افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

بومی سازی دستگاهی برای فرآوری مواد معدنی

  • کد خبر : 103837
بومی سازی دستگاهی برای فرآوری مواد معدنی

به گزارش بازار، مرتضی هاشم‌پور گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای رفع چالش‌های پیش روی واحدهای فرآوری مواد معدنی، ساخت دستگاه‌های سیار فرآوری را در دستور کار خود قرار داده است. وی افزود: دستگاه سیکلون واسطه سنگین سیار نیز همسو با توسعه فن آوری، رفع چالش‌های فرآوری موادمعدنی و همچنین، بهره برداری و […]

به گزارش بازار، مرتضی هاشم‌پور گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای رفع چالش‌های پیش روی واحدهای فرآوری مواد معدنی، ساخت دستگاه‌های سیار فرآوری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: دستگاه سیکلون واسطه سنگین سیار نیز همسو با توسعه فن آوری، رفع چالش‌های فرآوری موادمعدنی و همچنین، بهره برداری و احیای معادن کوچک مقیاس بدست متخصصان مرکز تحقیقات فرآوری موادمعدنی ایران، طراحی و ساخته شده است.

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینکه پیش از این نمونه خارجی دستگاه سیکلون واسطه سنگین با مشخصه ثابت و ظرفیت ۵ تن بر ساعت از کشور آفریقای جنوبی وارد کشور می‌شد، گفت: با توجه به نیاز معادن کوچک، بومی سازی این دستگاه در برنامه این مرکز قرار گرفت و خوشبختانه متخصصان توانستند آنرا بومی سازی کنند.

وی افزود: دستگاه سیکلون واسطه سنگین قابلیت بارگیری بر روی تریلی را دارد و می‌توان برای جابجایی در معادن مختلف و حتی مناطق صعب العبور، اقدام و از آن بهره برداری کرد و از این رو، برای ذخایر معدنی کوچک، صرفه اقتصادی دارد و پس از پایان هر ذخیره می‌توان، آن را در معدن دیگر مستقر کرد.

هاشم پور گفت: کاهش هزینه‌های مصرفی ازجمله انرژی و آب، به حداکثر رساندن بهره وری به دلیل سیار بودن آن و نیز کاهش قابل توجه هزینه و زمان مربوط به انتقال کارخانه‌های ثابت، از مزایای دستگاه سیکلون واسطه سنگین است.

وی افزود: با افزایش این واحدهای سیار، میزان تولید ناخالص داخلی افزایش و خام فروشی موادمعدنی و واردات کنسانتره موردنیاز کشور کاهش خواهد یافت و علاوه براین، دانش فنی ایجاد شده در کشور در زمینه ساخت سیستم‌های سیار فرآوری، باعث جلوگیری از واردات این تجهیز، کاهش ارزبری و کاهش قیمت تمام شده و موجب کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری موردنیاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=103837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.