افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

طالبان از حق آبرسانی هیرمند چشم پوشی نکردند / افزایش 34 درصدی آب بند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 109579
طالبان از حق آبرسانی هیرمند چشم پوشی نکردند / افزایش 34 درصدی آب بند – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر عیسی بذرزاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سهم کل سدهای کشور نسبت به سال گذشته 34 درصد و تولید سدها 30 درصد افزایش داشته است. نسبت به مدت مشابه سال گذشته. وی ادامه داد: بارندگی های اصلی در کشور اتفاق نیفتاده است و افزایش حجم آب […]

به گزارش خبرنگار مهر عیسی بذرزاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سهم کل سدهای کشور نسبت به سال گذشته 34 درصد و تولید سدها 30 درصد افزایش داشته است. نسبت به مدت مشابه سال گذشته.

وی ادامه داد: بارندگی های اصلی در کشور اتفاق نیفتاده است و افزایش حجم آب سدهای کشور از 18 میلیارد لیتر مکعب در سال گذشته اکنون به 20 میلیارد لیتر مکعب رسیده است که نشان دهنده رشد 13 درصدی است.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: وضعیت نیمه چاه ها خوب نیست، ذخیره فعلی چاه های نیمه 48 میلیون مترمکعب است که نسبت به زمان مشابه پارسال 69 درصد کاهش داشته و در حال حاضر. میزان پر شدن چاه های نیمه تنها 3 درصد است.

وی افزود: در حال حاضر فعال ترین پروژه های آبی را در سیستان و بلوچستان داریم و از نظر تمرکز نیروهای عملیاتی، بیشترین تمرکز در این استان است، بنابراین چالشی برای هموطنان عزیز در این استان در تامین نداریم. شرایط آب

وی خاطرنشان کرد: طرح دیالوگ آبی برای اولین بار در کشور توسط وزارت نیرو راه اندازی می شود.

بزرگزاده با اشاره به اینکه یکی از اهداف این گفتگوها افزایش دانش در مورد آب است، افزود: نظریه پردازی در حوزه آب یکی از اهدافی است که در این گفتگوها مورد تاکید قرار گرفته است.

سخنگوی صنعت آب از برگزاری نخستین گفت و گوی آب در ماه جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: صد موضوع برای این بحث وجود دارد. برو می بینم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت وزارت نیرو مدیریت مصرف و تقاضای آب است نه انتقال درون حوضه ای، افزود: اولویت وزارت نیرو مدیریت مصرف و تقاضای آب است نه درون حوضه ای. انتقال حوضه ای، اما انتقال درون سرزمینی آب آخرین گزینه ای است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بزرگ زاده ادامه داد: قبل از پرداختن به پروژه های داخلی انتقال آب باید به مدیریت مصرف، تقاضا و تغییر سبک زندگی توجه شود.

به گفته سخنگوی صنعت آب باید به دنبال طرح های جایگزین معیشتی بود.

وی گفت: برای پروژه های انتقال آب درون سرزمینی بر اساس اصول پنج گانه جهانی باید بر اساس تعریف صحیح حوضه مبدا و مقصد انجام شود.

بزرگزاده افزود: همچنین قبل از اجرا باید سبد منافع مشترک مبدا و مقصد طراحی و اصول اولیه رعایت شود و بر این اساس اولویت ما توجه به مدیریت مصرف و تقاضای آب خواهد بود.

سخنگوی صنعت آب در ادامه گفت: پروژه های آب ژرف در مرحله مطالعاتی است و تاکنون 4 حلقه چاه در منطقه سیستان، یک حلقه چاه در منطقه بلوچستان و یک حلقه چاه در طبس حفر شده است. تفاهم نامه ای بین وزارت نفت، وزارت نیرو و معاونت علمی رئیس جمهور منعقد شده و وزارت نفت موظف است یک میلیارد تومان برای پروژه ها تامین کند. از نظر فن آوری و آب عمیق شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم اتفاق مهمی که رخ داد بحث سازماندهی نهادی در حوزه آبهای ژرف بود که به همین دلیل شورای عالی آبهای ژرف با کمیته های تخصصی تشکیل شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.