افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

تنها 3 درصد از کلاس های درس با مشکل غیبت معلم مواجه هستند

  • کد خبر : 109426
تنها 3 درصد از کلاس های درس با مشکل غیبت معلم مواجه هستند

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس درباره کمبود معلم و چالش های آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است. و تقریباً دو پنجم کارمندان. دولت در آموزش و پرورش حضور دارد و به لحاظ […]

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس درباره کمبود معلم و چالش های آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است. و تقریباً دو پنجم کارمندان. دولت در آموزش و پرورش حضور دارد و به لحاظ رسالتی که بر عهده دارد مهم ترین رسالت یعنی آینده سازی را بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس نگران این وزارتخانه و کمبود معلم است، افزود: ریشه مشکل کمبود معلم مربوط به سال های اخیر است و تلاش مجلس و دولت بر این است که این مشکل برطرف نشود. به دست دولت و مجلس بعدی سپرده شد.

صحرایی با یادآوری اینکه وزیری در زمان تصدی خود در سال های اخیر به رئیس جمهور وقت گفته بود که 300 هزار معلم اضافه داریم و مشخص بود که در راهبردهای خود اشتباه کرده اند، ادامه داد: از سوی دیگر، ریشه مشکل از کجاست. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از 25000 نفر افزایش و تعداد افراد زیر 3000 نفر کاهش یافت.

طی 8 سال گذشته، بدون توسعه مدارس و معلمان، 3 میلیون دانش آموز به آن پیوسته اند
این عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: از سال 1394 تا 1402 بیش از 3 میلیون دانش آموز اضافه شد اما چند مدرسه و معلم به آموزش و پرورش اضافه شد؟ همه این موارد در جلسه غیرعلنی مطرح شد و رئیس مجلس تاکید کرد که این موضوع حیاتی است و ملی نیست و ما بعد از برنامه هفتم توسعه به این موضوع خواهیم پرداخت و به همین دلیل فکر می کنم این جلسه تاریخی بود.

وی افزود: این مجلس همواره برای حل مسائل سخت تلاش کرده است و این دولت امروز را فدای فردا نکرده است بنابراین می خواهیم این مشکل را حل کنیم تا مشکلات ما را به حداقل ممکن برساند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: البته باید توجه داشت که مشکل ما حدود سه درصد کلاس ها با مشکل کمبود معلم مواجه هستند و 97 درصد کلاس های با معلم را نباید نادیده گرفت. تصمیم این دولت این است که معلم قیمت دارد اما به هر قیمتی ندارد. بنابراین ما می خواهیم حقوق مردم را احقاق کنیم و مردم این حق را به دولت مدیونند که معلم خوبی داشته باشد تا در کلاس های درس به فرزندانشان آموزش دهد.

و افزود: حتی اگر معلم یک ماه دیرتر سر کلاس برود اما معلمی باشد که سلامت حرفه ای، تخصصی، روحی و روانی او تایید شده باشد، سال آینده این اتفاق نمی افتد.

صحرایی تصریح کرد: امسال حدود 50 هزار نیروی جدید داشتیم و بیش از 20 هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با وجود گذشت یک ماه از سال تحصیلی چند کلاس درس خالی از معلم است، گفت: با اعلام نتایج آزمون معلمان بیش از 15 هزار معلم وارد آموزش و پرورش شدند. و پایان ظرفیت تدریس در روزها اعلام می شود و بیش از 9000 نفر عضو می شوند، دیگر کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

و افزود: استانداران استان ها به زودی آخرین آمار خود را اعلام می کنند یعنی دیگر کلاس بدون معلم نداریم. متاسفانه برخی از ما امیدواریم با آموزش و پرورش مشکل بیکاری کشور را حل کنیم اما این حق را نداریم و نمی توانیم با آموزش و پرورش این گونه برخورد کنیم.

سحرایی، سوال معلم را باید از کارمندی جدا کرد، معلم رسالت سنگینی دارد و با کارمند عادی متفاوت است و معیارهای انتخاب معلم نیز متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش البته وظیفه ما پر کردن کلاس خالی معلمان است. باعث خوشحالی دولت و مجلس برای حل این مشکل 20 یا 30 ساله است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.