افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

تاثیر باورنکردنی قتل «مهرجویی» بر گیشه فاش شد!

  • کد خبر : 108684
تاثیر باورنکردنی قتل «مهرجویی» بر گیشه فاش شد!

در حالی که سینمای ایران از قتل جنون آمیز داریوش مهرجویی و همسرش در هفته گذشته کاملا شوکه شده بود، مجموع مخاطبان هفتگی سینمای ایران نیز با 170 هزار نفر افت مواجه شدند. به گزارش صبحگاهی، سایه سنگین این اتفاق تلخ همه اقشار سینمای ایران را تحت تاثیر قرار داد و بررسی عملکرد هفتگی فیلم […]

در حالی که سینمای ایران از قتل جنون آمیز داریوش مهرجویی و همسرش در هفته گذشته کاملا شوکه شده بود، مجموع مخاطبان هفتگی سینمای ایران نیز با 170 هزار نفر افت مواجه شدند.

به گزارش صبحگاهی، سایه سنگین این اتفاق تلخ همه اقشار سینمای ایران را تحت تاثیر قرار داد و بررسی عملکرد هفتگی فیلم های در حال اکران در گیشه موید این واقعیت است.

روز چهارشنبه سینماها به دلیل تشییع پیکر داریوش مهرجویی تعطیل شد و در تحلیل گیشه هفتگی سینماها باید به این نکته توجه کرد.

مجموع نمایش های فیلم در هفته گذشته 12000 مورد بود که در مقایسه با 15000 اکران هفته قبل، کاهش 3000 نمایشی را برای تمامی فیلم های در حال اکران نشان می دهد.

از نظر مجموع مخاطبان فیلم های در حال اکران، هفته گذشته تعداد مخاطبان سینمای ایران از مرز 605 هزار نفر گذشت.

در هفته جاری و متاثر از پیامدهای خبر قتل مدیر سینما شهیر، این آمار از کاهش نزدیک به 170 هزار نفری کل مخاطبان، 438 هزار نفر کاهش یافته است.

در گزارش هفتگی وضعیت فروش فیلم های سینمای ایران به بررسی عملکرد پنج فیلم پرفروش در هفته چهارم مهر 1402 می پردازیم.

اولین مکان؛ هتل/ 11 میلیارد و 820 تومان

فیلم «هتل» در ادامه مسیر صعودی خود در گیشه هفته گذشته آمار فروش روزانه خود را بهبود بخشید و از این نظر با توجه به تعطیلی یک روزه سینماهای این هفته بیشترین سهم افت را به خود اختصاص داد. در مجموع فروش هفتگی

ترکیب پژمان جمشیدی و محسن کیایی در این فیلم در فضای تبلیغاتی به کار خود ادامه می دهد و کنایه مسعود اطیابی به عنوان کارگردان فیلم باعث شده خانواده ها با اعتماد به نفس بیشتری به سینما بیایند و به تماشای فیلم بنشینند.

این فیلم هفته گذشته توانست با فروش بیش از 250 هزار بلیت جایگاه پرمخاطب ترین فیلم سینماها را حفظ کند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 37 میلیارد و 840 میلیون تومان بوده است.

جایگاه دوم؛ بچه باهوش/ 2 میلیارد و 960 میلیون تومان

انیمیشن «بچه باهوش» همچنان در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های باکس آفیس هفتگی قرار دارد و با قدرت زیادی به کار خود ادامه می دهد.

این انیمیشن که یکی از معدود فیلم های در حال اکران در سینماهاست که از شانس تبلیغات تلویزیونی نیز بهره می برد، توانسته است با پشتوانه کیفیت تولید بالا، کودکان و نوجوانان را به خود جذب کند و این دسته از مخاطبان اغلب به سینما می روند. به صورت خانوادگی و این یعنی شتاب بیشتر در افزایش تعداد بینندگان این فیلم.

«بچه باهوش» هفته گذشته بیش از 75 هزار بیننده را به سالن های سینما کشاند و فروش 2 میلیارد و 960 میلیون تومانی را در گیشه به ثبت رساند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 11 میلیارد و 890 میلیون تومان بوده است.

رتبه سوم؛ فسیلی/ یک میلیارد و 870 میلیون تومان

فیلمی که تا سه هفته پیش بیش از 6000 اکران در هفته داشت، اکنون تا پایان دوره اکرانش بیش از 1000 نمایش در هفته دارد.

البته فیلم «فسیل» چنان رکوردهایی به ثبت رسانده که هیچ فیلمی نمی تواند جایگاه او را در تاریخ سینمای ایران تهدید کند.

این فیلم با درخشش بهرام افشاری در هفته گذشته بیش از 40 هزار بیننده را به سینماها کشاند و توانست یک میلیون و 870 هزار تومان به فروش کلی خود بیافزاید.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون این هفته از مرز 270 میلیارد تومان گذشت.

چهارم؛ شهر هرت/ 1 میلیارد تومان

پژمان جمشیدی همچنان دو فیلم در بین پنج فیلم برتر جدول فروش هفتگی دارد.

«شهر صدمه» به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی حسین فرح بخش، با اینکه عملکرد قابل قبولی در جذب مخاطب دارد، اما در جریان رقابت دو فیلم «هتل» و «فسیل» بعید است در هفته های آینده نظری داشته باشید

این فیلم که به واسطه کارگردانی مشترکش با «فسیل» در ابتدای اکران توانست از استقبال مخاطبان از آن فیلم بهره مند شود، طی هفته گذشته تنها یک میلیارد تومان فروش کرد و ۲۲ هزار بیننده را به سالن های سینما کشاند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 69 میلیارد تومان بوده است.

مقام پنجم؛ گدگاه / 950 میلیون تومان

شرایط خاص سینمای ایران در هفته ای که گذشت و حتی تعطیلی یک روزه تمامی سالن های سینما کمترین تاثیر را بر فروش هفتگی «گیجگاه» در بین پنج فیلم برتر گیشه داشته است.

این فیلم با بازی حامد بهداد که هفته گذشته با فروش 970 میلیون تومانی توانست از فیلم «نارگیل 2» پیشی بگیرد و در جایگاه پنجم این جدول قرار بگیرد، این هفته با فروش 950 میلیون تومانی همچنان این جایگاه را برای خود حفظ کرده است. است.

عادل تبریزی کارگردان جوان این فیلم اگرچه در رسانه ها سکوت کرده و از شرایط اکران فیلمش گلایه ای ندارد اما از صحنه سازی عجیب و غریب این فیلم به خصوص در سینماهای شهرستان چندان راضی نیست. و با حضور در برنامه تلویزیونی «نقد سینما» تلویحاً به عدم وجود تبلیغات اشاره کرد. تلویزیون از این فیلم شکایت کرد.

«گیجگاه» هفته گذشته 20 هزار تماشاگر را به سینماها کشاند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران به تازگی از مرز 2 میلیارد تومان عبور کرده است.

منبع: فرارو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.