افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
6

7 عادت بدی که همین حالا باید ترک کنید!

  • کد خبر : 15037
7 عادت بدی که همین حالا باید ترک کنید!

در مقاله امروز قصد داریم 7 عادت بدی که باید هرچه زودتر آن‌ها را ترک کنیم مورد بررسی قرار دهیم. اگر می‌خواهید درست کنید، همین حالا این عادت‌ها، رفتارها و کارهایتان را انجام دهید. مسلماً همه در برهه‌ای از زندگی خود درگیر حداقل یکی از این عادات و رفتارهای بوده‌ایم. در حقیقت هر کسی می‌تواند […]

در مقاله امروز قصد داریم 7 عادت بدی که باید هرچه زودتر آن‌ها را ترک کنیم مورد بررسی قرار دهیم. اگر می‌خواهید درست کنید، همین حالا این عادت‌ها، رفتارها و کارهایتان را انجام دهید. مسلماً همه در برهه‌ای از زندگی خود درگیر حداقل یکی از این عادات و رفتارهای بوده‌ایم. در حقیقت هر کسی می‌تواند لیست زیر را به عنوان نتیجه کارنامه رفتار خود مشاهده کناده. در ادامه به بررسی تک به تک این رفتارهای اشتباه می‌پردازیم.

1- به دنبال تائید گرفتن از دیگران نباشید

عادت بدی که واقعاً خیلی از ما تجربه‌ کردیم، تلاش برای گرفتن تائید از اطرانافاٌ. به خاطر داشته باشید که شما بارزش و بی‌نظیرید. و اعماق شما از این خارق‌العاده بودن، پس همین حالا تائید دیگران را رها کنید.

  • ممکن است از خودتان بپرسید چرا باید این عادت را ترک کنم؟ در پاسخ باید بگویم که این کار بیفائده است. اگر عمیقاً درون احساس با ارزش بودن هیچ عامل بیرونی نمی‌تواند در شما باارزش ایجاد کند. به دنبال راهی بگردید تا ممکن است کاری کنید و به کلام دیگران متای باشید.

۷ عادت بدی که باید ترک کنیم ۱

2- به خاطر کسایی که عذرخواهی نکن!

معذرت‌خواهی حائز است و همه آدم‌ها باید به خاطر کار اشتباهی که انجام دهند، عذرخواهی کنند. اما هیچ‌گاه نباید به خاطر کسی باشد که از آن‌ها عذرخواهی کنید. برای بیان نظرات و افکار خود هیچوقت معذرت نخواهی. برای صداقت اصالت خود را معذرت‌خواهی نکنید و از هیچ‌گاه برای این‌که خود واقعی‌تان باشید، عذرخواهی نکنید.

برای مثال به خاطر علاقه زیادی که به داشت، همیشه قبل از یکی از مطالعات علمی را از افراد حاضر برای علاقه‌هایی که به علم عذرخواهی عذرخواهی می‌کرد. یکی از روزها یکی از همکارانش به او: به خاطر علاقه‌های به موضوعات علمی داری نکن، مالک و مسئول این ویژگی باش! حالا نوبت شماست تا این جمله را در زندگی خود به کار ببرید.

  • چرا؟ چون وقتی از عذرخواهی برمی‌دارید، مالک، نظرات، اعتقادات و صدای خودتان. برای تمرین تمام دفعاتی که برای موارد غیرضروری دیگران عذرخواهی می‌کنید را به یک هفته بشمارید و سپس همه سناریوها را مورد بررسی قرار دهید. آیا واقعاً متأسف هستید؟ یا فقط چون مضطرب بودید عذرخواهی کردید؟

۷ عادت بدی که باید ترک کنیم ۲

3- برتری دادن به خودتان را انجام دهید

یکی دیگر از 7 عادت بدی که همین حالا رها کنید، برتری به خودتان نسبت به دیگران است. برتری دادن همان لحظه‌ای است که شما فکر می‌کنید شخص را می‌گیرید و می‌گویید که بهتر است و آن را کامل می‌کند یا از نظر قدی بلندتر و یا حتی باهوش‌تر از آن‌ها آن‌ها را دارید. اگر به این عادت نادرست دارید باید سریعاً آن را ترک کنید.

  • ممکن است بپرسید چرا ترک کردن این عادت تا به این اندازه حائز مهم است؟ در پاسخ بدانید که هیچ چیزی مثل خود دادن باعث نمی شود تا انرژی خود را از دست بدهید. توجه داشته باشم که به خود بدهی باعث می شود که برتری نداشته باشد و تنها مثل شخصی باشد که می کند تا کند، نشان می دهد.

7 عادت بدی که باید ترک کنیم 3

4- بزرگنمایی و اغراق نکنید

نام دیگر عادت بدی است که خیلی از ما بمانیم، دروغگویی اما اگر بخواهیم دقیق‌تر به آن باشیم، می‌توانم بگویم که اکثر افراد می‌توانند در مورد موضوعی که صحبت می‌کنند کمی اغراق کنند و بزرگ‌نمایی کنند. در این قسمت به منظور ما اغراق بیضرر یک سناریو خوب نیست در مورد دامن زدن به شایعات نگرانی‌ها و جلوه دادن یک شرایط به شکل درام و بیش‌ازحد بزرگ‌شده صحبت کردن.

  • چرا باید این عادت بد را کنار بگذاریم؟ غیبت به قدرت می‌دهد اما فقط یک دلیل برای وجود مردم دارد آن‌هم این است که چیزی را که کمتر کسی از آن خبر داشته باشد، حس خوبی در ما ایجاد می‌کند. اما اغراق و غیبت از بدترین راه‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند چراکه شما برای خود یک وضعیت درام ایجاد می‌کنید. نکته نهایی در این بخش است که و دقیق صحبت کنید، دروغ و غیبت را رها کنید.

5- پیش‌داوری نکنید

پیش‌داوری کردن عادت بدی است که همه ما با آن مواجه می‌شوند. جملاتی: «میدانم که موضوعی مهم نیست ولی…» یا «مطمئن نیستم این کار درست است اما…» نمونه هایی از و تائید صلاحیت گرفتن است. چند بار پیش آمده که در داخل یک جلسه کاری کلاس دیده‌اید که کسی را برای جواب دادن به پرسش بالا برده و 10 جمله اول خود را به این شکل شکل پیش‌داوری و تلاش برای تائید صلاحیت کرده است؟ این اتفاق می افتد که ما استرس داریم که مبادا حرفی می زنم به اندازه کافی خوب و مناسب نباشد.

  • چرا باید عادت مخرب پیش‌داوری را کنار بگذاریم؟ چون این نه تنها باعث تضعیف صحبت و ایده شما می‌شود می‌شود شماره شماره 2) بلکه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ قاعده‌ای که در این موقعیت باید در ذهن داشته باشید این است که:

اگر مجبور شدید از جملات پیشداوری و تائید صلاحیت استفاده کنید، اصلاً حرفی نزنید. اگر بهقدری هستید که حتی نمی‌توانید مسئول باشید و جواب خود را بدهید، پس هنوز جوابتان برای اشتراک‌گذاری آماده نیست.

7 عادت بدی که باید ترک کنیم 5

6- نکات منفی را پررنگ نکنید

چند بار پیش‌آمده است که کسی به شما از بد روزی که گله دارد و شما سعی می‌کنید این را داشته باشید که شما را متقاعد کنید که شما بدتری را پشت سر سر گذرانده‌اید! تا برای خود پیش آمده که یک خبر اتفاق بد برای کسی تعریف کند و آن‌ها برای شما یک داستان «بدتری» را تعریف کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟ پر رنگ کردن نکات منفی درست نقطه مقابل تعریف و برتری دادن به خود است. اگر کسی بدی را پشت سر گذاشته است، این که نیاز به داستان بدتری داشته باشد، سعی کنید آن را داشته باشید.

  • ممکن است از خودتان بپرسید که چرا این موضوع عادت بدی تلقی می شود؟ در پاسخ به اینکه چه نکات منفی زندگی را در مقابل نگرانی‌ها و زندگی دیگران پررنگ می‌کنید در واقع و احساس آن‌ها را نادیده گرفته‌اید بدانید. انجام این نه تنها باعث ایجاد احساس بدتری آن‌ها می‌شود بلکه می‌توان یک ارتباط را از دست داد. چرا که با کار به جای این که شخص در مقابل برایتان ناراحتی کند، به این موضوعی که برایش حائز اهمیت نادیده‌گیری می‌شود، احساس بد و ناراحتی بیشتر به خود خواهد کرد.

۷ عادت بدی که باید ترک کنیم ۶

7- تظاهر نکن

تظاهر عادت بدی است که همه ما را چه در خود و چه برخوردی با دیگران متوجمش می کنند. همین حالا از خودتان بپرسید که آیا تا به حال تظاهر به چیزی که نیستید کرده اید. این تظاهر کردن وقتی که کنار افراد خاص می‌افتند؟ چه شرایطی باعث ایجاد احساس کم ارزشی در شما می شود؟ به دنبال دلیل این‌که چرا احساس ناکافی بودن می‌کنید، بگردید. از عوامل حرکت و ایجاد حس کم‌ارزشی خلاص شوید. از این به بعد به مکان‌هایی که باعث می‌شود به تظاهر بشویم، چراکه باید در قبال که شما احساس مسئولیت و مالکیت داشته‌اید.

  • چرا؟ چونکه مالک خود هستند، دیگران نیز به شما احترام می‌گذارند و وجودتان تبلور می‌کنند. زمانی که به کسی که نیستید می‌کنید، این‌که می‌توانید به صورت فرد حقیقی دیگر ارتباط برقرار کنید را از دادید.

سوال اصلی چرا ما درگیر عادت بدی باعث ایجاد احساس بدی می شود و نتایج نامطلوبی را در پی دارد؟؟ دلیل همه آن‌ها به یک کلمه ختم می‌شود و آن هم ارزشمندی درون یا خود ارزشمندی است. وقتی ما می کنیم که لایق عشق، توجه و تمرکز نیستیم برای ثابت خود شروع به تظاهر به چیزی نیستیم و برتری دادن به خود برای گرفتن تائید از اطرافیانمان در اطرافیانمان. همیشه به خاطر داشته باشید که شما ارزشمند هستید و فقط باید علت آن را درون خوب بید.

۷ عادت بدی که باید ترک کنیم ۷

چالش نهایی

برای رهایی عادت بدی که زندگی‌مان را فراگرفته و به ارزش درونی خود با یک چالش روبه‌رو شوید و هم این است که:

سه مورد از نکاتی که درباره خود، بیشتر از هر چیزی به آن افتخار می‌کنید را ینید

این موارد مهارت، اخلاق و منش، گذشته و یا چیزهایی که در هستند، هستند. نکات بارز موفقیت‌ها یا اهداف زندگی خود را به آن افتخار می‌کنید تا سرنخی را برای یافتن ارزش درونی خود انجام دهید. به فهرستی نوشتید، نگاه کنید و بدانید که همه این موارد را دارید و این سرآغاز جاری می شود حس در وجودتان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.