افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

هشدار نارنجی هوا و دریا در هرمزگان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 110425
هشدار نارنجی هوا و دریا در هرمزگان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اخطار نارنجی هواشناسی شماره 12، نتایج نقشه ها و مدل های هواشناسی چند روز آینده حاکی از شرایط ناپایدار جوی به شرح زیر است: توضیحات سامانه: تقویت سامانه بارشی جنوب در مناطق مختلف استان زمان شروع : صبح پنجشنبه 04/08/1402 زمان پایان : بعدازظهر جمعه 1402/08/05 نوع خطر: بارش […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اخطار نارنجی هواشناسی شماره 12، نتایج نقشه ها و مدل های هواشناسی چند روز آینده حاکی از شرایط ناپایدار جوی به شرح زیر است:

توضیحات سامانه: تقویت سامانه بارشی جنوب در مناطق مختلف استان

زمان شروع : صبح پنجشنبه 04/08/1402

زمان پایان : بعدازظهر جمعه 1402/08/05

نوع خطر: بارش متوسط ​​و گاهی شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و گاهی وزش باد شدید، احتمال رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و گرد و غبار در ساعات کاهش دید افقی به ویژه از بعدازظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه.

منطقه اثر: بندرعباس، بستک، خمر، سیریک، بندرلنگ، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، قشم، حاجی آباد، میناب، رودان، بشاگرد.

اثر خطر: طغیان معابر عمومی، طغیان رودخانه ها و طغیان فصلی رودخانه ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر وزش باد شدید و تگرگ.

توصیه: آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها، پرهیز از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه های فصلی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، اطمینان از مقاومت سازه های سبک، پرهیز از سفرهای غیر ضروری. .حفاظت از محصولات کشاورزی، تمهیدات لازم بویژه در نیمه شرقی استان، مناطق دریایی و سواحل.

در منطقه دریایی تاثیر موج باران بر نواحی دریایی و امواج دریا مشاهده خواهد شد.

زمان شروع : صبح پنجشنبه 04/08/1402

زمان پایان : بعدازظهر جمعه 1402/08/05

نوع خطر: وزش باد نسبتاً شدید در محدوده 45 کیلومتر در ساعت (محدوده 28 گره)، باران و رعد و برق برای چند ساعت و گاهی با وزش باد لحظه ای و افزایش ارتفاع موج تا 200 سانتی متر (7) فت) با تاکید بر خلیج فارس و تنگه هرمز.

منطقه اثر: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

اثر خطر: اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، امکان اختلال در تردد شناورهای تجاری، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی.

توصیه: از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا / آمادگی‌های لازم برای عبور ایمن شناورهای مسافری و تجاری به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان خودداری کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.