افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
4

در برنامه روزانه مدرسه 30 دقیقه «دعای اذان» تعیین کنید

  • کد خبر : 108451
در برنامه روزانه مدرسه 30 دقیقه «دعای اذان» تعیین کنید

به گزارش رکنا، وزیر آموزش و پرورش در این بخشنامه انتظارات مدیران کل به عنوان روسای ستاد اقامه نماز استان را بیان کرد. انتظارات این بخشنامه با توجه به فهرست مقام معظم رهبری در ابلاغیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته سازی ارزش های معنوی و توسعه شعور معنوی و شعور اخلاقی در جامعه […]

به گزارش رکنا، وزیر آموزش و پرورش در این بخشنامه انتظارات مدیران کل به عنوان روسای ستاد اقامه نماز استان را بیان کرد.

انتظارات این بخشنامه با توجه به فهرست مقام معظم رهبری در ابلاغیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته سازی ارزش های معنوی و توسعه شعور معنوی و شعور اخلاقی در جامعه و با هدف ارتقای ایمان و اعتقاد امید. در کشور و همچنین در راستای اجرای راهکار 3.1 سند تحول اساساً مأموریت های ابلاغی رئیس جمهور و تفاهم نامه منعقده در ستاد مرکزی اقامه نماز کشور و در راستای برنامه جامع آموزشی و فرهنگی «تقویت و تقویت «توسعه فرهنگ نماز» به عنوان اولویت فعالیت های آموزشی مدارس در سال تحصیلی 1402-1403 به شرح زیر است:

1. تشکیل دوره ای شورای اقامه نماز استان و ادارات آموزش و پرورش به منظور نظارت، نظارت و نظارت بر فعالیت محوری نماز در برنامه جامع آموزشی و فرهنگی.

2. اتخاذ تدابیر لازم توسط مدیران آموزش و پرورش برای اقامه نماز جماعت در مدارس تعیین شده زنگ نماز در متن برنامه رسمی روزانه مدارس کلیه مقاطع و مقاطع تحصیلی به مدت 30 دقیقه (به وقت شرعی)

3. فعال سازی اتاق فکر مدارس و بهره گیری از فرصت های ایجاد شده در شبکه دانش آموزی (شاد) توسط روسای ادارات قرآن، عترت و نماز.

4. اشاعه و مشارکت حداکثری اولیای دانش آموزان برای بهبود فعالیت های اقامه نماز در مدارس.

5. مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد مدیریت امور مساجد، ستاد اقامه نماز، کانون های فرهنگی هنری مساجد، همکاران فرهنگی و اولیاء و معتمدین محلی در تعیین و استفاده از مگنت در مدارس.

6. جذب و هدایت خیرین به ساخت و تجهیز نمازخانه و سایر فعالیت های نماز مدرسه و پرهیز از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه مدارس.

7. توجه ویژه مدیران مدارس به اجرای برنامه های نماز و تشویق همکاران و دانش آموزان به شرکت هر چه بیشتر در نماز جماعت.

8. برقراری تعامل پویا، سازنده و مؤثر بین مدارس، مساجد، خانواده ها و جامعه محلی، با تاکید بر اجرای طرح پیوند سه میم (مدرسه خانه و مسجد) با شعار «نماز و نسل جدید» با محوریت نقش. مدرسه، دانشگاه و مسجد.

9. برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی مدیران مدارس، معلمان و مربیان خانواده با اولویت با موضوع مهارت های دعوت دانش آموزان به نماز و ارائه آموزش های لازم جهت ایجاد انگیزه و تشویق دانش آموزان و اولیای آنان با همکاری ستاد اقامه نماز.

10. برنامه ریزی جشن باشکوه برنامه نورچشم با اجرای فعالیت هایی با محوریت روند آموزش عملی نماز، آشنایی با تقلید و مرجعیت، اقامه فریضه، نماز جماعت، جلسات گفتمان دینی و در نهایت تجلیل از فعالان نماز در سطوح مختلف. . با برگزاری جلسات دعای معرفت آموزش با مشارکت استانداری و ستاد اقامه نماز استان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.