افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

معنی: برآورد بیش از حد درآمد نفتی باعث عدم تعادل بودجه شده است

  • کد خبر : 110966
معنی: برآورد بیش از حد درآمد نفتی باعث عدم تعادل بودجه شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس داود منظور، وی در حاشیه جلسه امروز شورای دولت اظهار داشت: از نظر مصوبه بودجه کسری نداریم بلکه از نظر منابع مصوب در بودجه کسری داریم. به طور کامل محقق نشده است و تا پایان سال پیش بینی می کنیم که برخی از منابع ما محقق نشود. از جمله […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس داود منظور، وی در حاشیه جلسه امروز شورای دولت اظهار داشت: از نظر مصوبه بودجه کسری نداریم بلکه از نظر منابع مصوب در بودجه کسری داریم. به طور کامل محقق نشده است و تا پایان سال پیش بینی می کنیم که برخی از منابع ما محقق نشود. از جمله اینکه در رابطه با منابع نفتی، پیش بینی در قانون بودجه این است که قیمت نفت 85 دلار باشد که در واقعیت ماه های زیادی از سال رخ نداده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش بینی می شود میزان صادرات بیشتر از ظرفیت قابل تحقق باشد. بنابراین در بحث درآمد نفتی شاهد عدم رعایت مفاد قانون هستیم. وزارت نفت از تمام ظرفیت صادراتی خود استفاده کرده است که نسبت به سال گذشته جهش قابل توجهی داشته است، اما برآورد بیش از حد درآمدهای نفتی باعث شده که عملاً از بودجه کوتاهی کنیم. ما سعی می کنیم این اختلاف را با ابزارهایی مانند نقشه برداری مدیریت کنیم.

وی افزود: ما نمی توانیم از بانک مرکزی یا بانک ها وام بگیریم و انجام نمی دهیم. البته ما اختیارات قانونی داریم و می توانیم از سپرده های شرکت های دولتی استفاده کنیم. در صورت نیاز ظرف یک ماه از این منابع استفاده کرده و حداکثر ظرف مدت دو ماه مبلغ را مسترد خواهیم کرد.

در حال تکمیل…




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.