افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

9 دی روزی ماندگار و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 165387
9 دی روزی ماندگار و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سیدی عبدالهادی عضویت حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار مردم کرمان و خوزستان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار سخنان بسیار زیبایی را درباره حقوق بشر بیان کردند. کرامت. از ساکنان این دو استان است. امام جمعه […]

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سیدی عبدالهادی عضویت حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار مردم کرمان و خوزستان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار سخنان بسیار زیبایی را درباره حقوق بشر بیان کردند. کرامت. از ساکنان این دو استان است.

امام جمعه گناوه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 20 اسفندماه سال جاری به مولفه های انتخابات مطلوب و موثر در این امر اشاره کردند. ملاقات.

وی مهمترین نکته در اصل بیانات رهبری در این دیدار را تاکید بر جنبه های عینی و پیامدهای عملی انتخابات عنوان کرد و گفت: باید منافع عینی و عملی انتخابات را ببینیم و رهبری او نیز از شعارهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و دو واژه جمهوریت و اسلام گرایی استفاده کرد.

حجت الاسلام عضویت حسینی اعلام کرد: جمهوریت یک نظام اسلامی مبتنی بر انتخابات است زیرا برای تحقق جمهوریت، دموکراسی و حاکمیت در اداره کشور توسط مردم راهی جز برگزاری انتخابات وجود ندارد و اگر بخواهیم جمهوری را آشکارا ببینیم. ، راه رسیدن به آن مشارکت مردم در انتخابات است.

وی پس از اشاره به اینکه رهبری انتخابات را زمینه ساز تحول دانستند، تصریح کرد: اگر تغییری در ساختار سیاسی و حاکمیتی کشوری رخ دهد قطعاً در سایه انتخابات صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارکرد انتخابات از دیگر نکات فرمایش رهبری در این دیدار بود، گفت: توقف مثلث دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی یکی از کارکردهای انتخابات است و اگر در هر نظام سیاسی این ضربه بزند. می بینم آسیب های اجتماعی و ملی برای آن کشور وجود دارد می توان دیدن. و با توجه به جهت، راه کنترل این مثلث سه است گنه این یک انتخاب است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت چهار اصل مورد نظر رهبری در انتخابات است همانطور که قبلا هم بیان کرده اند و این چهار اصل باید در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت و رقابت دو محور محوری فرمایشات اخیر رهبری بود، گفت: همه گروه ها و افراد با هر سلیقه ای که شرایط لازم را دارند و دارند باید در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه یوم الله 18 آذر، روز تفاهم و میثاق امت و ولایت است، گفت: 18 آذر حماسه ای بزرگ، سرنوشت ساز و ماندگار در تاریخ اسلام است. انقلاب و نمایش معجزات الهی، قدرت فکری ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی، که هرگز فراموش نخواهد شد.

وی گفت: حماسه 18 آذر روز تجلی وحدت و وحدت ملت ایران اسلامی حول محور ولایت و نماد تسلط، تقوا، بصیرت، دشمن شناسی، تکلیف و اقدام به موقع ولایت است. مردم ایران اسلامی و قطعاً عنایات خداوند و اهل بیت و وجود مقدس امام حسین(ع) است.به) باعث شد در آن روز بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه نظام اسلامی شکست بخورد و توطئه گران خارجی و فتنه گران داخلی در کنار بیگانگان ناکام ماندند.

امام جمعه گناوه افزود: دستان به دنبال برای درک درست عظمت کار ملت ایران در مقابله با فتنه 88، یکی از ابعاد راهبرد حفظ حافظه تاریخی ملی، جهاد تبیین است و این باید تبیین شود.

وی گفت: سال 88 سال بسیار سختی برای ملت ایران بود و 8 ماه کشور درگیر اغتشاشات و توطئه های دشمنان بود و این حافظه تاریخی نیاز به توضیح دارد.

امام جمعه گناوه با اشاره به سالروز وفات علامه مصباح یزدی گفت: جامعه جوان باید علمای بزرگ و آثارشان را بیشتر بشناسند.

با اشاره به حضور در آستانه ولادت حضرت زهرا(س)س) وی در روز زن و در سالروز ولادت امام راحل با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رویکرد غربی و جایگاه زن در این جوامع گفت: مسئله زنان یکی از مهمترین مسائل دنیاست. . دین مبین اسلام و اسلام پشتوانه قوی منطقی و عقلانی در تمامی عرصه های مربوط به زنان است و به گفته رهبران، زنان می توانند در تمامی عرصه های مدیریتی، اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشند.

وی گفت: امروز زنان و مادران جامعه ما شهید هستند. پرورش دهنده و فرزندانی چون شهید سردار سلیمانی تربیت کرد که مقاومت و منطقه را مدیون زحمات این شهید بزرگوار است.

وی با بیان اینکه امسال چهارمین سالگرد شهید سلیمانی با شعار «شهید اورشلیموی گفت: اگر امروز محور مقاومت با دشمن مقابله می کند به این دلیل است که از مکتب شهید سلیمانی درس گرفته است و وحدت و یکپارچگی مقاومت مدیون شهید قدس است.

امام جمعه گناوه گفت: اگر امروز مردم مظلوم غزه با تقدیم 20 هزار شهید در سه ماه در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت می کنند به خاطر درسی است که از مکتب شهید سلیمانی گرفتند.

وی گفت: شهید سلیمانی را می توان به عنوان شیعه عصر غیبت معرفی کرد که ارتباط او با ولی، مردم و جهادی بودن در برابر دشمن از ویژگی های یک شیعه عصر غیبت و رهبری است. قلوب و رهبر معظم انقلاب نیز این شهید والامقام را مکتب معرفی کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.