هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در نشستی خبری اتهاماتی را علیه نقش ایران در حملات اخیر به پایگاه های نظامی واشنگتن در منطقه و گسترش جبهه ها در جنگ غزه مطرح کرد.

بعدازظهر روز دوشنبه، ایالات متحده ایران را به “تسهیل فعالانه” حملات به سربازان آمریکایی متهم کرد. این اتهام از سوی آمریکا علیه ایران همزمان با اعزام گروهی از مستشاران نظامی این کشور به سرزمین های اشغالی برای ادامه حمایت از این رژیم در جنگ غزه مطرح شده است.
روزنامه ژاپن تایمز گزارش داد که نگرانی های آمریکا در مورد احتمال گسترش جبهه های جنگ علیه رژیم صهیونیستی افزایش یافته است. با این حال، واشنگتن با دفاع از “حق دفاع از خود” اسرائیل و نادیده گرفتن جنایات این رژیم علیه غیرنظامیان غزه، درخواست های آتش بس را رد کرده است.

جزئیات مهم 2 پیام از آمریکا به ایران از زبان امیر عبداللهیان + فیلم

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایران به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد و می‌دانیم که ایران از نزدیک این رویدادها را رصد می‌کند و در برخی موارد فعالانه این حملات را تسهیل می‌کند و دیگران را تحریک می‌کند. که می خواهند از این درگیری به نفع خود یا ایران بهره ببرند.
در همین حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اخیراً در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران هرگز از جنگ استقبال نکرده است.» تلاش ما بر احقاق حقوق فلسطینیان است نه گسترش جنگ. تلاش های زیادی در منطقه انجام می شود تا دامنه جنگ گسترش نیابد.»
وی در این خصوص با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر خود با وزیر امور خارجه ایرلند گفت: در این گفتگو به وزیر امور خارجه ایرلند گفتم به طرف های غربی بگویید منصفانه عمل کنند، من به آنها گفتم نه، ما به مقاومت دستور می دهیم. نیروها و اینکه آنها تصمیم خواهند گرفت.”

بایدن سخنرانی/ نشست ویژه خود را پس از حمله به پایگاه های آمریکا ناتمام گذاشت + فیلم

ژاپن تایمز نیز در گزارشی از ادامه اتهامات بی اساس کربی علیه ایران خبر داد و گفت: می دانیم که هدف ایران در این زمینه حفظ سطح انکار است، اما اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد.
قبل از جنگ غزه، دولت بایدن پس از مذاکرات آرام و غیرمستقیم با مقامات ایرانی، دوره ای از آرامش نسبی را با شبه نظامیان به اصطلاح طرفدار ایران در منطقه تجربه کرد. اما از روز چهارشنبه، حداقل پنج موشک و پهپاد سه پایگاه نظامی را که نیروهای آمریکایی در آن مستقر بودند، هدف قرار داده‌اند. سربازان این کشور به بهانه فعالیت در چارچوب ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش در این پایگاه ها مستقر شده اند.
یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که وضعیت ممکن است به طور قابل توجهی بدتر شود.
وی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه تشدید حملات اخیر «تلاش ایران و دستیارانش برای گسترش این درگیری (جنگ غزه) است، گفت: چشم انداز گسترش چشمگیر تنش ها علیه سربازان و پرسنل آمریکایی را پیش بینی می کنیم. (در منطقه) در آینده نزدیک.”