افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

۴ کمیته برای عبور از پیک برق ۱۴۰۳ تشکیل می‌شود| تکمیل پروژه های نیمه تمام تسریع می‌شود

  • کد خبر : 102647

به گزارش بازار، آرش کردی در این نشست که در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه مسائل برق و روش کار در خوزستان قابل قیاس با سایر نقاط کشور نیست و کاملا متفاوت است، تصریح کرد: با توجه به ناترازی مالی که وجود داشت اقدامات مطلوبی انجام داده‌اید که بتوانید با سطح […]

به گزارش بازار، آرش کردی در این نشست که در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه مسائل برق و روش کار در خوزستان قابل قیاس با سایر نقاط کشور نیست و کاملا متفاوت است، تصریح کرد: با توجه به ناترازی مالی که وجود داشت اقدامات مطلوبی انجام داده‌اید که بتوانید با سطح بالایی از رضایتمندی مشترکان از این دوره پیک عبور کنید و این آبرویی که برای صنعت برق خریده‌اید، شایسته قدردانی است.

وی با بیان اینکه برای عبور از دوره مصرف ۱۴۰۳ بهترین اقدام همین شیوه مدیریت مصرف فعلی است، تصریح کرد: برای عبور از پیک مصرف ۱۴۰۳ طبق پیش‌بینی وزیر نیرو و جمع بندی جلسات وزارت نیرو و شرکت توانیر، چهار کمیته انجام تعمیرات، توسعه شبکه نیروگاهی، توسعه شبکه برق و کمیته مدیریت مصرف به صورت ویژه تشکیل خواهند شد تا در هر بخش سیاست‌های تدوین شده را پیگیری و اجرایی کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: پروژه‌های ضروری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین اعتبار خواهند شد تا قبل از شروع پیک بار ۱۴۰۳ وارد مدار شوند و با توجه به این موضوع که این پروژه‌ها در خوزستان از قبل شروع شده و پیشرفت خوبی دارند در صورت تامین اعتبار، این قابلیت را دارند که در موعد مقرر وارد مدار شوند.
کردی با بیان اینکه آنچه در خوزستان مهم و حساسیت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها دارد، بحث‌های بهره‌برداری در برق منطقه‌ای است، تصریح کرد: به خاطر آلودگی و آلایندگی، پرباری طولانی در سیستم تجهیزات و طول کاری کوتاه‌تر نسبت به سایر برق‌های منطقه‌ای، از محدودیت‌های بیشتری در این زمینه برای تابستان سختی که در پیش دارید، برخوردار هستید.

وی تصریح کرد: در موضوع مدیریت مصرف در بخش خانگی که مغفول مانده می‌توان کارهای زیادی کرد تا مشارکت ۸۵ و ۹۰ درصدی مشترکان را به همراه داشته باشد.
“محمود دشت‌بزرگ” مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی، بیان کرد: نیاز مصرف شبکه بیش از ۱۰هزار مگاوات بوده ولی با مدیریت مصرف از سوی مردم و تعامل و همکاری صنایع، حداکثر پیک بار ۸۹۹۱ مگاوات به ثبت رسید.

وی با اشاره به آماده‌سازی شبکه و افزایش ظرفیت پست‌ها و خطوط برای عبور از پیک مصرف ۱۴۰۲ بیان کرد: از مهرماه ۱۴۰۱ تا شهریور سال جاری ۴۲ پروژه افزایش ظرفیت در شبکه برق انتقال و فوق توزیع به ظرفیت ۳۲۲۷ مگاولت آمپر در بخش پست و ۲۱۸ کیلومتر مدار در بخش خطوط مورد بهره‌برداری قرار گرفته که معادل ۱۰ درصد ظرفیت کل شبکه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: از این تعداد پروژه، ۹ پروژه ماموریت ویژه وزارت نیرو و شرکت توانیر به این شرکت بوده که در موعد مقرر وارد مدار شدند و عبور موفق از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ را به همراه داشتند.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه رخداد دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بیشتر بوده و شبکه برق خوزستان روزهای بیشتری در کانال مصرف ۸ تا ۹ هزار مگاوات بوده است، ادامه داد: انرژی مصرفی شش ماهه اول مشترکان شبکه برق خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=102647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.