افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

7 راه ساده برای جلوگیری از افتادگی پوست

  • کد خبر : 112930
7 راه ساده برای جلوگیری از افتادگی پوست

یکی از شایع ترین علائمی که پس از کاهش وزن شدید رخ می دهد شل شدن قسمت هایی از پوست است. در واقع پوست شما زمان لازم برای سازگاری با فرم جدید بدن همراه با تغییرات وزن را ندارد. به گفته دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، برای پیشگیری از این عارضه رعایت یک […]

یکی از شایع ترین علائمی که پس از کاهش وزن شدید رخ می دهد شل شدن قسمت هایی از پوست است. در واقع پوست شما زمان لازم برای سازگاری با فرم جدید بدن همراه با تغییرات وزن را ندارد.

به گفته دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، برای پیشگیری از این عارضه رعایت یک رژیم غذایی متعادل در کنار ورزش های خاص ضروری است. در واقع می توان با ۷ راهکار زیر از افتادگی پوست پس از کاهش وزن جلوگیری کرد:

مصرف پروتئین کافی: بهترین گزینه های غذایی برای سفت کردن پوست پس از کاهش وزن، پروتئین ها هستند، اگرچه آنها به طور موثر به کاهش وزن نیز کمک می کنند. بهترین گزینه های غذایی غنی از پروتئین عبارتند از ماهی سالمون، بوقلمون، تخم مرغ، جو دوسر و اسفناج.

_ آب آشامیدنی: نوشیدن 8 لیوان آب در روز ضروری نیست. فقط هیدراته بمانید نوشیدن مایعات هر نیم ساعت بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر از نوشیدن آب خسته شده اید، چای یا آب میوه های سالم را امتحان کنید. هیدراته ماندن بهترین راه برای ترمیم پوست است.

_ طناب: حتما باید با وجود افتادگی پوست بعد از کاهش وزن ورزش کنید. طناب زدن یکی از بهترین گزینه های ورزشی است و به تقویت عضلات کمک می کند. بهتر است کم کم طناب زدن را شروع کنید. به عنوان مثال، دو بار در روز به مدت 15 دقیقه.

چای دارچین را با عسل بنوشید: این یک راه موثر برای سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن است و همچنین منجر به تقویت عضلات و پوست می شود. این نوشیدنی را 30 دقیقه قبل از صبحانه بنوشید تا به ترمیم افتادگی پوست کمک کند.

آلوئه ورا بخورید: آلوئه ورا یکی از بهترین مرطوب کننده ها و شفا دهنده های پوست آسیب دیده است. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن در بهبود افتادگی پوست شکم و بازوها بسیار موثر است. ماساژ با ژل آلوئه ورا نیز همین اثر را دارد.

تمرینات قدرتی انجام دهید: برای تقویت بافت های همبند پوست و عضله سازی ورزش های قدرتی انجام دهید. یکی از مفیدترین تمرینات، وزنه زدن است.

از غذاهای حاوی کلاژن استفاده کنید: برای خلاص شدن از شر افتادگی پوست پس از کاهش وزن، باید مواد مغذی مصرف کنید که به تولید کلاژن و الاستین کمک می کنند. این غذاها شامل محصولات سویا، لوبیا، هویج، خربزه، ماهی قزل آلا، ماست و آجیل است.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.