افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

9 صحنه از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت

  • کد خبر : 390248
9 صحنه از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت

به گزارش مانیبان، تحلیل وقایع پس از عملیات موشکی ایران علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که صهیونیست ها برای تحمیل شکستی سخت، برنامه ای چند جانبه را در حوزه عملیات روانی با توجه ویژه به افکار عمومی اجرا کرده اند. . در عرصه نظامی علیه ایران در داخل ایران آن […]


به گزارش مانیبان، تحلیل وقایع پس از عملیات موشکی ایران علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که صهیونیست ها برای تحمیل شکستی سخت، برنامه ای چند جانبه را در حوزه عملیات روانی با توجه ویژه به افکار عمومی اجرا کرده اند. . در عرصه نظامی علیه ایران در داخل ایران آن را در دستور کار قرار داده اند.

این برنامه از شایعه پراکنی و انتشار انواع دروغ ها تا ایجاد فضای وحشت نسبت به واکنش احتمالی تل آویو به عملیات “قول صادقانه 2” را در بر می گرفت. برنامه ای که محافل و رسانه های ضد انقلاب نیز در آن نقش اساسی داشتند.

با وجود این، بررسی فضای افکار عمومی داخل کشور و البته شبکه های اجتماعی نشان می دهد که این نوع فضاسازی ها نه تنها نتوانسته تاثیر مطلوب صهیونیست ها را در اذهان عمومی مردم به جا بگذارد، بلکه نتیجه معکوس داشت و سطح همدلی و همگرایی داخلی را برای مقابله با شرارت هایی که رژیم صهیونیستی رهبری کرده است افزایش داد. در زیر به بررسی برخی از مظاهر ناکامی صهیونیست ها در عرصه عملیات روانی می پردازیم.

۱

حمله قریب الوقوع به ایران

یکی از اولین تاکتیک های عملیات روانی که صهیونیست ها از ابتدای اجرای عملیات «قول صادقانه 2» به کار بردند، افزایش سطح تهدید و القای این فضای ذهنی بود که تل آویو در چند سال آینده «انتقام بزرگی» از ایران خواهد گرفت. ساعت

این حربه گرچه از راهبرد ایجاد فضای رعب و وحشت در افکار عمومی پیروی می کرد اما نتیجه ای در بر نداشت و برگزاری جشن نماز جمعه نصر به رهبری رهبر کبیر انقلاب گواه این امر است.

۲

«عوده صدک 2» شکست خورد؟

صهیونیست ها پس از ناکامی در رهگیری موشک های بالستیک ایران در عملیات «وادا صادق 2»، بار دیگر سعی کردند الگوی «انکار و نکوهش» را در پیش بگیرند و نشان دهند که حمله ایران به هدف خود رد شده و موشک ها رهگیری شده و هیچ عاملی در پی نداشته است. آسیب. با این حال، در آن زمان، شدت آسیب به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی به حدی آشکار شد که تحلیلگران غربی را مجبور به اعتراف کرد. تا اینکه کارشناسان و رسانه های آمریکایی اعتراف کردند که 32 موشک ایرانی فقط به سمت پایگاه هوایی نواتیم هدف قرار گرفته است.

۳

حمله به نماز جمعه تهران

ضربه سخت ایران به حیثیت نظامی تل آویو، مسئولین رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا با ابزار عملیات روانی، شکست خود را در عرصه رویارویی نظامی با ایران بپوشانند.

در چنین شرایطی اولین اقدام، فضاسازی و اخباری مبنی بر احتمال حمله رژیم صهیونیستی به نماز جمعه تهران به امامت رهبر کبیر انقلاب برای جلوگیری از مشارکت پرشور مردم در این آیین بود. یک دست . از یک سو و ایجاد فضای رعب و وحشت در کشور از سوی دیگر. با وجود این حماسه 13 مهر شکست دیگری را برای صهیونیست ها در عرصه عملیات روانی رقم زد.

۴

سردار قاآنی شهید شد؟

موج دیگری از عملیات روانی صهیونیست ها و رسانه های فارسی زبان حامی آنها مدعی شدند که سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس ایران در حملات موشکی اخیر در جنوب لبنان به شهادت رسیده است. در این میان رسانه های ضد انقلاب پا را فراتر گذاشتند و ادعای مضحک «بازداشت فرمانده سپاه قدس متهم به جاسوسی» را مطرح کردند.

همچنین این مرحله از فضاسازی نیز به نتیجه نرسید و ایرج مسجدی، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس نیز تاکید کرد که سردار قاآنی مشغول فعالیت است. پس از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی به زنده بودن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتراف کرد.

۵

آیا حزب الله شکسته است؟

در شرایطی که مقامات و رسانه‌های محور عبری غربی در پی اجرای عملیات «قول صادق 2» لفاظی‌های خود را علیه ایران افزایش دادند، ترفند القای چهره شکسته از حزب‌الله لبنان وجه دیگری از استراتژی چندلایه تل‌آویو بود. عملیات روانی

آنها سعی کردند این پیام را به مردم ایران بدهند که بعد از لبنان نوبت ایران است. در همین حال، حملات شدید رزمندگان حزب‌الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته نشان داد که تل‌آویو با وجود حجم بالای ترورها و حملات موشکی، نتوانسته به ساختار رزمی حزب‌الله خسارات مؤثری وارد کند. موضوعی که بیش از هر چیز خلأ تهدیدات نظامی علیه تهران را نشان می داد.

۶

حمله به تاسیسات هسته ای و نفتی

پس از عملیات موشکی ایران، رسانه ها و مقامات رژیم صهیونیستی «تاسیسات هسته ای» و «زیرساخت های نفتی» را به عنوان دو هدف اصلی حمله انتقام جویانه تل آویو مطرح کردند و سعی کردند بازی روانی جدیدی را علیه ایران انجام دهند.

اما نه تنها این تاکتیک ناکارآمد بود و رسانه های غربی از اقدامات بازدارنده ایران در این زمینه خبر دادند، بلکه کارشناسان غربی و حتی خود صهیونیست ها نیز اذعان داشتند که در شرایط کنونی، تل آویو به تنهایی قادر به اجرای تهدید شما نیست. تا جایی که در روزهای اخیر ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز به ناتوانی این رژیم در حمله به تاسیسات هسته ای ایران پی برد.

۷

مشروعیت بخشیدن به حمله به ایران

در روزهای اخیر فعالان و رسانه های ضد انقلاب در نقش بازوی فارسی زبان رژیم صهیونیستی ظاهر شده اند. تا چه حد تلاش کردند حمله نظامی به ایران را مشروع جلوه دهند.

به همین دلیل بود که رضا پهلوی به دشمنان ایران پیام داد و اطمینان داد که با تغییر رژیم در ایران خلاء قدرت ایجاد نخواهد شد. اما این راهبرد نه تنها به نتایج مطلوبی نرسید، بلکه از یک سو دستمایه شوخی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی شد و از سوی دیگر به سند وطن پرستی بخشی از عناصر ضد انقلاب تبدیل شد. .

۸

آزمایش هسته ای ایران؟

عملیات روانی صهیونیست ها تنها بر بیانیه «حمله به تاسیسات هسته ای ایران» متمرکز نشد و پس از زلزله اخیر در استان سمنان، رسانه های عبری غربی با بیان این مطلب که «نخستین ایران» اقدام به ایجاد فضای سیاسی-رسانه ای جدید کردند. “آزمایش” بمب هسته ای عامل این زمین لرزه در ایران بود

اما در نهایت این بیانیه چیزی برای تل آویو به ارمغان نیاورد و بررسی سیگنال های 25 ایستگاه کنوانسیون منع جامع آزمایش اتمی تاییدی بر وقوع زلزله در استان سمنان بود.

۹

ضرر اقتصادی بزرگ برای ایران؟

یکی از مکررترین پیشنهادها در جنگ روانی صهیونیست ها، انتشار گسترده اهداف اقتصادی برای حمله انتقام جویانه رژیم صهیونیستی بوده است. موضوعی که بیش از همه پس از ایجاد فضای ترس از آینده در افکار عمومی ایران به وجود آمد.

با وجود این، انتشار بانک اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی از جمله زیرساخت‌های حیاتی این رژیم با در نظر گرفتن شرایط ژئوپلیتیکی و سطح چندپارگی دو طرف نشان داد که تل‌آویو نمی‌تواند آسیب‌پذیری خود را در این زمینه پنهان کند. ; موضوعی که در روزهای اخیر مورد تاکید رسانه های غربی قرار گرفته است.

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.