افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

کشف شگفت انگیز برای بهبودی اعتیاد

  • کد خبر : 112339
کشف شگفت انگیز برای بهبودی اعتیاد

دانشمندان برزیلی از ایجاد یک روش درمانی جدید برای اعتیاد و تولید واکسن کوکائین و کراک خبر دادند. این تحقیق در دانشگاه فدرال میناس گرایس برزیل انجام می شود و پروژه واکسن به نام “کالیکس کوکا” هفته گذشته برنده جایزه 500000 یورویی بهترین پروژه پزشکی در آمریکای لاتین شد. این جایزه که توسط شرکت داروسازی […]

دانشمندان برزیلی از ایجاد یک روش درمانی جدید برای اعتیاد و تولید واکسن کوکائین و کراک خبر دادند. این تحقیق در دانشگاه فدرال میناس گرایس برزیل انجام می شود و پروژه واکسن به نام “کالیکس کوکا” هفته گذشته برنده جایزه 500000 یورویی بهترین پروژه پزشکی در آمریکای لاتین شد. این جایزه که توسط شرکت داروسازی یوروفارما تامین می شود، به سرمایه گذاری بیشتر در این پروژه اختصاص دارد.

خواص عجیب دانه خربزه

فردریکو گارسیا، مسئول هماهنگی تیم تحقیقاتی، هدف اصلی این واکسن را افرادی می‌داند که سیگار را ترک می‌کنند و می‌گوید: «ما معتقدیم افرادی که در تلاش برای ترک سیگار هستند و شروع به ترک سیگار می‌کنند، احتمال بیشتری برای ماندن دارند. با کمک این واکسن از داروها دور شوید، زیرا دیگر وارد چرخه لذت بردن از مواد مخدر نخواهند شد.»

این دردهای شکمی را جدی بگیرید

تاکید کرد: واکسن کوکائین و کراک باید در چارچوب روش های سنتی درمان اجتماعی، پزشکی و روانی استفاده شود و به تنهایی کمک کافی به معتادان نخواهد کرد. از سوی دیگر باید در نظر داشت که این واکسن از تأثیر سایر داروها بر بدن از جمله تأثیر کوکائین بر قلب و عروق خونی یا کبد جلوگیری نمی کند.

افغانستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر در جهان است. آیا طالبان تولید تریاک را به صفر خواهد رساند؟

بشار اسد، “پادشاه مواد مخدر فرامرزی”؛ نگرانی اروپا از گسترش تجارت کاپتاگون به قاره سبز

اروپا 10 میلیون یورو برای بهبود سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر در افغانستان اختصاص می دهد

آزمایش‌های فعلی با این نمونه واکسن روی موش‌ها نیز نتایج خوبی در محافظت از جنین در برابر اثرات داروها داشته است، بنابراین محققان امیدوارند بتوانند از این محصول برای کمک به معتادان باردار نیز استفاده کنند.

این واکسن اکنون به مرحله نهایی آزمایش انسانی رسیده است. در صورت رضایت‌بخش بودن نتایج آزمایش‌های انسانی، این واکسن منتظر دریافت مجوز برای استفاده عملی در درمان اعتیاد خواهد بود.

در سال‌های اخیر، ایالات متحده نیز آزمایش‌ها و تحقیقاتی را برای تولید واکسنی شبیه به «Calyxcoca» انجام داده است.

بر اساس گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا و برزیل به ترتیب اولین و دومین کشور درگیر مصرف کوکائین و کراک در جهان هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.