افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

امیدواریم هر چه زودتر شاهد توافق صلح بین باکو و ایروان باشیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 109681
امیدواریم هر چه زودتر شاهد توافق صلح بین باکو و ایروان باشیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

گزارش کردن خبرنگار بیشترحسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر دوشنبه پس از پایان نشست وزرای امور خارجه قالب 3+3 که در تهران با موضوع بررسی تحولات قفقاز جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: اولین نشست با فرمت 3+3 برگزار می شود. با محوریت موضوع حل مناقشه در قفقاز جنوبی در تهران، روسیه و در […]

گزارش کردن خبرنگار بیشترحسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر دوشنبه پس از پایان نشست وزرای امور خارجه قالب 3+3 که در تهران با موضوع بررسی تحولات قفقاز جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: اولین نشست با فرمت 3+3 برگزار می شود. با محوریت موضوع حل مناقشه در قفقاز جنوبی در تهران، روسیه و در سطح معاونان وزیر امور خارجه برگزار شد و دومین نشست و اولین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو را برگزار کردیم. کشورهای امروز در تهران

وی افزود: امیدواریم در ادامه این قالب شاهد حضور سازنده و مفید کشور دوست گرجستان باشیم. وزیران توافق کردند که نشست بعدی در ترکیه برگزار شود.

وزیر امور خارجه گفت: این اجلاس همزمان با بحران غزه در تهران برگزار می شود و همزمان با عملیات نظامی و تجاوزات مستمر رژیم جعلی اسرائیل به غیرنظامیان مقیم غزه، دارای دو است. پیام های مهم اولین پیام این است که از فرصت حضور وزرای خارجه کشورها برای بحث و تمرکز بیشتر و رایزنی و رایزنی دوجانبه در سطح وزرا و همچنین فرصت دیدار با رئیس جمهور محترم جناب آقای رئیسی استفاده کنیم. در خصوص یافتن راهکارهایی برای توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک. دوستان بشریت، ما تلاش می کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه ای مشارکت فعال دارد. از جمله در اوج بحران در منطقه غرب آسیا، به تحولات قفقاز جنوبی توجه دارد.

امیر عبداللهیان وی گفت: شعار و عنوان اجلاس امروز چرخش صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی بود و گفت وگوهای ما بر متن اجلاس و متن بیانیه برای جلوگیری از هرگونه تهدید در آینده بود. استخدام قرار نبود زبان زور در منطقه قفقاز جنوبی وجود داشته باشد.

وی افزود: امیدوارم این دیدارها پس از دور بعدی اجلاس سران که در ترکیه برگزار می شود در باکو و ایروان ادامه یابد.

وی با اشاره به حضور وزرای امور خارجه ارمنستان و آذربایجان در این نشست گفت: حضور وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در این نشست حاکی از حرکت به سمت صلح و دوستی این دو کشور است. امیدواریم هر چه زودتر شاهد توافق صلح بین باکو و ایروان باشیم.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.