افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

8 فایده بازی به تنهایی برای کودکان

  • کد خبر : 201225
8 فایده بازی به تنهایی برای کودکان

شاید تعجب کنید اما بازی یکی از مهم ترین نیازهای کودکان است. وقتی کودک به تنهایی بازی می کند، بسیاری از مهارت های مهم مانند اتکا به خود و خلاقیت تقویت می شود. در این مقاله در مورد اهمیت بازی به تنهایی و مزایای آن صحبت خواهیم کرد. با ما بمان اهمیت بازی به تنهایی […]

شاید تعجب کنید اما بازی یکی از مهم ترین نیازهای کودکان است. وقتی کودک به تنهایی بازی می کند، بسیاری از مهارت های مهم مانند اتکا به خود و خلاقیت تقویت می شود. در این مقاله در مورد اهمیت بازی به تنهایی و مزایای آن صحبت خواهیم کرد. با ما بمان

اهمیت بازی به تنهایی برای کودکان

اگرچه بازی با کودک یکی از مهم ترین کارهایی است که باید هر روز انجام دهید، اما گاهی اوقات کودک شما باید به تنهایی بازی کند. یکی از مهمترین دستاوردهای بازی ساده تقویت استقلال کودک است. مستقل بودن یکی از مهارت هایی است که نه تنها در دوران کودکی، بلکه در تمام سال های زندگی مورد نیاز است. کودکانی که به تنهایی بازی می کنند اعتماد به نفس و خلاقیت بیشتری دارند.

بر اساس تحقیقات، حضور مداوم والدین در بازی های کودکان، توانایی تقویت مهارت های مفید مانند استقلال را از کودک سلب می کند. آیا می خواهید مهم ترین مزایای بازی به تنهایی را بدانید؟ قسمت بعدی مقاله را بخوانید.

چرا کودکان باید در ساعات خاصی از روز به تنهایی بازی کنند؟

1. یاد بگیرید که خودتان را سرگرم کنید

کودکانی که به تنهایی بازی می کنند یاد می گیرند که خودشان را سرگرم کنند و درک کنند که برای بازی و شادی نیازی به شخص دیگری ندارند. اعتماد به نفسی که کودک از تنها بازی به دست می آورد یک دستاورد ارزشمند است. یکی دیگر از مزایای کودک تنها بازی این است که مجبور نیست برای بازی با دیگران بهانه بیاورد و به تنهایی سر خود را گرم کند.

2. تخیل را بهبود می بخشد

کودکان پر از تخیلات مختلف هستند. وقتی کودک به تنهایی بازی می کند، مراقب او باشید. متوجه خواهید شد که او تمام ابرقهرمانان و دوستان خیالی خود را به بازی آورده و با آنها خوش و بش کرده است. می پرسید تقویت قوه تخیل کودک چه فایده ای دارد؟ پرورش خلاقیت یک نتیجه ارزشمند از تقویت قوه تخیل کودک است.

3. تقویت استقلال

بازی ساده به کودک احساس استقلال بی نظیری می دهد. استقلال کودک به این معناست که او همیشه منتظر بازی کردن شریک زندگی خود نباشد و در هر شرایطی احساس راحتی کند. تنها بازی باعث نمی شود کودک از دیگران کناره گیری کند یا او را منزوی کند، بلکه او را برای مواقعی که مجبور است به تنهایی بازی کند، مستقل می کند.

4. راحتی کودک را افزایش دهید.

بازی با کودکان دیگر به کودک انرژی می دهد و باعث می شود تا تعامل لازم برای رشد جسمی و ذهنی خود را به دست آورد. در این میان بازی فقط باعث افزایش آرامش کودک و کاهش بدخلقی و لجبازی او می شود.

5. آموزش خود تسکین دهنده

اگرچه هر زمان که بچه ها به ما نیاز داشته باشند ما در کنار آنها هستیم، اما بازی ساده به آنها کمک می کند تا بیاموزند تا حد امکان نیازهای خود را برآورده کنند، برای حل مشکلات به خودشان اعتماد کنند و احساسات خود را بهتر بشناسند. یکی دیگر از مزایای مهم بازی ساده، توانایی کودک در انتقال بهتر احساسات است.

6. از ایمنی کودک اطمینان حاصل کنید.

هر چقدر هم که به کودک توجه کنید، ممکن است از حواس پرتی و شیطنت شما سوء استفاده کند. فقط بازی باعث می شود کودک یاد بگیرد که از خودش مراقبت کند و برای انجام کاری به والدینش وابسته نباشد.

7. کودک را برای رفتن به مدرسه آماده کنید.

دختری در حال انجام پازل

والدین اولین همبازی کودکان هستند و بازی با آنها یکی از مهمترین نیازهای روزانه آنهاست. در عین حال گاهی لازم است کودک به تنهایی بازی کند. وقتی بازنشسته می شوید و به او فرصت بازی تنها می دهید، می فهمد که همیشه با او نخواهید بود، مستقل می شود و در مدرسه رفتن دچار مشکلاتی مانند وابستگی بیش از حد نخواهد شد.

8. زمان بیشتری را برای خود اختصاص دهید

یکی از بهترین فواید بچه بازی داشتن وقت بیشتر برای خودتان است. به این ترتیب وقتی کودک در حال بازی است، می توانید استراحت کنید یا کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید. علاوه بر این، کودک متوجه می شود که از انجام کارهایش به تنهایی نیز لذت می برد و می آموزد که برای شاد بودن نیازی به توجه دیگران ندارد.

چگونه کودک را به تنها بازی تشویق کنیم؟

برخی از کودکان دوست دارند به تنهایی بازی کنند، آن را به خوبی می پذیرند و برای بازی با دیگران بهانه ای نمی آورند، اما برخی از کودکان ممکن است در مقابل توصیه به تنهایی مقاومت کنند و نیاز به تشویق بیشتری داشته باشند. در این شرایط می توانید با انجام برخی اقدامات کودک را به بازی تنها تشویق کنید که در زیر به ارائه این راهکارها می پردازیم.

1. زمین را برای بازی کودک آماده کنید.

قبل از تشویق فرزندتان به بازی به تنهایی، صحنه را آماده کنید. مثلا می توانید برای او کوسن بیاورید و تشویقش کنید خانه بسازد. یا اسباب بازی هایی را به نمایش بگذارید که کودک مدت زیادی است با آنها بازی نکرده است. اگر کودک به تنهایی بازی عادت ندارد، در ابتدای بازی به او بپیوندید و به تدریج دور شوید.

2. کودک را مجبور به بازی در اتاق نکنید.

بیشتر کودکان ترجیح می دهند به جای بازی در اتاق، با والدین خود بازی کنند. فرستادن کودک به اتاق با عبارت «برو بازی کن» راه حل موفقی نیست. فرستادن کودک به اتاق برای بازی بیشتر تنبیه است تا فرصتی برای تفریح. به کودک حق انتخاب مکان بازی را بدهید و اجازه دهید با شما بازی کند.

3. الگوی خوبی برای فرزندتان باشید

اگر می خواهید به فرزندتان بیاموزید که مستقل بازی کند، اجازه دهید شما را در حال انجام کارهایی که دوست دارد ببیند. چه کتابی بردارید و بخوانید یا چند دقیقه ای را صرف تمرین سرگرمی مورد علاقه خود کنید، کودکان رفتار شما را تقلید خواهند کرد. اگر می خواهید فرزندتان بتواند به تنهایی بازی کند و اعتماد به نفس انجام کارها را به تنهایی داشته باشد، باید مستقل باشید و برای خود وقت بگذارید.

تو بگو

آیا فرزند شما دوست دارد به تنهایی بازی کند؟ به نظر شما دیگر مزایای بازی کودکان در تنهایی چیست و چگونه باید آنها را به بازی مستقل تشویق کنیم؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز در میان بگذارید.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مراجعه به پزشک یا متخصص ضروری است. اطلاعات بیشتر


مهم ترین و سخت ترین وظیفه پدران و مادران تربیت فرزندان، تربیت فرزندان شاد و سالم امروز و فردای انسان های موفق است.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.