افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

ضرورت تقویت مراکز اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب پذیر استان ایلام – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 109456
ضرورت تقویت مراکز اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب پذیر استان ایلام – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر محمد سبحان حسنی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای اجتماعی استان، با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) گفت: کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم و مورد تاکید است. توسط مقام معظم رهبری و از این نظر همه باید. مدیران مؤسسات امانی باید به […]

به گزارش خبرنگار مهر محمد سبحان حسنی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای اجتماعی استان، با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) گفت: کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم و مورد تاکید است. توسط مقام معظم رهبری و از این نظر همه باید. مدیران مؤسسات امانی باید به این امر توجه داشته و نهایت تلاش خود را بنمایند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای اجتماعی کشور در جلسه شورای اجتماعی، افزود: آیت الله رئیسی رئیس جمهور در این جلسه موضوعات مهمی را مطرح کردند. در باره آسیب های اجتماعی را مطرح کردند که دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه باید به آن توجه کنند و برای رفع نگرانی ها تلاش کنند.

حسنی در ادامه در مورد لزوم تقویت مراکز اورژانس اجتماعی در استان تاکید کرد و گفت: اقدامات اداره کل بهزیستی استان در خصوص راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی قابل قبول اما با توجه به نیاز استان تقویت این مراکز به ویژه در مناطق آسیب پذیر ضروری است.

معاون استاندار ایلام با خواستار استفاده از نظرات اندیشکده ها و کارشناسان در بحث خودکشی تصریح کرد: در بحث کاهش آمار خودکشی، نظرات و پیشنهادات کارشناسان و محققان این حوزه و استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره راهگشا هستند و موضوع مداخله در بحث خودکشی را تسهیل می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام. تاکید کرد: برای کاهش میزان خودکشی و پیامدهای آن باید چاره اندیشی کرد، راهکار اتخاذ کرد و از همه ظرفیت ها استفاده کرد.

حسنی با اشاره به اینکه افرادی که در خودکشی شکست خورده اند بسیار آسیب پذیر هستند، تصریح کرد: نهادهایی که در زمینه آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند و وظیفه دارند افراد شکست خورده در خودکشی را به مرکز مشاوره هدایت کنند.

وی خواستار نهادینه سازی و فرهنگ سازی اقشار آسیب پذیر برای ارجاع آنها به مراکز مشاوره روانشناسی برای خودکشی شد. تاکید کرد: افرادی که اقدام به خودکشی کرده و ناموفق بوده اند باید به این مراکز مراجعه کنند تا این اقدام تکرار نشود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این خصوص افزود: موضوع (ارجاع اقشار آسیب پذیر به مراکز مشاوره و استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره افراد آسیب پذیر در صورت خودکشی) باید رسیدگی شود تا افکار عمومی آن را بپذیرد.

بر اساس این گزارش معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این دیدار تاکید کرد: مسئول دستگاه های اجرایی امانت در جلسه بعدی در باره توسعه مراکز مشاوره باید گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه دهد.

گفتنی است فرماندار چوار و عوامل اجرایی مرتبط با این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، نظرات خود را در خصوص موضوع آسیب های اجتماعی مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.