افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

رئیسی: دیگر امیدی به نقش شورای امنیت سازمان ملل در حفظ صلح جهانی نیست

  • کد خبر : 108690
رئیسی: دیگر امیدی به نقش شورای امنیت سازمان ملل در حفظ صلح جهانی نیست

به گزارش رکنا، سید ابراهیم رئیس ظهر امروز یکشنبه در نشست وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی، خانم نالدی پاندو، با قدردانی از تلاش ها و پیگیری های آفریقای جنوبی در زمینه عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه ال بریکس با احساس مسئولیت دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از […]

به گزارش رکنا، سید ابراهیم رئیس ظهر امروز یکشنبه در نشست وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی، خانم نالدی پاندو، با قدردانی از تلاش ها و پیگیری های آفریقای جنوبی در زمینه عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه ال بریکس با احساس مسئولیت دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی نیز ارزشمند و شایسته شناسایی است.

رئیس جمهور با اشاره به جنایات صهیونیست ها علیه مردم به ویژه زنان و کودکان فلسطینی، مواضع آفریقای جنوبی در ممانعت از عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را مسئولانه توصیف کرد.

رئیسی با زیر سوال بردن جایگاه و نقش شورای امنیت سازمان ملل متحد در برقراری و حفظ امنیت و صلح در جهان، تصریح کرد: زمانی که آمریکا با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات آن علیه مردم بی دفاع غزه سهیم است. و با صدور قطعنامه ای در محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل، دیگر امیدی به ایفای نقش این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

در این نشست خانم نالدی پاندور وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی عضویت ایران در برجام را توافق همه کشورهای عضو دانست و تاکید کرد: ایران می تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه برجام و برجام ایفا کند. تلاش مشترک کشورها برای دستیابی به پیشرفت عادلانه.

وی افزود: در همین چارچوب آفریقای جنوبی نیز علاقه زیادی به تقویت همکاری ها به ویژه در زمینه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.