افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

این رزمندگان به ارتش کویت پیوستند!/ عکس

  • کد خبر : 113025
این رزمندگان به ارتش کویت پیوستند!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یوروفایتر تایفون یک هواپیمای جنگنده دو موتوره چند منظوره با کانارد و بال مثلثی شکل است. این هواپیما توسط یک کنسرسیوم اروپایی متشکل از سه شرکت BAE Systems، Airbus و Leonardo تولید می شود. این پروژه توسط NETMA، (NATO Eurofighter and Tornado Management Agency) مدیریت می شود. طراحی این هواپیما در […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یوروفایتر تایفون یک هواپیمای جنگنده دو موتوره چند منظوره با کانارد و بال مثلثی شکل است. این هواپیما توسط یک کنسرسیوم اروپایی متشکل از سه شرکت BAE Systems، Airbus و Leonardo تولید می شود. این پروژه توسط NETMA، (NATO Eurofighter and Tornado Management Agency) مدیریت می شود.

طراحی این هواپیما در سال 1983 به دنبال پروژه مشترک پنج کشور بزرگ اروپای غربی شامل بریتانیا، آلمان غربی، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه برای ساخت هواپیمای جنگنده آغاز شد و در سال 1986 هلدینگ Eurofighter GmbH برای حمل و نقل تشکیل شد. این پروژه شد.

این رزمندگان به ارتش کویت پیوستند!/ عکس

فرانسه به دلیل اختلاف نظر در مورد الزامات عملیاتی هواپیما، زود از پروژه خارج شد و طراحی جنگنده کاملا فرانسوی را انتخاب کرد. اولین نمونه از Eurofighter Typhoon در سال 1994 پرواز کرد، اما پایان جنگ سرد پیشرفت پروژه را به تاخیر انداخت و ورود رسمی این جنگنده به خدمت نظامی تا سال 2003 به تعویق افتاد. پروژه فرانسه همچنین منجر به ساخت داسو شد. رافال. رافال هم از نظر ظاهری و هم از نظر قابلیت های رزمی نزدیک ترین معادل یوروفایتر تایفون است و اکنون به مهم ترین رقیب یوروفایتر تایفون در بازار صادرات تبدیل شده است.

این رزمندگان به ارتش کویت پیوستند!/ عکس

این هواپیمای تک سرنشین که نمونه آموزشی دو نفره آن نیز در حال ساخت است، در حال حاضر به تولید انبوه رسیده و خرید آن در چارچوب سه قرارداد یا دسته بندی مختلف انجام می شود که هر کدام برای تولید یک هواپیما در نظر گرفته شده است. با امکانات بهبود یافته این هواپیما تاکنون در خدمت نیروی هوایی بریتانیا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، عربستان سعودی، عمان و کویت است. در سال 2018، نیروی هوایی کویت 28 فروند از این جنگنده را در قراردادی به ارزش 8 میلیارد دلار سفارش داد.

تایفون یک جنگنده بسیار مانور پذیر است که قادر به درگیری های هوایی و نبردهای نزدیک است. این هواپیما توانایی پرواز با سرعت 1.5 ماخ را دارد و با وزن خالی 11 تن قادر به بلند شدن با وزن 23.5 تن است.

مدل های جدیدتر تایفون برای ماموریت های حمله هوا به زمین مجهزتر هستند و با مهمات و تجهیزات مختلف سازگاری بالایی دارند.

آبنما: دفاع نیوز

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.