افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

جزئیات آزادی 43 میلیون دلاری اموال ایران توسط آمریکا

  • کد خبر : 109986
جزئیات آزادی 43 میلیون دلاری اموال ایران توسط آمریکا

به گزارش بازار، روز ۱۶ مهر، مرکز امور حقوقی بین‌الملل، دستیار حقوقی رئیس‌جمهور، تصمیم شماره ۶۰۴ دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا (پرونده الف-۱۵) را اجرا و ۴۳ میلیون دلار به حساب این دیوان واریز کرد. جمهوری اسلامی ایران در بانک هلند در لاهه. این مرکز در بیانیه خود آورده است: «دادگاه داوری دعاوی ایران […]

به گزارش بازار، روز ۱۶ مهر، مرکز امور حقوقی بین‌الملل، دستیار حقوقی رئیس‌جمهور، تصمیم شماره ۶۰۴ دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا (پرونده الف-۱۵) را اجرا و ۴۳ میلیون دلار به حساب این دیوان واریز کرد. جمهوری اسلامی ایران در بانک هلند در لاهه.

این مرکز در بیانیه خود آورده است: «دادگاه داوری دعاوی ایران و آمریکا با صدور رأی شماره 604 به نفع ایران، دولت آمریکا را موظف به پرداخت خسارات وارده به دولت جمهوری اسلامی ایران کرده است. پس از پیگیری های مکرر و پیگیر مرکز امور حقوقی بین الملل معاونت حقوقی رئیس جمهور برای احقاق حقوق ایران بر اساس مصوبه صادره، دولت آمریکا مبلغ 43 میلیون دلار را به حساب جمهوری اسلامی ایران واریز کرد. ، بابت اصل و سود تا زمان اجرای تصمیم در بانک هلند در لاهه واریز شد.

محمد دهقان درباره جزئیات اجرای رای دادگاه داوری ایران و آمریکا مبنی بر آزادی 43 میلیون دلار گفت: بخش عمده این پرونده مربوط به مطالبات ما از تیم دفاعی کشور است که در گذشته تحویل داده شده است. . اما آمریکا سال ها بود که این تصمیم را اجرا نکرده بود و پول را به ما پس نداد.

وی ادامه داد: در این مدت جلسات متعددی با دیوان داوری ایرانی-آمریکایی برگزار کردیم و 15 بار مکاتبه کردیم و در جلسات مربوط به دیگر ادعاهایمان با آمریکا این موضوع را مطرح کردیم و اجرای این تصمیم همیشه بوده است. یکی از خواسته های ما

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه «فشار دیوان داوری ایران و آمریکا باعث شد که آمریکا چندین سال بعد این تصمیم را اجرا کند»، تصریح کرد: این ۴۳ میلیون دلار در حساب ما در شعبه لاهه است و در اختیار ماست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.