، از آسیب دیدن موهای شما به مرور زمان جلوگیری می کند.

فواید بوتاکس مو فواید بوتاکس مو
فواید بوتاکس مو

معایب بوتاکس مو چیست؟

این روش معمولاً بدون هیچ گونه مواد شیمیایی است و درمان عمیق تارهای مو است که باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود و معمولاً عوارضی ندارد. اما در صورت استفاده نادرست می تواند معایبی داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

1- هزینه

این روش خیلی گران نیست، اما ارزان هم نیست. به طور معمول، مواد مورد استفاده برای بوتاکس اگر کیفیت بالایی داشته باشند، قیمت بالایی دارند. محصولاتی که قیمت پایینی دارند کیفیت خوبی ندارند و می توانند به موهای شما آسیب برسانند.

2- برای موهای رنگ شده مناسب نیست

استفاده از این روش برای موهای رنگ شده مناسب نیست زیرا حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی نیست و نمی تواند اثرات بسیار قوی روی موهای رنگ شده داشته باشد. همچنین استفاده از این روش بعد از رنگ کردن مو اثر آن را کاملا از بین می برد.

3- مراقبت فوق العاده بعد از بوتاکس مو

از آنجایی که این روش حاوی مواد شیمیایی نیست و ساختار داخلی مو را تغییر نمی دهد، روش مراقبتی ضعیفی به حساب می آید. بنابراین لازم است پس از انجام این روش از شامپوها و لوسیون های مخصوص استفاده شود.

4- بر ساختار داخلی تاثیر نمی گذارد

در واقع این روش یک حالت دهنده عمیق مو است و بر خلاف کراتینه یا صاف کردن مو، تاثیر زیادی روی ساختار داخلی ندارد. بوتاکس هیچ گونه ماده شیمیایی ندارد که کوتیکول و ساختار مو را از بین ببرد. فولیکول مو نفوذ. برای شکستن کوتیکول مو و تغییر ساختار داخلی مو به فرمالدئید نیاز است که در کراتینه استفاده می شود.

مراقبت های بعد از بوتاکس مو

حالا بیایید ببینیم بعد از بوتاکس مو چه کنیم و چه توصیه هایی را رعایت کنیم.

  1. موهای خود را به مدت 48 تا 72 ساعت بعد از بوتاکس قرنطینه کنید و هر سه روز یکبار بشویید.
  2. شامپوی مناسب بدون سولفات و مناسب برای کراتینه و موهای ابریشمی انتخاب کنید.
  3. بعد از بوتاکس از اتو مو یا فر کننده مو استفاده نکنید زیرا عمر بوتاکس شما را کوتاه می کند.
  4. استفاده از ماسک مو بسیار مهم است، ماسک موی شما باید فاقد پارابن و سولفات باشد و می توانید آن را در داخل یا خارج از حمام استفاده کنید.
مراقبت های بعد از بوتاکس مومراقبت های بعد از بوتاکس مو
مراقبت های بعد از بوتاکس مو

سوالات متداول در مورد بوتاکس مو

افرادی که با این روش موهای خود را احیا می کنند یا تصمیم به انجام آن می گیرند، همیشه سوالات زیادی در سر خود دارند. در اینجا چند سوال متداول وجود دارد.

چند روز بعد از بوتاکس می توان موهای خود را رنگ کرد؟

شما نمی توانید بلافاصله پس از انجام این روش موهای خود را رنگ کنید. قبل از انجام این کار باید حداقل دو هفته صبر کنید. مواد شیمیایی موجود در رنگ ها می توانند ماندگاری بوتاکس را در موهای شما از بین ببرند یا کاهش دهند.

درصد نرمی بوتاکس مو چقدر است؟

راهی برای افزایش طراوت و شادابی موها و نرمی و براق شدن موها است، میزان نرمی بوتاکس بین 20 تا 30 درصد است، همچنین به طور غیرمستقیم روی کوتیکول موها تأثیر می گذارد، انجام این روش روی موها چندان مؤثر نیست. نرمی

آیا بوتاکس مو برای انواع مو مناسب است؟

بله، این روش درمانی برای انواع مو مناسب است، اما تاثیر آن در برخی از موها بیشتر است. این بدان معناست که موهای خشک، آسیب دیده، وز و کدر بیشتر تحت تاثیر بوتاکس قرار می گیرند.

آیا بوتاکس مو بهتر از کراتینه مو است؟

آسیب این روش کمتر از سایر درمان ها است. بوتاکس برای موهای نازک و ضعیف بسیار مناسب است اما اگر به دنبال نرمی زیاد هستید بوتاکس جوابگو نیست و باید از کراتینه مو استفاده کنید.

ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟

عمر مفید آن بین 2 تا 4 ماه است و اگر مراقبت های بعدی به خوبی رعایت شود تا 6 ماه طول می کشد.

خلاصه ای از بوتاکس مو.

اگر موهای براق و شاداب شما به طور ناگهانی خشک و شکننده شده و سلامت و زیبایی خود را از دست داده اند، بوتاکس را پیشنهاد می کنیم. مراقبت از موهایتان باعث شادابی و سلامت آنها می شود و اگر موهای آسیب دیده خود را به حال خود رها کنید باعث از دست دادن حجم زیادی می شود. استفاده از رنگ مو و استفاده از مواد گرم کننده مانند اتو و سشوار و دکلره باعث می شود موهای شما به مرور زمان شادابی خود را از دست بدهند.

حتی استفاده از انواع نرم کننده ها نیز نمی تواند شادابی را به موهای شما بازگرداند. بوتاکس مو حاوی موادی مانند روغن خاویار، ویتامین حاوی E، ویتامین B5 و کلاژن است که باعث تغذیه و ترمیم ساقه مو و احیای آن می شود. این روش به موها درخشندگی می بخشد و موخوره را از بین می برد. این روش همچنین می تواند تا حدودی موخوره را درمان کرده و سلامت مو را بازگرداند. در واقع این روش یک مرحله درمانی است که تمام قسمت های ظریف و شکننده مو را پر و ترمیم می کند و استحکام آن را افزایش می دهد.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.