افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

85 درصد چاه های آب کشاورزی استان سمنان کنتور هوشمند دارند افت سالانه 70 سانتی متری سطح آب

  • کد خبر : 391024
85 درصد چاه های آب کشاورزی استان سمنان کنتور هوشمند دارند افت سالانه 70 سانتی متری سطح آب

به گزارش خبرنگار بازار حمید احسانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در اداره ارشاد شاهرود با بیان اینکه میانگین بارندگی در دنیا 700 میلی متر است، تاکید کرد: در ایران این میانگین 230 میلی متر معادل 230 میلی متر در نظر گرفته شده است. یک سوم کل جهان وی میانگین بارندگی […]

به گزارش خبرنگار بازار حمید احسانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در اداره ارشاد شاهرود با بیان اینکه میانگین بارندگی در دنیا 700 میلی متر است، تاکید کرد: در ایران این میانگین 230 میلی متر معادل 230 میلی متر در نظر گرفته شده است. یک سوم کل جهان

وی میانگین بارندگی در استان سمنان را نصف بارندگی کشورمان دانست و افزود: این وضعیت نشان دهنده کاهش بارندگی و همچنین مشکلات متعدد خشکسالی در استان است.

مدیر کل آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه در هر سه وضعیت یعنی کشاورزی، مصرف و صنعت در این استان مشکل کم آبی داریم گفت: خشکسالی در سال های اخیر مشکلات ما را تشدید کرده است.

احسانی میانگین افت منابع آبی ما در استان را 70 سانتی متر در سال عنوان کرد و گفت: در برخی نقاط مانند دشت بسطام این میزان به 85 سانتی متر رسیده است و این نشان می دهد که منابع آبی ما در حال کاهش است. سال به سال هستند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان سالانه 24 میلیون مترمکعب ریزش آب داریم، تاکید کرد: از زمانی که حرکت حفر چاه در کشور و استان آغاز شد، یعنی از دهه 60 و حدود 35 سال پیش. این اتفاق افتاده است هر سال 35 سال است 24 میلیون متر مکعب از دست داده ایم و در نتیجه چیزی جایگزین نشده است.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان تولید منابع آبی ما را با نهاده ها همخوانی ندارد و تاکید کرد: 90 درصد آب مورد نیاز شاهرود از آب های زیرزمینی تامین می شود و شرایط ما در این شهرستان خاص تلقی می شود.

احسانی با بیان اینکه وزارت نیرو در این شرایط اقداماتی را در دستور کار قرار داده است تا بتوانیم با خشکسالی مقابله کنیم، گفت: از جمله این اقدامات تعادل بخشی و همچنین استفاده از کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی برای مقابله با بی رویه بهره برداری است.

وی با بیان اینکه 85 درصد چاه های مشمول طرح نصب کنتور هوشمند این کنتورها را نصب کرده اند، افزود: پیگیر نصب کنتور هوشمند در تمامی چاه های کشاورزی استان سمنان هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.