افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

جزئیات گفتگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر انقلاب/ درخواست مهم گلیمیان نماینده چه بود؟

  • کد خبر : 111439
جزئیات گفتگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر انقلاب/ درخواست مهم گلیمیان نماینده چه بود؟

خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۹ روایتی دست اول از سالی پرتلاطم و پرحادثه است. حشمیر رفسنجانی روز 12 آبان با نماینده کلیمیان در ایران دیدار کرد و در مورد تأثیرات جنگ اسرائیل بر زندگی کنونی خود در ایران نوشت. متن کامل خاطرات هاشمی فسنجانی را می خوانید. مسئولین مرکز آمار آمدند. دکتر [عباسعلی] زالی […]

خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۹ روایتی دست اول از سالی پرتلاطم و پرحادثه است. حشمیر رفسنجانی روز 12 آبان با نماینده کلیمیان در ایران دیدار کرد و در مورد تأثیرات جنگ اسرائیل بر زندگی کنونی خود در ایران نوشت. متن کامل خاطرات هاشمی فسنجانی را می خوانید.

مسئولین مرکز آمار آمدند. دکتر [عباسعلی] زالی [رئیس مرکز آمار ایران]وی ضعف فرهنگ آمار و عدم همکاری دستگاه ها و مردم را تقبیح و بیان کرد و خواستار تقویت کار مرکز شد. همچنین از لزوم و اهمیت داشتن آمار دقیق در کشور و عدم توانایی ایران در داشتن آمار جامع و دقیق و همچنین پایگاه داده بزرگ و شبکه اطلاعاتی قابل اعتماد صحبت کردم.

کمیته مدیریت [مجلس] کارشناسان [رهبری]جلسه داشت پیشنهاد بودجه سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پیشنهاد شد بودجه 28 دفتر کارشناسی در 28 استان دیده شود. او مخالفت کرد و ما تصویب مجلس در مورد تأسیس دفاتر را به تعویق انداختیم. مقرر شد مذاکرات سال های گذشته که چاپ شده به نمایندگان تحویل داده شود. آقایان [علی] مشکینی و [ابراهیم] امین که در جامعه معلمی. [حوزه علمیه قم] آنها نسبت به امور کشور ابراز نگرانی کردند و گفتند که موضوع ریاست جمهوری آینده در جامعه مطرح است و هنوز به نتیجه نرسیده اند.

عصر جناب آقای موریس معتمد نماینده گلیم ایران در مجلس به اتفاق یکی از رهبران جامعه گلیم. [‌یهودی] به ایران آمدند. گفتند بعد از انقلاب بخشی از یهودیان ایران را ترک کردند و حدود 30 هزار نفر ماندند و در نتیجه محاکمه متهمان جاسوسی برای گلیمی در شیراز حدود 5000 نفر دیگر رفتند و اخیراً پس از آغاز انتفاضه و گسترش مستمر ظلم و ستم اسرائیل بر فلسطینیان و برافروختن احساسات مسلمانان، یهودیان ایران احساس ناامنی کردند و اخیراً سه مورد حمله به یهودیان رخ داده است. خواستند در نماز جمعه بگویم جامعه یهود ایران مخالف تجاوز به فلسطین است و از ابتدا با ایجاد اسرائیل موافق نبوده و باید حساب آنها را از حساب صهیونیستی جدا کرد. معتمد گفت که در سفر به آمریکا آقای دکتر را همراهی کرده است. [مهدی] کروبی [رئیس‌ مجلس] رفته بود، باعث شد یهودیان علیه آقا اعتراض کنند. [سیدمحمد] خاتمی شرکت نکن و مشارکت یهودیان ایران را به خاطر بسپار [دوران] در جنگ، دفاع تحمیل شد.

من مهمان مدیریت بودم. درباره سفر آقای [کمال] خرازی [وزیر امور خارجه] به عراق، موضوع انتفاضه و محاکمه آقای. [حسن یوسفی] ما مذاکره می کنیم و بر اجرای سیاست های کلی و انتخابات نظارت می کنیم. طبق نظر [فتوای] امام و پیشوا، اشکوری مرتد محسوب نمی شود و اگر لقب محارب یا مفسد به او داده نشود، مستحق اعدام نیست. گفتند که آقای خاتمی از اظهارات خود در بسیج که گفته است در مورد فلسطین باید رفراندوم برگزار شود ابراز خوشحالی کرد و معتقد است که این نظر برعکس تصور نابودی اسرائیل است که برای ایشان توضیح دادند. که این راه حل نابودی است; چون این نتیجه رفراندوم است. امروز انفجار تانک مهمات در پادگان ارتش در جاده مشهد به تربت حیدریه باعث وحشت منطقه و بسته شدن راه ها و تخلیه روستاها شده است.

۲۱۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.