افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

راهنمای سفر به اندیمشک: مکان های دیدنی و تفریحی با موقعیت مکانی

  • کد خبر : 108496
راهنمای سفر به اندیمشک: مکان های دیدنی و تفریحی با موقعیت مکانی

شهر اندیمشک یکی از شهرهای مهم جنوب ایران است. این شهر در استان خوزستان قرار دارد. اگر قصد بازدید از مکان های دیدنی اندیمشک را دارید، ما را در راهنمای سفر این شهر در اسمارتک نیوز دنبال کنید. اندیمشک کجاست؟ اندیمشک یکی از شهرهای استان خوزستان است. این شهر در دامنه زاگرس مرکزی قرار دارد. […]

شهر اندیمشک یکی از شهرهای مهم جنوب ایران است. این شهر در استان خوزستان قرار دارد. اگر قصد بازدید از مکان های دیدنی اندیمشک را دارید، ما را در راهنمای سفر این شهر در اسمارتک نیوز دنبال کنید.

اندیمشک کجاست؟

اندیمشک یکی از شهرهای استان خوزستان است. این شهر در دامنه زاگرس مرکزی قرار دارد. اکثر ساکنان اندیمشک لری هستند و به یکی از شاخه های زبان لری صحبت می کنند. شهر اندیمشک به دو چیز معروف است. یکی سدهای عظیم و نیروگاه های برق آبی و دیگری راه آهن.

شهرستان اندیمشک به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه ها در فصول سرد سال پرباران بوده و سرچشمه چندین رودخانه مهم در جنوب کشور است. سه رودخانه مهم و فراوان دز، کرخه و بالارود در شهرستان اندیمشک یافت می شود. سدهای دز و کرخه بر روی این رودخانه ها که مهمترین منبع تامین آب آشامیدنی خوزستان هستند ساخته شده است.

اندیمشک به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های حمل‌ونقل ریلی ایران در مسیر راه‌آهن جنوب تهران قرار دارد. راه آهن این شهر یکی از قدیمی ترین قسمت های خطوط راه آهن ایران است.

چگونه به اندیمشک برویم؟

برای رسیدن به اندیمشک به غیر از استفاده از ماشین شخصی یا اتوبوس، می توانید از قطار و هواپیما نیز استفاده کنید.

برای رسیدن به اندیمشک با قطار می توانید بلیط تهران، اهواز را تهیه کرده و در ایستگاه اندیمشک پیاده شوید. از طرفی فرودگاه دزفول در پنج کیلومتری شهر اندیمشک قرار دارد و می توانید به راحتی از آن برای رسیدن به شهر اندیمشک استفاده کنید.

لوکیشم اندیمشک در نقشه گوگل

بهترین فصل سفر به اندیمشک کدام فصل است؟

اندیمشک نیز مانند سایر شهرهای جنوب ایران دارای تابستان های گرم است. اما اگر پاییز و اوایل بهار را برای سفر به این شهر انتخاب کنید، از تامل در مناظر زیبای این شهر در هوای مطبوع لذت خواهید برد.

اماکن گردشگری شهرستان اندیمشک

شهر اندیمشک یکی از آن شهرهایی است که هم دیدنی های طبیعی دارد و هم جاذبه های تاریخی که می تواند شما را راضی کند. در زیر تعدادی از معروف ترین مکان های شهر اندیمشک را با شما به اشتراک می گذاریم:

سد دز در مسیر اندیمشک

سد دز یکی از مکان های دیدنی اندیمشک است

سد دز یکی از بزرگترین سازه های هیدرولیکی ایران است که در سال 1341 توسط مهندسان ایتالیایی به بهره برداری رسید. این سد با نیروگاه عظیم آبی یکی از منابع مهم تامین برق و آب شرب شهرستان اندیمشک است.

همچنین دریاچه مصنوعی پشت سد دز بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است. این منطقه یکی از مناطق مهم و استراتژیک شهرستان اندیمشک محسوب می شود و همچنین یکی از مکان های گردشگری معروف و پرطرفدار شهرستان اندیمشک است.

ساحل دریاچه دز در مکان های گردشگری اندیمشک

ساحل دریاچه دز اندیمشکساحل دریاچه دز اندیمشک

ساحل دریاچه دز در شمال شرقی شهر اندیمشک قرار دارد. این منطقه که در کنار سد بزرگ دز قرار دارد، به خاطر چشم انداز دیدنی دریاچه و سد دز معروف است. با گذشت زمان چندین ساحل و ویلا در این منطقه ساخته شد و امکانات تفریحی متعددی به آن افزوده شد تا ساحل دریاچه دز به یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری اندیمشک تبدیل شود.

در این منطقه می توانید فعالیت های آبی مختلفی مانند قایق سواری، اسکی و … انجام دهید. سرسبزی اطراف این منطقه بر زیبایی ساحل دریاچه دز افزوده است.

چم سوز

چم سوز اندیمشکچم سوز اندیمشک

چم سوز، دره ای زیبا و عمیق با دیواره های بلند و بلند، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی زیبای شهرستان اندیمشک است. این دره با آب های خروشان در رودخانه و پوشش گیاهی همیشه سبز می تواند گزینه ای عالی برای یک روز استراحت در اطراف شهرستان اندیمشک باشد.

این دره زیبا و سرسبز به دلیل آب جاری در رودخانه و دیواره های بلند آن که بر منطقه سایه افکنده است، معمولا هوای مطبوع و مطبوع دارد. چم سوز در شرق شهر اندیمشک قرار دارد.

منطقه گردشگری منگره در سفر به اندیمشک

منطقه گردشگری منگرهمنطقه گردشگری منگره

منگره روستایی خنک و سرسبز در 40 کیلومتری شهرستان اندیمشک است. این شهر زیبا با درختان میوه مانند انار، انجیر و … یکی از جاذبه های مورد علاقه روستای اندیمشک است.

روستای منگره در کوهپایه‌های اطراف اندیمشک قرار دارد و دمای پایین‌تری نسبت به شهر دارد. به همین دلیل یکی از جاذبه های مورد علاقه ساکنان شهر برای خنک شدن در تابستان است.

منطقه شکار چهل فوتی در سفر اندیمشک

منطقه شکار چهل پا اندیمشکمنطقه شکار چهل پا اندیمشک

اگر به دنبال مکانی برای گشت و گذار و تفریح ​​در اندیمشک هستید، منطقه شکار چهارپا یکی از گزینه های جذاب شماست. منطقه شکار ممنوع چهلپا در 15 کیلومتری اندیمشک قرار دارد. این منطقه در کنار رودخانه دز واقع شده است. منطقه شکار چلپاپا زیستگاه حیواناتی مانند بز است.

منظره دیدنی دریاچه سد دز، امکانات تفریحی که برای این منطقه ساخته شده و امکان کایت اسکی و بسیاری دیگر از فعالیت های مسافر پسند، می تواند منطقه شکار چلپاپا را به گزینه ای عالی برای یک روز تفریحی تبدیل کند.

دره تنگوان در سفر به اندیمشک

دره تنگوان یکی از مکان های دیدنی اندیمشک است.دره تنگوان یکی از مکان های دیدنی اندیمشک است.

دره تنگوان یا دره آهوان یکی از قدیمی ترین مناطق شناخته شده اندیمشک است. دره تنگوان دروازه ورود به شهر ایوان محسوب می شود. شهر ایوان یکی از شهرهای باستانی مجاور اندیمشک بوده که در دوره عیلام ایجاد شده است.

دره تانگوان با نام کوه سنگی سیلان نیز شناخته می شود. کوهی در مجاورت این تنگه که به آهو و بز کوهی و البته صخره های مرتفع شهرت دارد. این کوه منظره بسیار زیبایی به رودخانه پراب دز دارد.

پل سیها

پل سیها در اندیمشکپل سیها در اندیمشک

پل سایه ها یکی دیگر از آثار تاریخی شهرستان اندیمشک است. این پل در هشت کیلومتری اندیمشک به شوش قرار دارد. این پل سالیان سال سالم و پابرجا بوده است. قدمت پل سیها به دوران صفویه می رسد. دوره ای که بسیاری از آثار باستانی اندیمشک به آن تعلق دارد.

پل سایه ها عمدتاً برای هدایت آب رودخانه به زمین های کشاورزی استفاده می شد و نقش مهمی در رونق کشاورزی مردم این شهر داشت.

قلعه رز

قلعه رز یکی از مکان های معروف اندیمشک استقلعه رز یکی از مکان های معروف اندیمشک است

در 46 کیلومتری جاده اندیمشک به پلدختر قلعه ای تاریخی به نام قلعه روزا قرار دارد. قدمت این قلعه به دوره صفویه می رسد و یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی شهرستان اندیمشک به شمار می رود. این قلعه به قلعه حسینی نیز معروف است. این قلعه در گذشته محل استراحت کاروان هایی بوده که از خرم آباد به خوزستان می رفتند.

قلعه سرقلا در سفر به اندیمشک

قلعه رز یکی از مکان های اندیمشک است.قلعه رز یکی از مکان های اندیمشک است.

یکی از جاذبه های متفاوت شهرستان اندیمشک قلعه سرقله است. این قلعه مدفن یکی از اتابکان منطقه به نام امیر سیف است. این قلعه به دلیل معماری متفاوت و دوران تاریخی خود مشهور است. قلعه سرقولا با سنگ و ساروج ساخته شده و آرامگاه امیرسیف در وسط قلعه قرار دارد.

دوران دژسارقلا به قرن ششم هجری بازمی گردد. این قلعه در روستای جا اردو و در مسیر جاده اخرجده و منکاره قرار دارد. این قلعه در دامنه تپه و در منطقه ای با آب و هوای خوب ساخته شده است.

امامزاده احمد

امامزاده احمد یکی از مکان های دیدنی اندیمشک استامامزاده احمد یکی از مکان های دیدنی اندیمشک است

امامزاده احمد یکی از جاذبه های گردشگری شهر اندیمشک است. این امامزاده در میان مردم خوزستان بسیار محبوب است و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. امامزاده احمد از فرزندان امام موسی کاظم است. مقبره این امامزاده در منطقه الوار اندیمشک قرار دارد.

جاده منتهی به امامزاده احمد یک جاذبه مجزا محسوب می شود. از آنجایی که این امامزاده در منطقه ای خوش آب و هوا در شهرستان اندیمشک قرار دارد، راه رسیدن به آن نیز بسیار زیبا است. مردم منطقه این مسیر را جاده چالوس خوزستان می نامند.

و در نهایت

قرار نیست همیشه مقصد سفرمان را شهرهای شمالی تعیین کنیم. در مناطق کمتر معروف کشور عزیزمان، زیبایی های ناشناخته و منحصر به فردی پنهان شده اند که می توانیم با ایجاد تغییری کوچک در برنامه های خود فرصت کشف آنها را داشته باشیم. حالا نوبت شماست که تجربه سفر به مناطق جنوبی را با ما در میان بگذارید. تا حالا اندیمشک رفتی؟ مناطق جذاب این شهر که در مقاله ما گنجانده نشده است کدامند؟ ما در اسمارتک نیوز منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.