افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

7 ماده غذایی موثر برای رشد مو

  • کد خبر : 404090
7 ماده غذایی موثر برای رشد مو

آفتاب نیوز: رژیم غذایی فاقد مواد مغذی کافی می تواند باعث ریزش مو شود. کمبود ویتامین B12، ویتامین D، بیوتین، آهن و سایر مواد مغذی با ریزش مو مرتبط است. علاوه بر این، خوردن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به بهبود رشد مو کمک کند، به خصوص در […]

آفتاب نیوز:

رژیم غذایی فاقد مواد مغذی کافی می تواند باعث ریزش مو شود. کمبود ویتامین B12، ویتامین D، بیوتین، آهن و سایر مواد مغذی با ریزش مو مرتبط است. علاوه بر این، خوردن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به بهبود رشد مو کمک کند، به خصوص در افرادی که کمبود مواد مغذی دارند.

1. تخم مرغ

منبع خوبی از پروتئین و بیوتین است، این دو ماده مغذی برای رشد مو ضروری هستند. مصرف پروتئین کافی برای رشد مو مهم است. زیرا فولیکول های مو عمدتاً از پروتئین ساخته شده اند. بیوتین همچنین برای تولید کراتین (پروتئین مو) ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیوتین می تواند به بهبود رشد مو در افراد دارای کمبود این ویتامین کمک کند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی و سلنیوم است که در حفظ سلامت مو موثر است.

2. انواع توت ها

توت ها سرشار از ترکیبات مفید و ویتامین هایی هستند که به رشد مو کمک می کنند. ویتامین C موجود در توت ها دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند از فولیکول های مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. بدن همچنین از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند. بنابراین این پروتئین از موها در برابر شکنندگی و نازکی محافظت می کند. ویتامین C همچنین به جذب آهن کمک می کند. کمبود آهن باعث کم خونی و ریزش مو می شود.

3. اسفناج

اسفناج خانواده ای از سبزیجات سبز رنگ و سرشار از مواد مغذی مفید مانند فولات، آهن، ویتامین A و ویتامین C است که به رشد مو کمک می کند. ویتامین A برای رشد مو مهم است، اما مصرف مقدار زیادی از این ویتامین باعث ریزش مو می شود. بنابراین بهتر است میزان ویتامین A مورد نیاز بدن را از غذاهای غنی از این ویتامین به دست آورید.

یک فنجان اسفناج 20 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند. اسفناج همچنین منبع گیاهی آهن است که برای رشد مو ضروری است. آهن به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن را در سراسر بدن انتقال دهند تا متابولیسم، رشد و ترمیم را تحریک کنند.

4. ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 برای بهبود رشد مو هستند. ماهی روغنی همچنین منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین B برای حفظ سلامت و استحکام مو است. مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D3 با ریزش مو مرتبط است.

5. بابا

سیب زمینی منبع خوبی از بتاکاروتن است. به طوری که بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می کند، یک عدد سیب زمینی متوسط ​​حاوی مقدار کافی بتاکاروتن است که 160 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین می کند.

6. آووکادو

آووکادو منبع چربی های سالم است. آووکادو منبعی غنی از ویتامین E است که به رشد مو کمک می کند. یک آووکادوی متوسط ​​۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند.

7. سویا

سویا حاوی ترکیبی مفید برای رشد مو است. از دیگر مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت مو می توان به گوشت قرمز، انواع لوبیا، صدف، مغزها و دانه ها اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.