افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

8 توصیه برای داشتن پوستی صاف و شفاف

  • کد خبر : 157052
8 توصیه برای داشتن پوستی صاف و شفاف

چند چروک ریز روی صورت یا حتی چند نقطه کوچک نباید باعث شود که فکر کنید زشت یا پیر هستید. این چین و چروک ها گاهی جذابیت چهره شما را دو چندان می کنند. اما اگر بخواهیم صریح با شما صحبت کنیم، باید بگوییم که به طور معمول اکثریت قریب به اتفاق افراد، به خصوص […]

چند چروک ریز روی صورت یا حتی چند نقطه کوچک نباید باعث شود که فکر کنید زشت یا پیر هستید. این چین و چروک ها گاهی جذابیت چهره شما را دو چندان می کنند. اما اگر بخواهیم صریح با شما صحبت کنیم، باید بگوییم که به طور معمول اکثریت قریب به اتفاق افراد، به خصوص خانم ها، چین و چروک و لک روی صورت خود را دوست ندارند. اگر از این دسته هستید پیشنهاد می کنیم برای داشتن پوستی صاف و شفاف به توصیه های زیر توجه کنید:

ذخایر کلاژن را در بدن خود افزایش دهید.

جوان و شاداب نگه داشتن پوست به داشتن ذخایر کلاژن کافی در بدن بستگی دارد. چیزی میدونی؟ کلاژن چیست؟? فراوان ترین پروتئین در بدن شما کلاژن نام دارد. این پروتئین مانند یک چسب قوی، اجزای پوست شما را به هم متصل می کند تا قدرت کافی داشته باشند. البته کلاژن در ساختار استخوان ها، تاندون ها، بافت های همبند، رباط ها و رگ های خونی نیز نقش دارد.

بدن انسان می تواند به تنهایی کلاژن تولید کند، اما مشکل اینجاست که سنتز کلاژن در بدن با افزایش سن (بعد از 20 سالگی) کاهش می یابد. خوشبختانه راه هایی برای کمک به افزایش سطح کلاژن در بدن وجود دارد که یکی از آنها خرید است قرص کلاژن از داروخانه است همچنین می توانید غذاهایی مانند آب پر، ساردین و گوشت های ارگانیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به تولید کلاژن در بدن کمک کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه میزان ذخایر ویتامین C بدن خود را افزایش دهید، کلاژن بیشتری تولید می شود.

از غذاهای حاوی بیوتین استفاده کنید.

بیوتین بیش از هر چیز در تولید انرژی نقش دارد، اما تاثیر منحصر به فرد آن بر سلامت پوست به این دلیل است که به تشکیل اسیدهای چرب کمک می کند که در تغذیه پوست نقش دارند. شواهد نشان می دهد افرادی که به توصیه پزشک قرص بیوتین یا از آمپول های بیوتین استفاده کرده اند، در طول زمان تغییرات مثبتی در سلامت پوست و موی خود دیده اند. اگر می خواهید از منابع طبیعی بیوتین در رژیم غذایی خود استفاده کنید، مصرف مواد غذایی زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • زرده
  • لوبیا
  • آجیل و دانه ها
  • کبد
  • سیب زمینی شیرین
  • قارچ
  • و میوه ها و سبزیجات مانند موز، بروکلی و آووکادو.

قرص بیوتین را باید 3 ماه متوالی مصرف کرد تا اثرات مصرف آن را مشاهده کنید. با این حال، قبل از خرید این مکمل، با پزشک خود مشورت کنید تا از کمبود این ویتامین مطلع شوید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند به پوست آسیب برساند و باعث ایجاد چین و چروک یا لک شود. بنابراین اگر پوستی صاف و شفاف می خواهید، باید از ضد آفتاب استفاده کنید. مطالعات نشان داده است که استفاده منظم از ضد آفتاب علائم پیری پوست را کاهش داده و به تاخیر می اندازد. از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

دقت داشته باشید که استفاده از ضدآفتاب فقط به فصل تابستان و گرمای شدید آفتاب محدود نشود. حتی زمانی که هوا ابری به نظر می رسد، اشعه ماوراء بنفش خورشید همچنان اثرات مضر و مخرب خود را بر روی پوست می گذارد. همچنین استفاده از عینک آفتابی و کلاه را در هوای گرم فراموش نکنید. کرم ضد آفتاب نه تنها از پیری پوست جلوگیری می کند، بلکه از ایجاد لک نیز جلوگیری می کند.

از رتینوئیدها استفاده کنید

رتینوئیدها از ویتامین A مشتق شده اند و در برابر پیری پوست عمل می کنند. رتینوئیدها گاهی اوقات رتینول نامیده می شوند. رتینول توانایی افزایش تولید کلاژن در بدن و کمک به حجیم شدن پوست را دارد. علاوه بر این، رتینوئیدها رگ های خونی جدیدی ایجاد می کنند و ظاهر و بافت کلی پوست را بهبود می بخشند. این ترکیب فوق العاده را می توانید در کرم های ضد چروک به وفور پیدا کنید.

برای داشتن پوستی نرم و شفاف از مرطوب کننده استفاده کنید.

از یک مرطوب کننده برای کمک به تغذیه و آبرسانی پوست خود استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده با افزایش سن بیشتر ضروری می شود زیرا با کاهش کلاژن به دلیل افزایش سن احتمال ایجاد چین و چروک بیشتر می شود. پیشنهاد ما استفاده از مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین C است. علاوه بر خرید مرطوب کننده، به خاطر داشته باشید که برای آبرسانی به پوست خود باید در طول روز آب و مایعات سالم بنوشید.

برای داشتن پوستی زیبا سیگار نکشید.

دود تنباکو به کلاژن و الاستین آسیب می رساند و خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می دهد. در نتیجه پوست زودتر چروک می شود. از طرفی نیکوتین موجود در سیگار باعث انقباض رگ های خونی شده و با کاهش جریان خون در پوست از رسیدن مواد مغذی به بافت پوست جلوگیری می کند. اگر متوجه شده اید، سیگاری ها پوست تیره تری دارند. لازمه داشتن پوستی شفاف و صاف، خداحافظی با سیگار است.

صورت خود را دو بار در روز بشویید.

متخصصان پوست توصیه می کنند افراد برای داشتن پوستی صاف و شفاف دو بار در روز صورت خود را بشویند. شستن پوست بعد از تعریق نیز ضروری است. عرق باقی مانده روی پوست و خشکی آن می تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود. شوینده مناسب برای پوست شما باید بر اساس نوع پوست شما تعیین شود. برای شستن صورت خود از صابون یا مواد شوینده قلیایی یا آب داغ استفاده نکنید.

غذاهای غنی از ویتامین بخورید.

هشتمین توصیه ما برای داشتن پوستی صاف و شفاف این است که در سبک غذا خوردن و آنچه می خورید تغییراتی ایجاد کنید. غذاهایی که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند بهترین برای حمایت از سلامت پوست در نظر گرفته می شوند. از جمله این غذاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چای سبز
  • روغن زیتون
  • ماهی سالمون
  • آووکادو
  • نارنجک
  • دانه کتان
  • سبزیجاتی مانند هویج، کدو حلوایی، سبزی های برگ دار تیره، فلفل دلمه ای و بروکلی.

جدیدترین نکات برای داشتن پوستی صاف و شفاف

علاوه بر موارد فوق، توصیه های زیر را جدی بگیرید:

  • اگر روی صورت خود جوش دارید، آن را ایجاد نکنید.
  • هرگز صورت خود را با دست های آلوده لمس نکنید.
  • به پشت بخوابید تا هنگام خواب فشاری به صورتتان وارد نشود.
  • پوست صورت خود را ماساژ دهید.
  • حتما قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید.
  • برای روشن کردن صورت خود از سرم ویتامین C استفاده کنید.

با این حال، گاهی اوقات لازم است برای درمان مشکلات پوستی به متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است نتوانید به راحتی تشخیص دهید که کدام محصول پوست برای شما مناسب است. بنابراین حتما باید از پزشک کمک بگیرید تا وضعیت پوست شما بدتر نشود.

میانگین نمرات ۵ از 5

از بین همه ۱ رای

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.