افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

8 نکته درباره اعلامیه خطرناک اتحادیه اروپا علیه جزایر سه گانه ایران

  • کد خبر : 402853
8 نکته درباره اعلامیه خطرناک اتحادیه اروپا علیه جزایر سه گانه ایران

ماهان نصراللهی – انتخاب: 1- اتحادیه اروپا در 25 مارس 1403 در بیانیه ای مشترک با اعضای شورای همکاری خلیج فارس به صراحت از ادعای واهی امارات متحده عربی که جزایر سه گانه ایرانی را بزرگ و کوچک می دانست حمایت کرد. تنب و ابوموسی به عنوان متعلق به امارات متحده عربی و از ایران […]

ماهان نصراللهی – انتخاب: 1- اتحادیه اروپا در 25 مارس 1403 در بیانیه ای مشترک با اعضای شورای همکاری خلیج فارس به صراحت از ادعای واهی امارات متحده عربی که جزایر سه گانه ایرانی را بزرگ و کوچک می دانست حمایت کرد. تنب و ابوموسی به عنوان متعلق به امارات متحده عربی و از ایران خواست تا به اشغال این جزایر پایان دهد.

2- این صریح ترین و خطرناک ترین موضع کشورهای خارجی به ویژه اتحادیه اروپا علیه ایران، علیه تمامیت ارضی ایران و در حمایت از امارات متحده عربی بوده است که میزان مداخله در امور داخلی ایران را افزایش داده است. به سطحی بی سابقه

3- امارات متحده عربی در سالهای اخیر توجه تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله چین و روسیه و کشورهای دیگر مانند کره جنوبی و ژاپن را به موضوع سه جزیره جلب کرده است. ابتکار مشترک اعلامیه با اتحادیه اروپا سطح جدیدی از مشارکت است. کشورهایی که ادعاهای دروغین داشتند امارات متحده عربی را نشان دادند. زیرا برای اولین بار و به صورت کاملا مداخله جویانه ایران را اشغالگر خطاب کردند.

4- در سال‌های اخیر، امارات متحده عربی با استفاده از فرصت منزوی کردن ایران و نیز اخیراً از بحران اوکراین و درگیری ایران و اسرائیل، سطح حمایت خود را از مواضع غیرقانونی افزایش داده است. واقعیت این است که اگر در آینده دیگر اعضای شورای امنیت به وضوح ایران را اشغالگر خطاب کنند، زمینه برای دخالت در امور داخلی ایران در رابطه با جزایر سه گانه فراهم می شود. دکتر حمید احمدی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، معتقد است که ایران باید هوشیار باشد زیرا امارات متحده عربی ممکن است بخواهد با این اقدامات مشروعیت سیاسی به دست آورد، همانطور که اسرائیل از حمله فرانسه و انگلیس به مصر سوء استفاده کرد. و تشکیل سوئز. بحران کانال و حمله به مصر.
در صورت وقوع جنگ بین ایران و اسرائیل و کاهش توان نظامی کشور، باید از فرصت استفاده کرده و اقدام نظامی برای اشغال جزایر ایرانی انجام دهد.

5- دلیل اصلی اروپا برای صدور این بیانیه مداخله جویانه علیه کشور، نوعی انتقام جویی و فشار بر ایران برای حمایت از روسیه در جنگ اوکراین است. با وجود تکذیب ایران، اتحادیه اروپا ایران را به ارسال موشک های بالستیک به روسیه متهم کرده است که روسیه کمک به ایران را رد نکرده است. از این رو علاوه بر تحریم ایرلاین های ایرانی، بیانیه ای بی سابقه علیه ایران صادر کرده است.

6- این بیانیه هشدار صریح و حاوی این پیام است که اروپا تصمیم گرفته است رویکرد خود را در قبال ایران تغییر دهد، علامه سطح رویارویی با ایران را بالاتر از سطوح نظارتی و مواردی مانند تحریم قرار داده و آماده هرگونه رویارویی منطقه ای احتمالی علیه ایران است. اقدام کن در واقع اروپا معتقد است که ایران با کمک به مسکو ملاحظات امنیتی خود را در جنگ اوکراین نادیده گرفته و خط قرمز امنیت ملی ایران را رد کرده است.

7- پیام دیگر رفتار تهاجمی کشورهای مهم جهان از جمله اعضای شورای امنیت، اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی علیه تمامیت ارضی ایران این است که به دلیل سال ها تحریم، ایران از اقتصاد جهانی منزوی شده است. و با از دست رفتن اهمیت تاریخی کشور، هیچ سرنوشت مشترکی با ایران در سطح منطقه ای و جهانی وجود ندارد، به همین دلیل بدون کوچکترین هزینه ای دست به مداخلات توهین آمیز علیه تمامیت ارضی و امنیت ملی ایران می زنند. .

8- ایران در سالهای اخیر فرصت لازم برای جلوگیری از ایجاد چنین اتحادها و ائتلافهای جهانی علیه خود را داشته است. با اتخاذ سیاستی نامتعادل و تقابلی که شامل جهت گیری افسارگسیخته به سمت شرق در محور مسکو بود، فرصت های بسیاری را به دلیل توهماتی مانند تغییر نظم جهانی به نفع شرق، زمستان سخت اروپا و… از دست داد. کشوری که اکنون در آن قرار دارد از چند جهت تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.