افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

پنج راز افراد موفق که ربطی به هوش و استعداد ندارند!

  • کد خبر : 111120
پنج راز افراد موفق که ربطی به هوش و استعداد ندارند!

راز افراد موفق چگونه به موفقیت و تحسین دیگران دست یافته اید؟ وقتی صحبت از افراد موفق می شود، همه می دانید که در مورد چه کسی صحبت می کنیم. به نظر شما این افراد فوق العاده هستند، به اوج موفقیت رسیده اند و زندگی شادی دارند زیرا توانایی ها و استعدادهای خاصی دارند. اما […]

راز افراد موفق چگونه به موفقیت و تحسین دیگران دست یافته اید؟ وقتی صحبت از افراد موفق می شود، همه می دانید که در مورد چه کسی صحبت می کنیم. به نظر شما این افراد فوق العاده هستند، به اوج موفقیت رسیده اند و زندگی شادی دارند زیرا توانایی ها و استعدادهای خاصی دارند. اما آیا این یک واقعیت است؟ آیا راز داشتن استعدادها و توانایی های منحصر به فرد افراد موفق است؟ نمی توان انکار کرد که برخی افراد ذاتاً توانایی های خاصی دارند که به موفقیت آنها کمک کرده است، اما اکثر افراد موفق نابغه به دنیا نمی آیند. پس راز افراد موفق چیست؟

افراد موفق افرادی مانند شما هستند که توانسته‌اند مهارت‌های خاصی مانند مهارت‌ها و مهارت‌های مرتبط با تجارت و صنعت مانند هوش هیجانی را در خود توسعه و پرورش دهند. اگر باور ندارید، با این مقاله اسمارتک نیوز ادامه دهید و با پنج راز افراد موفق بیشتر آشنا شوید.

اولین راز افراد موفق: خودآگاهی

اگر در اینترنت جستجوی مختصری انجام دهید، افراد زیادی را خواهید یافت که به شما در مورد خودشناسی و خودآگاهی آموزش می دهند. اما آیا می دانید حقیقت چیست؟ هیچ کس نمی تواند خودآگاهی را به شما بیاموزد، این افراد ممکن است بتوانند تکنیک های خاصی را به شما ارائه دهند، اما فقط شما می توانید به خودآگاهی دست پیدا کنید و شناخت کاملی از خود داشته باشید. ابتدا سعی کنید تکنیک های لازم در این زمینه را بیاموزید و سپس کشف کنید که واقعاً چه هستید. از شناخت نقایص و کمبودهای شخصیتی خود نهراسید، به خودتان دروغ نگویید و با شناخت خود و عیوب و توانایی های خود سعی کنید مسیر درست زندگی را بیابید. فراموش نکنید که هیچ کس نمی تواند دقیقاً مانند شخص دیگری باشد و وقتی در چیزی ضعیف هستید به این معنی است که توانایی دیگری در شما قوی تر است. سپس باید آن مهارت را پیدا کنید و بر آن تاکید کنید.

راز دوم افراد موفق: مدیریت شخصی

همانطور که گفتیم خودشناسی اولین قدم برای موفقیت است، اما در مرحله بعد چه باید کرد؟ توانایی مدیریت خود قدم بعدی در تحول شخصی است. اگر نتوانید خودتان را مدیریت کنید، توانایی اداره یک کسب و کار یا کار به عنوان کارمند، همسر یا والدین را نخواهید داشت. مدیریت پرسنل یکی از شاخه های علم مدیریت است که نیاز به مطالعه و آموزش دارد و شما می توانید با تمرین و تمرکز مهارت های لازم را در این شاخه کسب کنید. کتاب های زیادی وجود دارد که گام به گام مدیریت شخصی را به شما آموزش می دهد. یکی از این کتاب ها «مدیریت شخصی» نوشته پیتر دراکر است که با مشاهده، تمرین و تکرار این مهارت را تقویت می کند. این کتاب به فارسی نیز ترجمه شده است. مطمئناً مطالعه این کتاب ها به افزایش دانش شما در زمینه مدیریت شخصی کمک می کند، اما برای اینکه این دانش بخشی از وجود شما شود، گاهی اوقات باید آن را رها کنید و آنچه را که آموخته اید در عمل انجام دهید.

راز سوم افراد موفق: انگیزه شخصی

داشتن انگیزه کلید انجام کارهاست و اول از همه باید این انگیزه را در خود ایجاد کنید. اگرچه هک‌های بهره‌وری می‌توانند انگیزه‌ای برای انجام کارها باشند، اما در پشت سر قرار می‌گیرند. در اولین قدم باید انگیزه های درونی و درونی خود را بیدار کنید، سپس هیچ چیز شما را متوقف نخواهد کرد. بنجامین پی هاردی یکی از نویسندگان انگیزشی معروف است که در مورد انگیزه های اجباری و اختیاری نوشته است. او می گوید:

تحریک اجباری استرس زا، خسته کننده و تخلیه کننده انرژی است. علاوه بر این، این عملگرها به نیروی پیوسته نیاز دارند که دوام زیادی نخواهد داشت. اما تکانه‌های ارادی قوی‌تر هستند، شما را به جلو سوق می‌دهند و در حین انجام کارها انرژی بیشتری به دست می‌آورید.

یافتن انگیزه مناسب برای انجام کارها و رسیدن به اهداف مستلزم تلاش و جستجوی فراوان است. افراد با هوش هیجانی بالا می توانند انگیزه های درست را پیدا کنند و انگیزه های نادرست را بهتر از هر کسی رد کنند.

راز چهارم افراد موفق: همدلی و همذات پنداری

همدلی یعنی درک احساسات و نیازهای دیگران در موقعیت های مختلف. کسب و کار موفق و روابط انسانی مبتنی بر همدلی و همدلی است که به شما کمک می کند با افراد دیگر، حتی کسانی که خیلی به شما نزدیک نیستند، ارتباط برقرار کنید. مریل استریپ ستاره موفق دنیای سینما می گوید:

بزرگترین هدیه انسانیت داشتن حس همدردی و همذات پنداری است.

حس همذات پنداری می تواند ابزاری حیاتی برای هنرمندان، به ویژه نویسندگان باشد و به آنها کمک کند تا هنر اصیل و واقعی خلق کنند. اما این فقط هنرمندان و نویسندگان نیستند که به این مهارت نیاز دارند. اگر می خواهید زندگی شخصی و حرفه ای موفقی داشته باشید، باید همدلی و همذات پنداری را بیاموزید. این مهارت را نمی توان با مطالعه و مطالعه کتاب های مختلف آموخت، بلکه خودتان باید با به کارگیری هوش هیجانی و عاطفی این احساس را در زندگی خود تقویت کنید.

پنجمین راز افراد موفق: مهارت های اجتماعی

چه آن را جذابیت، چه کاریزما یا دوست داشتنی بنامید، این عامل یکی از کلیدی ترین عوامل موفقیت است و مهم ترین راز افراد موفق ممکن است همین مهارت های اجتماعی باشد. ممکن است افراد دیگر از «شانس» افراد موفق در به دست آوردن فرصت های جدید و خوب در زندگی غافلگیر شوند، اما شانسی در کار نیست و تنها ارتباط قوی و مهارت های ارتباطی بالای این افراد فرصت های بهتری را در اختیار آنها قرار می دهد. . مهارت های اجتماعی قوی از اعتماد به نفس و اعتماد به نفس از ارتباطات اجتماعی قوی ناشی می شود. این دایره‌ای است که شما نیز می‌توانید وارد آن شوید تا زمانی که تلاش کنید و مهارت‌های لازم را توسعه دهید.

چه درون گرا یا برون گرا باشید، می توانید مهارت های اجتماعی خود را بهبود ببخشید. البته این برای افراد درونگرا سخت تر است و باید تلاش بیشتری برای داشتن ارتباطات اجتماعی بهتر و گسترده تر انجام دهند. خواندن کتاب های سخنرانی در جمع می تواند چند چیز را به شما بیاموزد، اما تا زمانی که بیرون نروید و مرتکب اشتباهات شرم آور نشوید، مهارت های اجتماعی مورد نیاز را یاد نخواهید گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.