افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

میزان اثرات منفی شیرابه از خود پسماند بیشتر است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 109568
میزان اثرات منفی شیرابه از خود پسماند بیشتر است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان پورحسین ظهر دوشنبه در نشست پسماند با اشاره به مشکلات پسماند و تولید شیرابه از پسماند، اظهار داشت: باید برای مهار و کاهش شیرابه با جدیت بیشتری عمل کنیم چرا که میزان اثرات منفی شیرابه وجود دارد. بزرگتر است. از خود زباله وی با اشاره به حجم 100 تن زباله […]

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان پورحسین ظهر دوشنبه در نشست پسماند با اشاره به مشکلات پسماند و تولید شیرابه از پسماند، اظهار داشت: باید برای مهار و کاهش شیرابه با جدیت بیشتری عمل کنیم چرا که میزان اثرات منفی شیرابه وجود دارد. بزرگتر است. از خود زباله

وی با اشاره به حجم 100 تن زباله رودسر گفت: 65 درصد از این میانگین زباله، بین 10 تا 13 درصد تفکیک و به چرخه بازگردانده می شود و 30 درصد زباله های آن قابل بازیافت نیست.

پورحسین با بیان اینکه بین 60 تا 80 درصد هزینه های شهرداری صرف جمع آوری زباله می شود، اظهار داشت: اگر این هزینه ها صرف تفکیک زباله شود نوعی سرمایه گذاری و سود محسوب می شود.

پروژه کارخانه کمپوست رودسر به صورت عمومی کار نمی کند

مازیار صفایی شهردار رودسر نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: هر تجمع انسانی به طور طبیعی زباله تولید می کند و شهرداری ها موظفند مقصد این زباله ها را مشخص کنند.

صفایی معال افزود: شهرداری ها باید بتوانند مشکلات تولید، تخصیص و جمع آوری زباله را حل کنند.

وی ادامه داد: واحد پسماند شهری رودسر در سطح استان اقدامات خوبی انجام داده و توانسته در بحث تفکیک در مبدا و آموزش خانوارها و اتحادیه ها امتیازات خوبی را کسب کند.

شهردار رودسر در ادامه بیان کرد: تجهیزات خوبی در امر جمع آوری زباله نصب شده و در جهت مکانیزه سازی زباله ها پیشرفت می شود و خودرویی برای دفع زباله در سطح شهر در نظر گرفته شده است.

وی به مرحله نهایی تخصیص زباله اشاره کرد و گفت: گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی کشاورزی، کوهستانی و ساحلی دارای محدودیت های خاصی نسبت به سایر استان ها است و بدون همکاری سایر نهادها و سازمان ها، موضوع تخصیص نهایی پسماندها انجام نخواهد شد. حل شود.

و می افزاید: پروژه کارخانه کمپوست رودسر از دهه 80 آغاز شد اما متاسفانه این کارخانه به طور کامل تحویل نشد و عملاً کار نمی کند.

صفایی تصریح کرد: دستگاه های این کارخانه برای مدتی به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت که در مراحل تست موفقیت آمیز نبود.

شهردار رودسر تصریح کرد: هر اقدامی که در رابطه با تعیین تخصیص نهایی کارخانه کمپوست باشد باید برای زباله های موجود نقطه پایانی داشته باشد در غیر این صورت اتفاق جدیدی در این کارخانه رخ نمی دهد.

وی ادامه داد: در صورت مشخص شدن هدف این کارخانه، علاوه بر بخش مرکزی رودسر، می تواند یک شهر کوچک دیگر را نیز پوشش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.