افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

7 چالش اصلی برای پیش بینی چشم انداز صنعت فولاد در سال 2024

  • کد خبر : 238977
7 چالش اصلی برای پیش بینی چشم انداز صنعت فولاد در سال 2024

بازار؛ گروه صنعتی: در شرایط تورم و رکود اقتصادی جهانی، بزرگترین شرکت معدنی و متالورژی جهان، BHP (استرالیا) همچنان در آستانه سقوط قرار دارد. چشم انداز صنعت فولاد با توجه به اینکه چین بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان است، این موضوع مبهم است. از این رو سایت آمار تحلیلی “mrssteel” در جدیدترین گزارش خود […]

بازار؛ گروه صنعتی: در شرایط تورم و رکود اقتصادی جهانی، بزرگترین شرکت معدنی و متالورژی جهان، BHP (استرالیا) همچنان در آستانه سقوط قرار دارد. چشم انداز صنعت فولاد با توجه به اینکه چین بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان است، این موضوع مبهم است. از این رو سایت آمار تحلیلی “mrssteel” در جدیدترین گزارش خود به 7 دلیل مهم پرداخته است که پیش بینی بازار جهانی فولاد در سال جاری را دشوار می کند.

تولید و صادرات بالای فولاد از چین و هند در سال 2023

این گزارش از «تولید و صادرات بالای فولاد از چین و هند در سال 2023» به عنوان یکی از دلایلی که پیش‌بینی را دشوار می‌کند، یاد می‌کند. بر اساس این گزارش، سال 2023 پنجمین سال متوالی بود که چین به دلیل تقاضای پایدار بخش غیرمسکونی، تولید فولاد خام را بیش از یک میلیارد تن ثبت کرد. صنعت فولاد چین رشد قابل توجهی در صادرات خالص داشته است و کل گردش مالی به بالاترین سطح خود در هفت سال گذشته رسیده است. صادرات در سال 2023 به 98 میلیون تن رسید که بالاترین میزان از سال 2016 است.

صادرات فولاد چین در 14 سال گذشته

از سوی دیگر، صنعت فولاد هند نیز در سال 2023 با رشد قابل توجهی همراه بود و تولید فولاد خام به 140 میلیون تن رسید که در مقایسه با سال 2022، 12 درصد افزایش داشت.

نرخ استفاده قوی از کوره بلند در چین

بر اساس این گزارش، نرخ بهره برداری از کوره بلند (BF) چین در نیمه اول سال 2023 به طور متوسط ​​88 درصد و در 6 ماهه دوم 90 درصد بوده و به 89.1 درصد برای کل سال رسیده است. شرکت استخراج فلزات استرالیا نرخ بالای BF را توضیح داد زیرا تولید در کوره های قوس الکتریکی (EAF) به دلیل عدم رقابت پذیری، تقاضای ضعیف برای فولاد ساختاری، کاهش در دسترس بودن قراضه و از دست دادن سود محدود است.

عرضه فراوان فولاد در بازار صادرات جهانی

بر اساس این گزارش، «عرضه فراوان فولاد در بازار جهانی صادرات» نیز پیش بینی می شود. صنعت فولاد جهانی در سال 2024 کار را دشوار کرده است بر اساس این گزارش، فعالیت صنعت فولاد تخت در سال 2023 با افزایش 2 درصدی تقاضا نسبت به سال 2022 نسبتاً ثابت مانده است که در نیمه دوم سال 2023 نسبت به سال گذشته 3.2 درصد افزایش یافته است.

سود واقعی پایین برای تولیدکنندگان فولاد چینی

تحلیلگران همچنین معتقدند که «سود واقعی پایین برای تولیدکنندگان فولاد چینی» نیز پیش بینی ها را با مشکل مواجه کرده است. در واقع بر اساس این گزارش حاشیه سود کارخانه های فولاد در سال 2023 همچنان بسیار پایین بوده است. BPH تخمین زده است که حاشیه سود کوره های BF-BFO در سال 2022 به طور متوسط ​​حدود 7 دلار در تن خواهد بود، اما در سال 2023 به 6- دلار در تن کاهش خواهد یافت.

پیش بینی تولید فولاد پایدار چین در سال 2024

برآورد اولیه BHP (بزرگترین شرکت معدنی و فلزات جهان) از تولید فولاد خام چین در سال 2024 در محدوده 1 تا 1.1 میلیارد تن است. با این حال، تولید همچنان می تواند تحت تأثیر کاهش احتمالی اجباری تولید در چین باشد. به طور کلی، تا کنون BHP هنوز اطلاعات دقیقی در مورد چشم انداز تولید فولاد خام چین در سال 2024 ندارد.

کاهش صادرات فولاد چین در سال 2024

این گزارش همچنین پیش بینی می کند خالص صادرات فولاد چین در سال 2024 نسبت به سال 2023 به بیش از 87 میلیون تن کاهش خواهد یافت. دلیل آن این است که پکن قصد دارد تولید فولاد را محدود کند، اما بعید است به دلیل مزیت قیمتی چین در بازار جهانی فولاد، این میزان به زیر 54 میلیون تن برسد.

به گفته تحلیلگران BHP، تقاضای نابرابر بخش کاربر نهایی در چین عامل دیگری است که پیش بینی ها را دشوار می کند. بر اساس این گزارش، عواملی مانند سرعت توسعه، مقیاس و ساختار بازسازی ساخت و ساز مسکن و همچنین نسبت مصرف فولاد به ازای واحد تولید ناخالص داخلی چشم انداز تقاضای فولاد مصرف کننده نهایی در چین در سال 2024 را تحت تأثیر قرار می دهد. BHP در حال حاضر پیش‌بینی می‌کند که تولید ناخالص داخلی واقعی بین 4.5 تا 5 درصد به دنبال رشد 5.2 درصدی در سال 2023 افزایش خواهد یافت. بر اساس این گزارش، حوزه‌های مسکن، زیرساخت‌ها، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، ساخت خودرو و کشتی و کالاهای مصرفی همچنان رو به کاهش است. .

افزایش ذخایر فولاد چین

تحلیلگران BHP بر این باورند که چین با رسیدن نرخ شهرنشینی به حدود 80 درصد، ذخایر فولاد انباشته خود را 1.5 تا 1.75 برابر افزایش خواهد داد و پیش‌بینی چشم‌انداز صنعت فولاد در سال 2024 را دشوار می‌کند. استانداردهای زندگی را تا اواسط این قرن بهبود بخشید تا با کشورهایی که در حال حاضر در لبه طبقه پردرآمد قرار دارند مطابقت داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=238977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.