افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

70 درصد مدارس استان قم دارای امام جماعت هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 157955
70 درصد مدارس استان قم دارای امام جماعت هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا رحیمی ظهر چهارشنبه در اجلاس استانی اقامه نماز در قم اظهار داشت: ۴۰۰ گفتگوی دانش آموزی در مدارس استان انجام شده است و امروز مدرسه ای در قم نیست که در آن نماز اقامه نشود.نماز جماعت و دانش آموزان فعالانه در نماز جماعت شرکت می کنند. مدیرکل آموزش و […]

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا رحیمی ظهر چهارشنبه در اجلاس استانی اقامه نماز در قم اظهار داشت: ۴۰۰ گفتگوی دانش آموزی در مدارس استان انجام شده است و امروز مدرسه ای در قم نیست که در آن نماز اقامه نشود.نماز جماعت و دانش آموزان فعالانه در نماز جماعت شرکت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم تعداد مدارسی که نماز جماعت ندارند بسیار کم عنوان کرد و افزود: 70 درصد مدارس استان قم دارای ائمه جماعت هستند و برای 30 درصد باقی مانده باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

رحیمی ادامه داد: نمازخانه مدارس باید به مرکز آموزش و پرورش محله تبدیل شود و طرح های جدید نمازخانه در مدارس در طبقه اول و دارای دری به بیرون باشد تا محله از این ظرفیت استفاده کند و مدرسه تبدیل به یک مدرسه شود. مکانی برای بازدید عموم

اولین چالش در نماز، چالش در ایمان است.

وی افزود: اولین چالش در مسائل نماز چالش اعتقادات است که باید به این باور برسیم که نماز ستون دین است و امروز مشاوران و مربیان باید در زمینه تشویق جامعه به نماز عمل کنند. بتواند مشکلات فردی و اجتماعی مردم را حل کند».

مدیرکل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: بر اساس برنامه های آموزشی، هر مدرسه باید 100 ساعت فعالیت در خارج از کلاس و مدرسه داشته باشد که مهم ترین این فعالیت ها ممکن است زنگ نماز باشد و مدیران مدارس نیز حضور داشته باشند. اقامه نماز جماعت است و این امر موجب تشویق دانش آموزان به اقامه نماز جماعت می شود.

رحیمی ادامه داد: بر اساس برنامه ای که در دوره متوسط ​​اول ترسیم شده است، طلبه باید نماز را بشناسد و برای اقامه آن تلاش کند و در دروس پایین به این موضوع اشاره نشده است که این نشان از چالش اعتقاد به اصل است. دعا

وی با بیان اینکه در زمینه تجهیز نمازخانه در مدارس مشکل داریم، افزود: ترکیب و سطح سنی مدیران مساجد نیز باید بازنگری شود و اجازه حضور جوانان در این قشر داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: بیشترین عامل آسیب اجتماعی در مسائل مختلف آموزشی فضای مجازی است و شورای عالی مجازی کشور باید در این زمینه اقدام کند و بی تفاوت نباشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.