افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی.

  • کد خبر : 109202
کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی.

به گزارش بازار، همزمان با ورود کاروان های کمک رسانی به نوار غزه در اواخر هفته و با تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس از گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس به مناطق نفت خیز، قیمت جهانی نفت روز دوشنبه کاهش یافت. در ساعت 4:08 بامداد به وقت تهران، […]

به گزارش بازار، همزمان با ورود کاروان های کمک رسانی به نوار غزه در اواخر هفته و با تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس از گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس به مناطق نفت خیز، قیمت جهانی نفت روز دوشنبه کاهش یافت. در ساعت 4:08 بامداد به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت برنت 60 سنت کاهش یافت و به 91 دلار و 56 سنت رسید و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با 61 سنت کاهش به 87 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید.

هفته گذشته، قیمت قراردادهای نفتی برای دومین هفته متوالی بیش از یک درصد افزایش یافت که دلیل آن نگرانی ها در مورد اختلال احتمالی عرضه در صورت گسترش جنگ بین اسرائیل و حماس به خاورمیانه بود. که بزرگترین منطقه تامین کننده نفت در جهان است. گفته می شود که اسرائیل پس از فشارهای آمریکا پذیرفته است که حمله به حماس را متوقف کند. این اعلامیه نگرانی از گسترش جنگ بین اسرائیل و حماس در سراسر خاورمیانه و اختلال در عرضه سوخت را کاهش داد.

از سوی دیگر، عرضه نفت به دلیل کاهش تولید اوپک محدود است و برای کاهش این فشار عرضه، پس از توافق دولت ونزوئلا با مخالفان، آمریکا تحریم ها علیه ونزوئلا را به عنوان یکی از اعضای اوپک به حالت تعلیق درآورد. در پایان هفته، کاروان های کمک رسانی از مصر وارد نوار غزه می شوند، در همین حال سران عرب و وزرای خارجه در قاهره دیدار کردند و هنوز به بیانیه مشترکی نرسیده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که هفته گذشته به اسرائیل سفر کرد، روز یکشنبه پس از گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و پاپ فرانسیس، با رهبران کانادا، فرانسه، بریتانیا، آلمان و ایتالیا تماس گرفت. رهبران فرانسه و هلند این هفته در جستجوی راه حلی برای مناقشه 7 اکتبر از اسرائیل دیدن خواهند کرد. در آخرین حملات هوایی اسرائیل غزه را بمباران کرد و هواپیماهایش لبنان را نیز هدف قرار دادند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.