افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

لایروبی ۱۶۰ کیلومتر از مجاری آبی گلستان

  • کد خبر : 102574
لایروبی ۱۶۰ کیلومتر از مجاری آبی گلستان

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر خسروی، بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه در گلستان وجود دارد که بخش هایی از شهرها و روستاها و تاسیسات زیربنائی عبور می کند. مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: این بخش‌ها در اولویت لایروبی […]

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر خسروی، بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه در گلستان وجود دارد که بخش هایی از شهرها و روستاها و تاسیسات زیربنائی عبور می کند.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: این بخش‌ها در اولویت لایروبی قرار داشته و انجام این کار سالیانه بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی توضیح داد که با ابتکار عمل سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین استاندار گلستان، قرارگاه لایروبی شهید لولائی تشکیل شد تا با استفاده از ظرفیت های داخلی استان و استان های همجوار مانند سمنان، اصفهان و خراسان شمالی لایروبی نقاط اولویت دار استان انجام شود.

خسروی بیان کرد: آب منطقه ای گلستان با استفاده از اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۱ در بخش مهندسی رودخانه ها، لایروبی ۶۰ کیلومتر از نقاط دارای اولویت رودخانه های گرگانرود، اترک و کانال های آبرسان به تالاب سدهای نوار مرز را به اتمام رساند.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: همچنین در قالب قرارگاه لایروبی شهید لولایی هم ۴۰ بازه از رودخانه ها به طول ۹۶ کیلومتر لایروبی و ۷۴۳ هزار مترمکعب از رسوبات که مانع آبگذری رودخانه ها بودند، به خارج از مسیر جریان آب منتقل شد.

وی عنوان کرد: در مجموع مجاری آبی لایروبی شده، ۳۲ کیلومتر در حوضه آبریز گرگانرود، ۱۹ کیلومتر در حوضه آبریز اترک، ۲۸ کیلومتر در حوضه آبریز قره‌سو و ۱۷ کیلومتر در حوضه آبریز خلیج گرگان قرار دارد.

خسروی گفت: حدود ۷۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان از نقاط جمعیتی عبور می کند که مطابق قانون، لایروبی و ساماندهی آنها بر عهده وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری ها) است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=102574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.