افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

طرز تهیه سوپ ترش خوشمزه به سبک گیلانی

  • کد خبر : 110815
طرز تهیه سوپ ترش خوشمزه به سبک گیلانی

۱۳۶۵۹۵۹ 3 نوامبر 1402 – 06:55 آش در ایران طرفداران زیادی دارد و آش ترش یکی از سوپ هایی است که اغلب برای خانم های باردار تهیه می شود. بلاگ اکالا: سوپ ترش یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین سوپ هایی است که معمولا برای خانم های باردار تهیه می شود. همانطور که از نام […]





۱۳۶۵۹۵۹


3 نوامبر 1402 – 06:55

آش در ایران طرفداران زیادی دارد و آش ترش یکی از سوپ هایی است که اغلب برای خانم های باردار تهیه می شود.

بلاگ اکالا: سوپ ترش یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین سوپ هایی است که معمولا برای خانم های باردار تهیه می شود. همانطور که از نام آن مشخص است، طعم اصلی آن اسیدی است. اشترش گیلانی یک شام یا شام جذاب است که می توانید آن را با مقداری نان میل کنید.

پیدایش این آش به شهرهای شمال کشور برمی گردد، اما امروزه در اکثر شهرها این آش به روش های مختلفی تهیه و سرو می شود.

در این مقاله طرز تهیه سوپ ترش گیلانی را مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه آش ترش گیلانی

زمان آماده سازی این سوپ 60 تا 90 دقیقه است.

مقدار مواد درج شده در این دستور برای 2-3 نفر مناسب است، به راحتی می توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم بیشتری تهیه کنید.

درجه سختی تهیه آش ترش گیلانی در دسته آسان می باشد.

مواد لازم برای تهیه آش ترش گیلانی:

خاکستر سبزیجات 250 گرم

برنج دانه متوسط ​​1 پیمانه

سیر تند، پیاز تند و نعناع تند به مزه

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم.

لوبیا سبز 120 گرم

2-3 فنجان آب

50 گرم نخود

1 فنجان آب

لوبیا چیتی 120 گرم

روغن به میزان لازم

طرز تهیه:

اولین قدم خیس کردن لوبیا است.

در مرحله اول برو حبوبات را خیس کن. لوبیا چیتی، نخود، لوبیا و برنج را تمیز کرده و با کمی آب سرد بشویید. هر کدام را جداگانه با کمی آب خیس کنید. برای رفع نفخ بهتر است روی نخود و لوبیا آب بریزید و هر چند ساعت یکبار آب تازه اضافه کنید.

مرحله دوم، سبزیجات تازه را خرد کنید.

در مرحله دوم به سراغ سبزیجات بروید. سبزی های چروک شده و زرد را جدا کرده، برگ های تازه و نرم را از ساقه های کلفت جدا کرده و در ظرف مناسبی بریزید. مقداری آب سرد اضافه کنید، بگذارید سبزیجات به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب سرد بماند، سپس آنها را از آب خارج کرده و در آبکش بریزید.

کمی زمان دهید تا آب اضافی سبزیجات گرفته شود و سپس سبزیجات را با چاقوی تیز یا خردکن خرد کنید. سبزی خاکستر شامل مقادیر مساوی تره، جعفری، گشنیز، نعناع و اسفناج است.

مرحله سوم پخت حبوبات است.

لوبیا، نخود و حبوبات را در قابلمه ای مناسب با مقدار مناسب آب بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. 30 تا 40 دقیقه صبر کنید تا لوبیاها بپزند.

مرحله چهارم پخت برنج است.

در مرحله چهارم مقداری روغن در قابلمه مناسبی بریزید. کمی زردچوبه و فلفل اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها گرفته شود. در این مرحله برنج را که قبلا خیس کرده اید با کمی نمک و سبزیجات تفت داده شده را به قابلمه اضافه کنید.

همه مواد را هم بزنید تا ترکیب شوند. به مقدار مناسب آب به محتویات قابلمه اضافه کنید و حرارت را کم کنید. درب قابلمه را ببندید و زمان بگذارید تا برنج کاملا بپزد و بافت خود را از دست بدهد.

مرحله پنجم، لوبیا را اضافه کنید

بعد از اینکه برنج پخت، حبوبات پخته شده را به محتویات قابلمه اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. حرارت را کم کنید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا همه مواد با هم خوب بپزند.

مرحله ششم سیر و نعنا را تفت دهید.

در مرحله ششم به سراغ یکی از چاشنی های اصلی آش بروید. در یک ماهیتابه کوچک کمی روغن بریزید. سیر را له کنید و در روغن تفت دهید تا عطر آن گرفته شود.

در این مرحله کمی نعناع به محتویات تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر نعنا گرفته شود. حرارت را خاموش کرده و محتویات آماده شده را به قابلمه سوپ اضافه کنید.

مرحله هفتم آب گوشت را اضافه کنید.

در مرحله هفتم وقتی مطمئن شدید که حبوبات و محتویات سوپ کاملا پخته شده، آب و نمک را به سوپ اضافه کنید و کمی هم بزنید. آش ترش گیلانی خوشمزه شما آماده سرو است. آن را در ظرف سرو بریزید و با مقداری پیاز داغ تزیین کنید و نوش جان کنید.

نکته: برخی برای پخت این سوپ خوشمزه از کمی رب انار یا آلو استفاده می کنند که علاوه بر تیره شدن رنگ نهایی سوپ، طعم آن را نیز تغییر می دهد.

اگر شما هم از طرفداران رب انار یا آلو هستید می توانید از آن ها در این سوپ استفاده کنید و چاشنی آن را به سلیقه خود تنظیم کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.