افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

4 ویژگی بارز سفر به کیش و قشم

  • کد خبر : 113294
4 ویژگی بارز سفر به کیش و قشم

هر دو جزیره کیش و قشم از مقاصد جذاب برای گردشگران ایرانی به شمار می روند و مطمئنا سفر به هر یک از آنها جذابیت های خاص خود را دارد. اما از آنجایی که این دو جزیره از بسیاری جهات مانند موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و مسیرهای دسترسی به یکدیگر شبیه هستند، انتخاب […]

هر دو جزیره کیش و قشم از مقاصد جذاب برای گردشگران ایرانی به شمار می روند و مطمئنا سفر به هر یک از آنها جذابیت های خاص خود را دارد. اما از آنجایی که این دو جزیره از بسیاری جهات مانند موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و مسیرهای دسترسی به یکدیگر شبیه هستند، انتخاب گزینه ای بین آنها به عنوان مقصد سفر برای اکثر گردشگران کار دشواری است. اگر تصمیم دارید به یکی از این دو جزیره سفر کنید، احتمالاً با چالش انتخاب بین آنها روبرو شده اید. بنابراین توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با بررسی 4 تفاوت در سفر به جزایر قشم و کیش به شما در انتخاب بین این دو گزینه جذاب اما مشابه کمک کنیم.

تفاوت جاذبه های گردشگری کیش و قشم.

اکثر سفرها به جزایر کیش و قشم تفریحی است و البته تفریح ​​و گشت و گذار در میان جاذبه های این دو جزیره یکی از اهداف اصلی در این نوع سفرها محسوب می شود. بنابراین، برای بسیاری از گردشگرانی که قصد سفر دارند، یک گزینه وجود دارد. بلیط هواپیما قشم یا بلیط کیش بستگی به تنوع و نوع جاذبه های هر یک از این دو جزیره دارد.

از این منظر می توان گفت که با وجود اینکه هم جزیره کیش و هم جزیره قشم دارای طیف وسیعی از جاذبه ها هستند و از نظر تنوع جاذبه ها به یکدیگر شباهت دارند; اما جزیره کیش در مقایسه با جزیره قشم فضای مدرن تری دارد و مراکز تفریحی لوکس و جاذبه های دست ساز در آن بیشتر به چشم می خورد. در حالی که جزیره قشم محیط بکر و طبیعی تری دارد و بیشتر جاذبه های گردشگری آن مربوط به مکان های تاریخی یا مناطق بکر طبیعی است.

بنابراین انتخاب بین جزیره کیش و جزیره قشم بیشتر به سلیقه شخصی شما در انتخاب مقصد مربوط می شود. پس اگر ترجیح می دهید به مقصدی مدرن و مجلل همراه با سرگرمی های هیجان انگیز سفر کنید، جزیره کیش انتخاب بهتری است. اما اگر می خواهید به مقصدی سفر کنید که عاری از ازدحام بیش از حد گردشگران باشد، محیطی آرام را برای گذراندن اوقات فراغت خود در سواحل در اختیار شما قرار دهد و محیطی بکر با جاذبه های صرفا تاریخی داشته باشد، جزیره قشم احتمالا بهترین گزینه است. مقصد برای شما.

مقایسه هزینه سفر به جزایر کیش و قشم

بدون شک یکی از معیارهای اصلی انتخاب بین دو گزینه سفر به کیش یا قشم میزان هزینه های سفر است. برخی از عناصر کلی به طور کلی برای بررسی کلی هزینه های سفر به هر مقصد گردشگری در نظر گرفته می شوند. از جمله هزینه بلیط رفت و برگشت، هتل یا اقامت، به علاوه هزینه های غذا در طول سفر. البته ممکن است افراد بسته به بودجه و سبک سفر خود هزینه های متفاوتی را خرج کنند. اما در اینجا هزینه های سفر به قشم و کیش را متوسط ​​در نظر می گیریم.

از آنجایی که راه های دسترسی به هر دو جزیره مشابه است و سفر با هواپیما به این دو جزیره نسبت به سایر وسایل حمل و نقل در بین مسافران محبوبیت بیشتری دارد، در اینجا فقط هزینه بلیط هواپیما را با هم مقایسه می کنیم. قیمت بلیط کیش معمولا در مقایسه با بلیط قشم بالاتر است و این به دلیل سابقه بیشتر جزیره کیش در زمینه گردشگری و تقاضای زیاد برای خرید بلیط هواپیما به این مقصد است.

این تفاوت هزینه در موارد دیگری مانند هزینه های اقامت، هزینه غذا و رستوران نیز صدق می کند. برای مثال هزینه اقامت در هتل های پنج ستاره کیش معمولا بیشتر از هتل های هم سطح جزیره قشم است. علاوه بر این هزینه تفریح ​​در کیش از جاذبه های گردشگری قشم بیشتر است. با در نظر گرفتن همه این موارد می توان گفت تفاوت اصلی سفر به کیش و قشم در این است که هزینه سفر به کیش بیشتر از هزینه سفر به قشم برآورد می شود.

خرید و بازاریابی جزیره قشم در مقابل کیش

هر دو جزیره کیش و قشم منطقه آزاد تجاری محسوب می شوند. بنابراین اکثر افرادی که به این دو مقصد سفر می کنند در کنار تفریحات معمول به خرید و خرید نیز می پردازند. اگر بخواهیم مراکز خرید دو جزیره قشم و کیش را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که همانطور که در بالا اشاره شد، مراکز خرید کیش فضایی مجلل دارند و تنوع آنها نیز زیاد است. اما اگر بخواهیم تنوع محصولات و البته قیمت تمام شده محصولات این دو جزیره را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که قیمت محصولات در مغازه ها و بازارهای جزیره قشم از قیمت محصولات مراکز خرید کیش ارزان تر است. ; چرا که استقبال زیاد مسافران از مراکز خرید جزیره کیش باعث شده این مراکز در سال های اخیر محصولات خود را با قیمت بالاتری عرضه کنند. از این نظر اگر به دنبال خریدهای مقرون به صرفه یا عمده هستید، بدون شک سفر به قشم انتخاب ایده آل تری است. اما اگر علاقه ای به خرید مقرون به صرفه ندارید، جزیره کیش را برای تفریح ​​و خرید انتخاب کنید. پرواز از تهران به کیش مسافرت رفتن

تفاوت اقامت در هتل های کیش و قشم

محل اقامت یکی از مسائل مهم در سفر به هر مقصد گردشگری است. مقایسه هتل های کیش و قشم نیز از دیگر مواردی است که می توان آن را وجه تمایز سفر به قشم و کیش دانست. در کل با توجه به توریستی بودن این دو جزیره، طبیعی است که گزینه های اقامتی زیادی در هر دو جزیره وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است که جزیره کیش سال ها قبل از اینکه گردشگران به ظرفیت های گردشگری قشم پی ببرند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایران مطرح بوده است. بدون شک، زیرساخت های توریستی در شهرهایی که بیشتر مورد علاقه گردشگران است، به طور فزاینده ای بزرگتر و با کیفیت تر می شوند. هتل ها و مراکز اقامتی نیز یکی از این زیرساخت ها هستند. از این نظر می توان گفت که تعداد هتل های کیش در مقایسه با قشم بیشتر است و این هتل ها امکانات کامل و متنوع تری دارند و البته قیمت بیشتری نیز نسبت به هتل های قشم دارند. بنابراین اگر شما هم جزو کسانی هستید که در انتخاب هتل سختگیر هستید و می خواهید در اقامتگاه هایی با حداکثر امکانات اقامت کنید، سفر به جزیره کیش گزینه بهتری برای شماست. از طرفی در جزیره قشم مراکز اقامتی ویژه بی شماری مانند خانه های بوم گردی وجود دارد و اگر شما هم جزو افرادی هستید که تا به حال تجربه اقامت در چنین مکان هایی را نداشته اید، بهتر است با هواپیما به این شهر سفر کنید. قشم. بلیط.

گفتنی است در جزیره کیش بیشتر هتل ها برای ایجاد فضایی امروزی و مدرن با یکدیگر رقابت می کنند. از این نظر می توانید برای اقامت ارزان تری در جزیره قشم در مراکز اقامتی مختلف اقامت کنید.

آخرین کلمه

در نهایت باید گفت که اگرچه کیش و قشم در خلیج فارس و نزدیک به هم قرار دارند. اما تفاوت های آنها را نباید نادیده گرفت. هر کدام از این جزایر دنیایی از تجربیات جدید و به یاد ماندنی را در دل خود جای داده اند و با سفر به آن ها می توانید خاطراتی ماندگار برای خود بسازید. امیدواریم در این مقاله راهنمای خوبی برای شما بوده باشیم و در انتخاب مقصد مناسب برای سفر بعدی به شما کمک کرده باشیم.

میانگین نمرات ۵ از 5

از بین همه ۱ رای

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.