افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

8 علامت نگران کننده ناخن را جدی بگیرید

  • کد خبر : 30141
8 علامت نگران کننده ناخن را جدی بگیرید

لرزش دست اگر دستان شما می لرزد و این لرزش از کنترل شما خارج است، ابتدا آرام باشید! یک توضیح بسیار ساده برای لرزش دست ممکن است مصرف بیش از حد کافئین و نوشیدنی های کافئین دار باشد. البته مصرف تعدادی از داروهای خاص از جمله داروهای ضد آسم یا ضد افسردگی نیز از دیگر […]

لرزش دست

اگر دستان شما می لرزد و این لرزش از کنترل شما خارج است، ابتدا آرام باشید! یک توضیح بسیار ساده برای لرزش دست ممکن است مصرف بیش از حد کافئین و نوشیدنی های کافئین دار باشد. البته مصرف تعدادی از داروهای خاص از جمله داروهای ضد آسم یا ضد افسردگی نیز از دیگر دلایل لرزش دست ذکر شده است; اما اگر هیچ یک از این دلایل در مورد شما صدق نمی کند یا لرزش دست شما به مرور زمان بیشتر شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید. یکی از علل نادر اما مهم لرزش دست، بیماری پارکینسون است که متاسفانه این روزها در حال افزایش است.

پارکینسون یک اختلال در سیستم عصبی است. پیش از این تصور می شد که پارکینسون تنها افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما امروزه کارشناسان هشدار می دهند که جوانان از این بیماری رنج می برند. لرزش دست و پا در حالت استراحت یکی از چهار علامت اصلی این بیماری است.

به یاد داشته باشید که لرزش دست ناشی از پارکینسون در مراحل اولیه معمولا یک طرفه و خفیف است و نیازی به درمان نیست، اما با پیشرفت بیماری، فرد مجبور است برای کنترل این لرزش ها دائما وسیله ای را در دست بگیرد. گاهی اوقات شدت لرزش به حدی است که کاملاً از کنترل فرد خارج می شود.

ناخن های رنگ پریده یا سفید

این نوع تغییر رنگ ناخن می تواند نشانه کم خونی باشد، به این معنی که بدن شما نمی تواند گلبول های قرمز کافی برای حمل اکسیژن به بافت های مختلف بسازد. این کمبود اکسیژن با رنگ پریدگی یا سفید شدن پوست و ناخن خود را نشان می دهد. لازم نیست زیاد نگران باشید تا بدانید کم خون هستید یا نه. یک آزمایش خون ساده می تواند احتمال این بیماری را تایید یا رد کند. اگر کم خونی دارید، مصرف مکمل آهن باعث بهبود وضعیت شما می شود، اما تجویز دوز و نوع مناسب مکمل بر عهده پزشک معالج است، پس خوددرمانی نکنید!

دست های خشک و خارش دار

اگر پوست شما دائما خشک و خارش دارد و هیچ کرم یا لوسیونی نتوانسته شما را از این وضعیت نجات دهد، احتمالاً دچار اگزما هستید. اگزما یک بیماری پوستی است که با خارش، خشکی و بثورات(؟) یا جوش های قرمز همراه است، بنابراین خود درمانی نکنید و برای درمان مناسب با لوسیون های موضعی از متخصص پوست کمک بگیرید.

البته ممکن است پوست شما خشک باشد اما علائم فوق را نداشته باشید یا پزشک تشخیص دهد که اگزما ندارید. در این شرایط باید از مرطوب کننده های حاوی ویتامین A استفاده کنید.

شستشوی مکرر پوست، تماس زیاد با کاغذ و غیره. از جمله دلایلی است که باعث خشکی پوست می‌شود، بنابراین شب‌ها از کرم‌های حاوی ویتامین E روی دست‌های خود استفاده کنید تا لایه‌های شاخی سطح پوست از بین برود. به یاد داشته باشید که این کار را قبل از خواب انجام دهید، زیرا یک شبه دستان خود را نمی شویید و این به این معنی است که مواد مغذی موجود در کرم زمان کافی برای نفوذ به پوست شما دارند.

نوک انگشتان آبی

تغییر رنگ ناخن ها از سفید به آبی به قرمز می تواند نشانه ای از سندرم رینود باشد. این سندرم باعث سرد شدن نوک انگشتان دست و پا می شود و به تدریج باعث درد، بی حسی و گزگز در دست ها می شود. کارشناسان بر این باورند که این سندرم در اثر اسپاسم یا انسداد رگ های خونی و کاهش جریان خون ایجاد می شود، اما هنوز علت دقیق آن مشخص نیست. بهترین درمان در این حالت پوشیدن دستکش و جوراب، استرس نداشتن، قرار نگرفتن در معرض سرما و در صورت لزوم مصرف دارو طبق دستور پزشک است.

به یاد داشته باشید که علائم سندرم رینود را باید در مراحل اولیه جدی گرفت، در غیر این صورت می تواند باعث عفونت های مزمن اطراف ناخن شود. نکته مهم دیگر برای پیشگیری و درمان این بیماری، خداحافظی با سیگار و دود آن است. سندرم رینود در افراد غیر سیگاری نادر است، اما سیگار کشیدن یا حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار (دود سیگارهای دیگران که فقط در معرض آن هستید) این بیماری را فعال می کند.

ناخن های ضعیف و شکننده

اگر ناخن‌های شما نازک‌تر از شیشه است، احتمالاً کمبود روی دارید. روی یکی از مواد معدنی است که به رشد و بازسازی سلول های پوست کمک می کند. اگر می خواهید هر چه زودتر این کمبود را برطرف کنید، به فکر غنی سازی رژیم غذایی خود با منابع حاوی روی باشید. این عنصر را به راحتی می توانید در جگر گوساله، گوشت گاو، عدس، نان گندم کامل یا گندم کامل، زرده تخم مرغ، بلغور جو دوسر، ماهی و غیره پیدا کنید. همچنین جوانه گندم و مغزها منابع خوبی از روی در رژیم غذایی روزانه هستند.

لکه های قهوه ای

این لکه های قهوه ای که به مرور زمان روی دست ایجاد می شوند به دلیل افزایش سن یا اختلال عملکرد کبد ایجاد می شوند. اگرچه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید می تواند باعث ایجاد این لکه ها شود. یکی از شرایطی که می تواند این لک ها را تشدید کند، رانندگی بدون دستکش یا بدون استفاده از کرم ضد آفتاب به پوست است. از آنجایی که تماس نور خورشید با پوست در هنگام رانندگی طولانی است، حتما از ضد آفتاب با S. PAG استفاده کنید. از F های بالاتر استفاده کنید تا دست شما پیر نشود و ظاهر خود را از دست ندهد!

لکه های تیره روی ناخن

اگر لکه‌ای تیره روی بستر ناخن‌تان دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید، زیرا می‌تواند نشانه اولیه ملانوم یا سرطان پوست باشد. البته این نوع سرطان در بستر ناخن زیاد شایع نیست و تنها یک تا سه درصد ملانوم ها در این وضعیت ممکن است رخ دهد، البته لازم است توسط پزشک متخصص معاینه شده و حتما ناخن ها را به خوبی تمیز کنید. قبل از. معاینه تا پزشک بهتر بتواند آن را تشخیص دهد.

نرم کننده ناخن

ناخن های نرمی که به راحتی خم می شوند یکی از نشانه های مهم کمبود کلسیم در بدن است. اگرچه کمبود پروتئین نیز می تواند این علامت را در بدن ایجاد کند. در صورت کمبود کلسیم، پوست و مو نیز خشک و شکننده می شوند و کمبود پروتئین نیز می تواند باعث ایجاد شیارهای عمودی در ناخن ها شود. پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از لبنیات، به ویژه نوع کم چرب آن، از جمله ساردین، اسفناج در رژیم غذایی روزانه و غیره، می تواند نیاز شما به این دو ماده مغذی را برطرف کند و در نتیجه استحکام ناخن های شما را بهبود بخشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.