افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

استحمام با طعم مرگ در استخرهای خصوصی مازندران

  • کد خبر : 110806
استحمام با طعم مرگ در استخرهای خصوصی مازندران

به گزارش رکنا، روند ساخت ویلاهای استخر دار متعلق به افراد متمول یا مستاجر در مازندران رو به افزایش است و بیشتر این ویلاها در شهرهای ساحلی ساخته می شوند که به گفته کارشناسان متاسفانه نظارتی بر امور آنها وجود ندارد. طبیعتا ساکنان این ویلاهای “لوکس” ترجیح می دهند برای رهایی از دود، آلودگی صوتی […]

به گزارش رکنا، روند ساخت ویلاهای استخر دار متعلق به افراد متمول یا مستاجر در مازندران رو به افزایش است و بیشتر این ویلاها در شهرهای ساحلی ساخته می شوند که به گفته کارشناسان متاسفانه نظارتی بر امور آنها وجود ندارد.

طبیعتا ساکنان این ویلاهای “لوکس” ترجیح می دهند برای رهایی از دود، آلودگی صوتی و عواقب بد زندگی در این ویلاهای خوش آب و هوا در حاشیه دریای خزر و در مجاورت جنگل های هیرکانی سپری کنند. آنها سعی کردند تفریح ​​کنند اما شنیدن خبر غرق شدن عده ای در این ویلاهای دارای استخر باعث افزایش نگرانی ها شده است.

هجمه های شهرک سازی و دهکده سازی و این گسترش بالن در غرب مازندران تنها با حمایت برخی «باندهای مافیایی» و سارقان و سارقان سرمایه های ملی امکان پذیر است و رانت و سودجوی این عرصه کم نیست. کار، گاه با تهدید و گاه با تشویق، باغ ها و مزارع را تغییر می دهند و با نفوذ در ادارات خدماتی، سوار بر اسب می شوند و مردم محلی تازیانه و مازندران زخمی می شوند.

با تداوم این مشکلات روزافزون که شدت آن از سه دهه اخیر آغاز شده است، متاسفانه مازندران به ویژه غرب این استان از نظر زیستی در مکان امنی قرار ندارد و سبک و سیاق مردم مازندران است. بر اثر هجوم بی وقفه غیر بومی ها می سوزد و هیچکس به دنبال درمان نیست.

اگرچه مسئولان آمار دقیق و روشنی از تعداد ویلاهای استخردار در مازندران و طبیعتاً نداشتن این آمار و عدم اطلاع از جمعیتی که در این ساختمان های مسکونی راحت زندگی می کنند ارائه نکرده اند، اما طبیعتاً مشکلات و آسیب های فراوانی وجود دارد. که مهم ترین آن غرق شدگی است که روز به روز تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان در استخرها به دلیل عدم آموزش و ناآگاهی از فنون شنا جان خود را از دست می دهند و خاطره ناخوشایند و تاسف باری را برای همیشه در ذهن پدر و مادر خدا باقی می گذارند.

علاوه بر وقوع این اتفاقات تلخ و تأسف‌آور، قوانین مصوب و تعریف‌شده‌ای نداریم که کارکرد نظارتی برای حفظ جان این قشر از جامعه داشته باشد، یعنی اگر قانونی در این بخش تصویب می‌شد و روستاییان پرسید که آیا آن را به درستی اجرا کردند، امروز این خانواده ها کمتر شاهد آن هستند: آنها در ویلاهای دارای استخر غرق می شدند.

در جدیدترین مورد غرق شدگی هفته گذشته در شهرستان نور دو کودک در این حادثه جان خود را از دست دادند و این خبر به دلیل وقوع این حادثه در استخر یک ویلای شخصی رسانه ای نشد.

به گفته مسئولان، بسیاری از خانواده های غرق شدگان در استخرهای خصوصی حاضر به وساطت در رویدادهای این بخش نیستند.

علاوه بر این چالش، مازندران یکی از استان های گردشگری است که به دلیل شناور بودن جمعیت با بحران کم آبی مواجه است و در شرایطی که هر روز به تعداد ویلاهای استخردار اضافه می شود.

مازندران بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد اما گزارشی که اخیراً از سوی دولت ارائه شده حداقل هشت میلیون نفر پنهان به آمار رسمی استان اضافه شده است که در طرح سرشماری کشوری نفوس و مسکن ثبت نشده است. . .

مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان عباس آباد پیشتر در گزارشی اعلام کرد: گزارش های رسمی حاکی از آن است که ویلاهای استخری در صدر فهرست مشترکان پرمصرف قرار دارند. آیرین وی با بیان اینکه تا دیروز نگرانی در خصوص مصرف آب شرب در بخش کشاورزی وجود داشت، گفت: اما امروز حجم زیادی از آب شرب این شهرستان توسط اهالی دارای استخر مصرف می شود و متاسفانه ضوابط و مقرراتی برای رفع آن وجود ندارد. آنها

با وجود این چالش ها، کارشناسان بر لزوم آموزش، فرهنگ سازی و آگاهی ساکنان ویلاهای دارای استخر، مراکز پذیرایی و سلامتی تاکید می کنند و بر این باورند که نقش نهادهای مسئول به ویژه ادارات خدمات رسان مانند شهرداری ها، بخشداری ها و شوراهای شهرداری در این زمینه حائز اهمیت است. این رابطه جدی گرفتن موضوع آموزش در ارائه خدمات ساختمانی برای ساختمان های دارای استخر بسیار مهم است.

خالی از قوانین

در همین راستا یوسف علی صالحی، کارشناس تربیت بدنی و مربی بین المللی شنا در شهرستان نوشهر می گوید: متاسفانه در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد، زیرا طبق قانون، فردی که باید رانندگی کند، باید دارای خودرو باشد. مجوز با فرد متقاضی ویلا با استخر باید به همین ترتیب رفتار شود.

وی تصریح کرد: مهم ترین نکته الزام متقاضی است، علاوه بر این که خود او باید با تمام فنون شنا آشنا باشد، بلکه اعضای خانواده اش نیز باید با آن آشنا باشند و با وجود اینکه در قانون به این موضوع اشاره شده است، اما هر اتفاقی برای خانواده وی می افتد. . اعضا در حین شنا در استخر شخص مسئول آن اتفاق است و سخت ترین مجازات برای او پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز گزارش هایی مبنی بر غرق شدن در استخرهای عمومی و خصوصی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، حوادثی که افکار عمومی را متضرر کرده است و نمونه آن غرق شدن جوان 25 ساله در یکی از هتل های نوشهر است. . .

صالحی بیان کرد: طبیعتا همه می دانند که اگر این هتل منجی دارد باید پاسخگوی این حادثه باشد و جدای از آن صاحب هتل و متاسفانه بارها شنیده شده که برخی از صاحبان مراکز اقامتی دارای هتل از استفاده خودداری می کنند. ناجی برای امتناع از پرداخت و طبیعتاً این قصورها باعث این اتفاقات ناگوار می شود.

مسئولان آن را جدی می گیرند

مدیر اداره ورزش و جوانان نوشهر در این خصوص گفت: متاسفانه برخی از مراکز اقامتی و پذیرایی دارای استخر در این شهرستان مجوزهای لازم را از گردشگری گرفته اند و این نهاد ورزشی از منجی این مراکز اطلاعی ندارد. .

مجید پلوچ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز سه استخر عمومی در این شهرستان وجود دارد که اکثر این شناگاه ها دارای ناجی غریق هستند و در صورت وقوع حادثه ناجیان غریق این شناگاه ها باید پاسخگو باشند. امید است مسئولان موضوع غرق شدگان در استخرهای شنا و پذیرایی و حتی ویلاهای شخصی را جدی بگیرند.

وی بر لزوم کنترل این استخر خصوصی توسط مسئولان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.