افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

این مرد بدبینی ناصرالدین شاه را نسبت به امیرکبیر برانگیخت + عکس

  • کد خبر : 111571
این مرد بدبینی ناصرالدین شاه را نسبت به امیرکبیر برانگیخت + عکس

کینه توزی و کینه توزی درباریان که امیرکبیر آنها را از اموال و القاب بادآورده محروم کرده بود، نقش عمده ای در از هم گسیختگی روابط ناصرالدین شاه و امیر داشت. عامل دیگر می تواند ناسازگاری صدراعظم در قبال سفرای خارجی و قدرت های خارجی باشد.به گزارش فرادید؛ اما جدای از این در سفر او […]

کینه توزی و کینه توزی درباریان که امیرکبیر آنها را از اموال و القاب بادآورده محروم کرده بود، نقش عمده ای در از هم گسیختگی روابط ناصرالدین شاه و امیر داشت. عامل دیگر می تواند ناسازگاری صدراعظم در قبال سفرای خارجی و قدرت های خارجی باشد.
به گزارش فرادید؛ اما جدای از این در سفر او به اصفهان اتفاق خاصی افتاد که سرآغاز بدبینی ناصرالدین شاه نسبت به امیر بود. در این سفر امیرکبیر از عباس میرزای سوم برادر ناصرالدین شاه نیز دعوت کرد تا به همراه مادرش خدیجه چیهریقی به اصفهان سفر کند.

روزی که آمریکا 10 میلیون دلار به وزیر ایرانی داد + عکس

تبریک پدر روح الله زم با فرزند رهبر انقلاب + عکس

عباس میرزا در جوانی

امیر در سفر و در راه بازگشت با عباس میرزا ارتباط نزدیک داشت و زمانی که شاه دستور داد عباس میرزا در قم بماند، امیر با دستور شاه مخالفت کرد. این آغاز دوری شاه از امیر بود.

دلیل بدبینی ناصرالدین شاه این بود که فکر می کرد شاید امیر بخواهد او را از سلطنت خلع کند و عباس میرزا را بر تخت نشاند. این بدبینی با تهمت های درباریان مانند مهد علیا (مادر شاه) تشدید شد.

این مرد بدبینی ناصرالدین شاه را نسبت به امیرکبیر برانگیخت + عکس

عباس میرزایی سوم در سفر به روسیه (نشسته در ردیف، نفر سوم از سمت راست)

سرانجام در پی تشدید اختلاف و خلع ید و ترور امیرکبیر، عباس میرزا بیش از بیست سال را در استانبول و بغداد در تبعید گذراند تا اینکه سرانجام در سال 1255 با اجازه ناصرالدین شاه به ایران بازگشت و دریافت کرد. صلاحیت ملکره حاکم زنجان. البته خیلی زود به قفقاز گریخت و بلافاصله به ایران بازگشت. وی در سال 1275 وزیر دادگستری شد و دو سال بعد درگذشت.

تصویر بالا عباس میرزای سوم را در اواخر عمر و در سفر به روسیه برای شرکت در مراسم رسمی و دیدار با مقامات آن کشور نشان می دهد.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.