افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

تشکیل کارگروه تکمیل زنجیره راه آهن کریدور شرق به غرب از چین به ایران

  • کد خبر : 112015
تشکیل کارگروه تکمیل زنجیره راه آهن کریدور شرق به غرب از چین به ایران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهراد بذرپش روسیه و قرقیزستان: یکی از موارد توافق شده با نخست وزیر قرقیزستان، ایجاد مراکز لجستیکی در دو کشور، مرکز لجستیکی است. در بندرعباس ایجاد می شود تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را به ایران صادر کنند و بالعکس برای طرف […]

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهراد بذرپش روسیه و قرقیزستان: یکی از موارد توافق شده با نخست وزیر قرقیزستان، ایجاد مراکز لجستیکی در دو کشور، مرکز لجستیکی است. در بندرعباس ایجاد می شود تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را به ایران صادر کنند و بالعکس برای طرف ایرانی یک مرکز لجستیک در قرقیزستان برای صادرات محصولات ایجاد می شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نکته دیگر افزایش تعداد پروازها بود تا تجار بهتر تردد کنند که با آن هم موافقت شد.

بذرپاش تاکید کرد: محور بعدی استفاده از ارزهای ملی مشترک دو کشور بود و تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد.

وی گفت: همه پروژه های بزرگ مشترک با روسیه بررسی شد و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مشکل تردد کامیون های روسی به ایران یا بالعکس یعنی عبور از مرز آذربایجان مطرح شد و قرار است وزرای ایران، روسیه و آذربایجان حضور داشته باشند. در منطقه و حل مشکلات.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در اولین دیدار خود با نخست وزیر قرقیزستان موافقت کرد که وزرای راه در همین سفر درباره ایجاد مسیر ریلی از قرقیزستان به ازبکستان، ترکمنستان و ایران مذاکره و درک کنند.

بیست و دومین اجلاس نخست وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای پنجشنبه امروز در بیشکک پایتخت قرقستان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

*ایران سرزمین لجستیک و فرصت های ترانزیتی است

محمد مخبر در بیست و دومین نشست شورای نخست وزیران در شانگهای ضمن محکومیت شدید نسل کشی صهیونیست ها در غزه، ایران را سرزمین فرصت های لجستیکی و ترانزیتی توصیف کرد و 13 پیشنهاد تقسیم شده در 6 محور را به کشورهای عضو ارائه کرد.

در حال عبو ز با نقش‌آفرینی همه کشور و بازیگران جدید است. جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهداف سیاست خارجی خود برای کمک به ایجاد یک نظام بین‌المللی عادلانه مبتنی بر مشارکت جمعی، در توافق‌های چندجانبه از جمله سازمان همکاری شانگهای، برجام، سازمان همکاری اقتصادی OEC و خزر مشارکت فعال دارد. کشورهای دریایی جدیت دستور روز است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به محورهای نقش آفرینی در نظم نوین جهانی همکاری با کشورهای عضو سازمان شانگهای، به موضوع کریدورها اشاره و تصریح کرد: ایران سرزمین لجستیک و فرصت های ترانزیتی است و در نتیجه، تمهید ایجاد یک کریدور ترانزیتی فراگیر با هدف اتصال کشورهای عضو است. در این زمینه ایران گام های مهمی در قالب کریدور شمال-جنوب برداشته است که دسترسی تجاری و اقتصادی از جنوب و شرق آسیا به کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز، روسیه، دریای سیاه و اروپا را تسهیل می کند. مشارکت در ایجاد زیرساخت کریدور شمال – جنوب و کریدور «شرق – غرب – آسیا – دریای مدیترانه» را می توان راهکار پیشنهادی در قالب سازمان شانگهای دانست.

انتهای پیام/





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.