افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

700 هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می شود

  • کد خبر : 318102
700 هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می شود

به گزارش بازار، رشید قانعی در نشستی با بیان اینکه مجموع تولید گروه پترول از 975 هزار تن در سال مالی 1400 به ترتیب با 30 درصد و 38 درصد افزایش به یک میلیون و 307 هزار تن در سال مالی 1401 و یک میلیون و 800 هزار تن افزایش یافت. تن در سال مالی […]

به گزارش بازار، رشید قانعی در نشستی با بیان اینکه مجموع تولید گروه پترول از 975 هزار تن در سال مالی 1400 به ترتیب با 30 درصد و 38 درصد افزایش به یک میلیون و 307 هزار تن در سال مالی 1401 و یک میلیون و 800 هزار تن افزایش یافت. تن در سال مالی 1402 رسیده است و انتظار داریم امسال نیز این افزایش تولید محقق شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این گروه با بهره برداری از طرح های جدید 700 هزار تن افزایش می یابد، گفت: تولید پلی اتیلن پتروشیمی ایلام با 105 درصد ظرفیت اسمی انجام می شود.

قانعی افزود: با بهره برداری از پتروشیمی گچساران بخشی از چالش تامین خوراک پتروشیمی ایلام برطرف شد. پتروشیمی ارومیه از 60 درصد ظرفیت اسمی خود به 100 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه واحد پلی آلومینیوم کلراید (PAC) پتروشیمی ارومیه آماده افتتاح است که با استقرار کامل دولت چهاردهم، زمان بهره برداری مشخص می شود، اظهار داشت: فاز اول پروژه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام راه اندازی شده و فاز دوم آن نیز در حال تکمیل است. این طرح اواخر سال جاری به طور رسمی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه تیم واحد نهایی پروژه پتروشیمی صدف پس از هشت سال وارد سایت شد و این پروژه در اواسط پاییز امسال راه اندازی می شود، گفت: تامین مالی پروژه پتروآرمند لردگان و نگین سنقر در حال انجام است و پیشرفت 70 درصدی داشته است.

سرمایه گذاری در توسعه میدان تنگبیجار

داود جعفری فر، مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز با تاکید بر تمرکز این شرکت بر رفع چالش های واحدها که مهمترین آن کمبود خوراک است، گفت: راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت مختلفی برای رفع این مشکل پیش بینی شده است.

وی در تشریح این راهکار بلندمدت ادامه داد: مذاکراتی با وزارت نفت برای توسعه میدان تنگبیجار در حال انجام است و تا پایان سال 2 حلقه چاه راه اندازی می شود که باعث افزایش خوراک پتروشیمی ایلام می شود. .

مدیرعامل پتروشیمی ایلام در خصوص راهکارهای کوتاه مدت با بیان اینکه قرارداد C3+ با پتروشیمی گچساران سالانه 65 هزار تن حجم دارد که کمبود خوراک الفین را برطرف می کند، افزود: قرارداد دیگری به میزان 100 هزار تن برای خط ملی اتیلن اجرا شد. با پتروشیمی گچساران به طوری که در سه ماهه 1403 نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش تولید حاصل شد و در تیرماه امسال رکورد جدید تولید واحد پلی اتیلن سنگین با 27 هزار و 600 تن به ثبت رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=318102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.