افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

اخراج سردبیر مجله معروف به دلیل انتقاد از قتل غیرنظامیان فلسطینی

  • کد خبر : 111613
اخراج سردبیر مجله معروف به دلیل انتقاد از قتل غیرنظامیان فلسطینی

در نوزدهمین روز از عملیات تهاجمی الاقصی، دفتر اطلاع رسانی حماس اعلام کرد که از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه در 7 اکتبر (15 مهر)، بمب افکن های اسرائیلی به طور متوسط ​​33 تن مواد منفجره در هر کیلومتر پرتاب کرده اند. غزه بر سر مردم غزه افتاده است. انتقام خونین اسرائیل از خبرنگار […]

در نوزدهمین روز از عملیات تهاجمی الاقصی، دفتر اطلاع رسانی حماس اعلام کرد که از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه در 7 اکتبر (15 مهر)، بمب افکن های اسرائیلی به طور متوسط ​​33 تن مواد منفجره در هر کیلومتر پرتاب کرده اند. غزه بر سر مردم غزه افتاده است.

انتقام خونین اسرائیل از خبرنگار محبوب الجزیره

بمباران بی امان غیرنظامیان در غزه واکنش های گسترده ای را در سراسر جهان برانگیخته است و بسیاری این اقدامات را نمونه بارز جنایات جنگی اسرائیل می دانند. یکی از این افراد سردبیر مجله علمی «ای لایف» است که به دلیل واکنش به بمباران غیرنظامیان غزه از این مجله اخراج شد. اقدامی که بار دیگر ادعای غرب در حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان را زیر سوال برد.

وب سایت ایندیپندنت گزارش داد که سردبیر یک مجله علمی به دلیل به اشتراک گذاشتن مقاله طنز TheOnion درباره جنگ بین اسرائیل و حماس اخراج شد. مایکل آیزن، سردبیر مجله علمی “eLife” به دلیل تمجید از مقاله طنز “پیاز” در مورد جنگ جاری بین اسرائیل و حمایت از مقاله در اعتراض به مرگ غیرنظامیان فلسطینی از کار برکنار شد.

مجله یی لایف یک مجله علمی در زمینه زیست پزشکی و زندگی است که از سال 2012 منتشر می شود.

مجله علمی در بیانیه ای تایید کرد که این مجله علمی سردبیر خود مایکل آیزن را به دلیل بازنشر مقاله این وب سایت خبری طنز درباره خشونت در خاورمیانه اخراج کرده است. پاسخ واضح هیئت مدیره مجله این است که رویکرد آنها به رهبری، ارتباطات و رسانه های اجتماعی در لحظات کلیدی برای انسجام جامعه ای که ما سعی در ایجاد آن داریم و در نتیجه به ماموریت مجله مضر بوده است.

آیزن که یهودی است اخراج خود را اعلام کرد. او در شبکه اجتماعی نوشت

آیزن، متخصص ژنتیک در موسسه پزشکی هاوارد هیوز در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، مقاله طنز این سایت را ستود. این مقاله با عنوان «انتقاد مردم در حال مرگ غزه به خاطر محکوم نکردن حماس در آخرین کلماتشان» منتشر شده است.

آیزن مقاله را به دلیل «شجاع» و «روشن بودن اخلاقی» آن ستود.

او نوشت: پیاز با شجاعت، بصیرت و وضوح اخلاقی بیشتر از رهبران مؤسسات دانشگاهی صحبت می کند. کاش دانشگاه TheOnion وجود داشت.

تایید او از مقاله واکنش های منفی حامیان اسرائیل را برانگیخت که حمایت او از غیرنظامیان فلسطینی را عدم همدلی با اسرائیلی های کشته شده در حملات حماس می دانستند.

آیزن در 19 اکتبر با هیئت مدیره مجله ملاقات کرد تا در مورد توییت های خود و جنجال های ناشی از آن بحث کند. او به مجله ساینس گفت: هیئت مدیره نمی خواهد مجله درگیر جنجال شود.

طبق گزارش ها، هیئت مدیره به او گفته است که اگر استعفا ندهد، او را اخراج خواهند کرد، اما او به طور داوطلبانه از این کار خودداری کرد.

آیزن به ساینس گفت: “آنها بخش بزرگی از جامعه را خواهند راند.” افرادی که فکر نمی کنند بیان عقاید سیاسی که همه با آن موافق نیستند اشکالی ندارد.

استعفای مدیر مجله.

اخراج آیزن منجر به استعفای لارا اوربان، مدیر مجله شد. اوربان نوشت: اخراج مایک به دلیل بیان دیدگاه های شخصی اش سابقه خطرناکی برای آزادی بیان در جامعه دانشگاهی ما ایجاد می کند. این اقدام، آزار و اذیت سایبری را به عنوان ابزاری موفق و مشروع برای اخراج دانشمندان با نظرات بحث برانگیز تأیید می کند.

مولی پرژورسکی، سردبیر این مجله علمی نیز از تصمیم خود برای استعفا خبر داد و تصمیم هیئت مدیره این مجله را تبعیض آمیز و سابقه ای خطرناک خواند.

وی همچنین گفت که این اقدام ناقض قوانین رفتاری مجله در مورد احترام به نظرات، دیدگاه ها و تجربیات مختلف است.

با این حال، در واکنش به پیامدهای اخراج سردبیر مجله، مجله یی لایف در بیانیه‌ای اعلام کرد: متأسفیم که چندین سردبیر در نتیجه توئیت‌های مایک و تصمیم ما در این زمینه تصمیم به استعفا گرفته‌اند، اما قاطعانه معتقدیم که این موضوع اقدام برای محافظت از آینده است.” و شهرت مجله بهترین تصمیم است.

اخراج سردبیر یک مجله علمی به دلیل انتقاد از قتل غیرنظامیان فلسطینی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.