افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

هشدار قاطع روسیه به اسرائیل در مورد اشغال سرزمین های فلسطینی

  • کد خبر : 108798
هشدار قاطع روسیه به اسرائیل در مورد اشغال سرزمین های فلسطینی

بوگدانوف در نشست صلح قاهره گفت: روسیه معتقد است که مذاکرات درباره راهبرد گام های جمعی برای حل مناقشه (رژیم) اسرائیل و فلسطین باید فورا آغاز شود. وی گفت: لازم است ضمن اتخاذ تدابیر اضطراری برای توقف خشونت فزاینده کنونی، مذاکرات درباره راهبرد اقدامات جمعی برای حل سیاسی مناقشه فلسطین و رژیم اسرائیل در اسرع […]

بوگدانوف در نشست صلح قاهره گفت: روسیه معتقد است که مذاکرات درباره راهبرد گام های جمعی برای حل مناقشه (رژیم) اسرائیل و فلسطین باید فورا آغاز شود.

وی گفت: لازم است ضمن اتخاذ تدابیر اضطراری برای توقف خشونت فزاینده کنونی، مذاکرات درباره راهبرد اقدامات جمعی برای حل سیاسی مناقشه فلسطین و رژیم اسرائیل در اسرع وقت آغاز شود. زیرا روش انجام آن قبلاً این بود که یک گروه چهارجانبه بین المللی متشکل از روسیه، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد انجام شده بود.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: ایجاد مکانیزم میانجیگری بین المللی با حضور و نقش فعال کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد.

بوگدانوف با اشاره به عادی سازی روابط عربستان و ایران، پیوستن مجدد سوریه به اتحادیه عرب و بهبود تدریجی روابط سوریه و ترکیه، گفت: روند مثبت کاهش تنش و ایجاد ثبات در منطقه خاورمیانه نیز موجب شده است. به حل مناقشه اسرائیل و فلسطین کمک کرده و از آن حمایت می کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه خاطرنشان کرد: همه اینها نشان می دهد که وقتی کشورهای منطقه کار را به دست خود بگیرند و تحت فشارهای خارجی قرار نگیرند، در مسیر ثبات به دستاوردهای زیادی دست می یابند. .

بوگدانوف همچنین با تاکید بر اینکه مسکو تلاش‌های دیپلماتیک فشرده‌ای برای کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه انجام می‌دهد، افزود: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای کاهش تنش‌ها با سران کشورهای عربی و ایران و همچنین با بنیامین نتانیاهو تلفنی گفت‌وگو کرد. و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیام های فوری به همتایان منطقه ای خود در این زمینه ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه مشکل فلسطین با اقدامات تسکینی، مشوق های مادی و ایده های صلح اقتصادی حل نمی شود، بلکه باید به مسائل اساسی و مهم توجه شود، خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی، گفت: از اقدامات یکجانبه از جمله تصرف از اراضی فلسطینی برای شهرک سازی و همچنین توقف حفاری در زیر زیارتگاه های بیت المقدس.

بوگدانوف با تاکید بر اینکه موضع روسیه در قبال مسئله فلسطین همواره باثبات و اصولی بوده است، افزود: باید یک روند مذاکره با ثبات بر اساس میانجیگری سازمان ملل ایجاد شود که منجر به ایجاد کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.