افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به تهران سفر کرد

  • کد خبر : 109297
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به تهران سفر کرد

به گزارش بازار، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه اول آبان ماه برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه با فرمت 3+3 وارد تهران شد. بعدازظهر امروز (دوشنبه) یکم آبان ماه، اولین نشست وزرای امور خارجه در قالب 3+3 با حضور وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان […]

به گزارش بازار، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه اول آبان ماه برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه با فرمت 3+3 وارد تهران شد.

بعدازظهر امروز (دوشنبه) یکم آبان ماه، اولین نشست وزرای امور خارجه در قالب 3+3 با حضور وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان برگزار می شود. ارمنستان و ترکیه به همت حسین امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه برگزار شد.

پیش از این، این نشست در سطح معاونان وزیر امور خارجه در ماه دسامبر ساعت 14:00 در مسکو برگزار شده بود.

فرمت 3+3 شامل سه کشور قفقاز جنوبی (آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) است و سه کشور همسایه این منطقه شامل روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت نخواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این آمادگی خود را برای برگزاری نشست وزرای خارجه 3+3 (ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) اعلام کرده بود. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پس از آغاز به کار و در سفر به مسکو در گفت و گو با یکی از رسانه های روسی درباره فرمت 3+3 گفت: چندین فرمت برای حل اختلافات پیشنهاد شده است که یکی از این قالب ها 3 است. فرمت +3 که از زمان تشدید بحران در قره باغ پیشنهاد شد. ما معتقدیم با گفت و گو می توان سوء تفاهم ها را حل کرد و در گفت وگوها می توان بر تمامیت ارضی کشورها تاکید کرد و نتیجه را در صحنه اجرا کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.